Un prim trimestru promițător pentru piața de bunuri de folosință îndelungată

GfKPrimul trimestru al anului a adus o creştere a pieţei bunurilor de folosinţă îndelungată din România de 4% faţă de acelaşi trimestru al lui 2012, atingând valoarea de 349 de milioane de euro. Exceptând piaţa de electrocasnice mari şi piaţa de electronice, toate sectoarele monitorizate de GfK TEMAX au înregistrat rate de creșteri pozitive în valoare.

Cel mai mare sector rămâne cel de IT, menținându-se la o valoare relativ stabilă de 105 milioane de euro după o creștere de 0,9% față de T1 2012. Cea mai mare creștere de valoare s-a înregistrat în sectorul Telecom (18,2%). Rate de creșteri negative au apărut pe piața de electronice (-2,3%) şi pe piața de electrocasnice mari (-2,1%), sector ce se află pe o pantă descendentă încă de anul trecut.

Valoarea totală a pieței de telefoane mobile și smartphone-uri a crescut cu 18% în primul trimestru al lui 2013 față de aceeași perioadă a anului trecut, însumând 88 de milioane de euro, valoare estimată nesubvenționată.

Piața foto a atins o valoare totală de 9 milioane de euro în T1 2013, o performanță cu 11% mai bună față de T1 2012.

Piața de imprimante și multifuncționale a înregistrat o ușoară creștere de 3,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 8 milioane de euro.

În primul trimestru al anului piața de IT a înregistrat o ușoară creștere de 0,9% față de T1 2012, ajungând la o valoare de 105 milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare creștere a fost cel al tabletelor media, o piață tânără aflată în plină expansiune. În acest context, piața de computere portabile a înregistrat o ușoară descreștere.

Din punct de vedere al valorii, piața de electrocasnice mici a crescut în T1 2013 cu 0,9% față de același trimestru al anului trecut. Totuși, comparând cele două trimestre, cererea de electrocasnice mici s-a redus. Consumatorii au ales produse mai scumpe, fapt ce a dus la creșterea în valoare a întregului sector.

Sectorul de electrocasnice mari a înregistrat o scădere a valorii vânzărilor de -2,1% în primul trimestru al lui 2013 față de T1 2012, ajungând la o valoare totală de 58 milioane de euro.

Primul trimestru al lui 2013 a adus o scădere de 2,3% pentru sectorul de electronice, valoarea totală a vânzărilor ajungând la 57 de milioane de euro.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indicator care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,885 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Un prim trimestru promițător pentru piața de bunuri de folosință îndelungată

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: