Diamant

Valoarea pieței de publicitate online din România pentru anul 2012 a fost de 98,6 milioane de lei

Bogdan BelciuValoarea totală raportată a pieței de publicitate online din România în 2012 a fost de 98,6 milioane de lei, conform celui mai recent studiu ROADS, realizat de către PwC România și IAB România. Aceste cifre arată o creștere de 7% a pieței locale de publicitate online, comparativ cu anul 2011.

În 2012, industria care a dominat piața de publicitate online în 2012 a fost Telecom-ul. Aceasta este urmată, la o distanță semnificativă, de sectoarele Financiar și Auto.

Formatele digitale utilizate cel mai frecvent în 2012 sunt, în mod detașat, cele embed, secondate de formatele interuptive, respectiv de conținutul sponsorizat. Topul celor mai frecvent utilizate formate se prezintă la fel și pentru al doilea semestru al anului trecut.

“Oportunităţile de marketing din mediul online sunt în prezent bine înţelese de agenţiile de publicitate, de cele de media şi de advertiseri, iar provocările ţin de implementarea strategiilor de comunicare online într-un mod cât mai eficient, care să se reflecte în evoluţia afacerilor clienţilor de publicitate. În aceste condiţii, piaţa publicităţii online din România s-a apropiat pentru prima dată anul trecut de pragul psihologic de 100 de milioane de lei, prag pe care îl va depăşi cu siguranţă în acest an”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management – PwC România.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România. Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât pe și cele furnizate de către regii. Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru al doilea semestru al anului 2012, pe un eșantion de 22 de companii, care reprezintă aproximativ 1.420 dintre site-urile existente în România.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,994 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Valoarea pieței de publicitate online din România pentru anul 2012 a fost de 98,6 milioane de lei
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: