ZaharulOradea

Formatele de proximitate aduc cea mai mare creștere. Creștere totală a vânzărilor de bunuri de larg consum de 31.3% în valoare

Formatele de proximitate aduc cea mai mare creștere în piața de retail & FMCG din România, în contextul actual al pandemiei COVID-19, în timp ce creșterea totală a vânzărilor de bunuri de larg consum (FMCG) a fost de 31.3% în valoare, de la începutul pandemiei și până în 29 martie. Acestea sunt câteva dintre concluziile unui studiu Nielsen, care va continua să monitorizeze piața de retail & FMCG.

Comportamentul de cumpărare a bunurilor de larg consum (FMCG)

bunuri de larg consumÎn ce privește comportamentul de cumpărare a bunurilor de larg consum (FMCG), Nielsen continuă să analizeze săptămânal evoluția vânzărilor din comerțul modern.

Credit foto: Shutterstock

După vârful acut înregistrat în “săptămâna de panică” (9 – 15 martie), când unele tipuri de produse au înregistrat creșteri spectaculoase de volume (săpunuri și produse de igienă personală +466%, paste făinoase +378%), cantitățile cumpărate ulterior au început să scadă ușor. Astfel, în săptămâna 23 – 29 martie, produsele de igienă personală au crescut cu “doar” 216% în volum, iar pastele făinoase cu 127% față de aceeași săptămâna din 2019.

Creștere totală a vânzărilor de bunuri de larg consum de 31.3% în valoare

Per total, în perioada de la începutul pandemiei și până în 29 martie s-a înregistrat o creștere totală a vânzărilor de bunuri de larg consum de 31.3% în valoare, mai mare pentru produsele de îngrijire a locuinței (+49.9%), de îngrijire personală (+40.7%) și alimente (+39.5%) și mai puțin pentru băuturile alcoolice (+10%).

Formatele de proximitate aduc cea mai mare creștere

De asemenea, din cauza restricțiilor de circulație impuse de autorități, se observă o creștere mai mare a vânzărilor din formate de proximitate: supermarketurile au crescut cel mai mult în valoare (+36.1%), iar hipermarketurile cel mai puțin ( +25.4%), în timp ce magazinele de tip cash&carry, care alimentează și comerțul tradițional, au înregistrat vânzări cu 34,5% mai mari decât în perioada similară a anului trecut.

Schimbarea obiceiurilor de cumpărare se observă pregnant în categoria produselor de tutun de exemplu, care a înregistrat o creștere de volum de 19% în supermarketuri, în timp ce în hipermarketuri s-au vândut cu 6% mai puțin.

Studiu global Nielsen

Stările de amenințare, incertitudine și anxietate care însoțesc inevitabil pandemia COVID-19 au impact asupra comportamentului oamenilor, asupra modului în care acționează și iau decizii în acest context fără precedent. Nielsen și-a propus să surprindă și să înțeleagă ce se întâmplă cu oamenii în această perioadă printr-un studiu global (în peste 70 de țări) care continuă, în plan local, sub formă de studiu de monitorizare.

O selecție de concluzii interesante rezultate din studiul Nielsen: Impactul COVID-19 asupra comportamentului românilor din mediul urban, Martie 2020:

93% dintre românii din orașe (vârstă 18 – 65 de ani) sunt preocupați cel puțin într-o oarecare măsură de epidemia din România, iar 71% cred că riscul de răspândire este mare sau foarte mare.

39% dintre români consideră că pandemia se va sfârși în următoarele 2 – 3 luni. Consumatorii din România se alătură celor din Grecia, Rusia, Franța și Spania în perspectiva optimistă conform căreia lucrurile se vor reechilibra în mai puțîn de 3 luni, pe când consumatorii din Germania, Olanda, UK, Turcia și Irlanda sunt mai rezervați în această privință.

Sanătate

Majoritatea românilor tind să fie mai îngrijorați pentru sănătatea familiei decât pentru propria sănătate. Persoanele cu vârsta între 51 și 65 de ani sunt mai îngrijorate pentru propria sănătate decât restul categoriilor de vârstă, dar toți, indiferent de vârstă, sunt la fel de preocupați de sănătatea familiei.

Consumul masiv de știri negative poate avea ca revers o creștere a nivelului de stres

82% caută de mai multe ori pe zi informații despre epidemie, iar alți 14% se informează o dată pe zi. Incertitudinea privind evoluția pandemiei alimentează această nevoie acută de a ține pasul cu cele mai recente informații despre virus și despre răspândirea acestuia. Acest consum masiv de știri negative poate avea ca revers o creștere a nivelului de stres, pe lângă beneficiul de a fi informat.

Știrile TV sunt principala sursă de informare, urmând rețelele sociale online și site-urile autorităților. Tinerii se informează mai puțin de la TV (66% dintre cei cu vârsta 18 – 22 față de 82% dintre toți cei cu vârsta 18 – 65 de ani), dar și pentru ei aceasta este cea mai folosită sursă de informare. Social media este o sursă de informare folosită de toate categoriile de vârstă in egală măsură.

Work from home

39%, adică 2 din 5, lucrează de acasă în mai mare măsură decât înainte de izbucnirea epidemiei. Aici este interesant de investigat, mai departe, care este impactul lucrului de acasă asupra productivității, asupra vieții de familie, cum se redefinesc rolurile de gen când toți membrii familiei locuiesc 24 de ore din 24 în același spațiu, cum fuzionează sau cum intră în conflict dimensiunea de “work” și dimensiunea de “living” în absența acelor “separatoare” bine definite înainte de Covid-19, precum drumul până la birou și înapoi.

Vacanță și criza economică

Aproximativ o treime din target și-au planificat deja vacanța de vară, dar un sfert dintre aceștia și-au anulat-o din cauza epidemiei, iar 64% așteaptă încă să vadă cum evoluează lucrurile. Deocamdată, doar 11% intenționează să meargă în vacanța planificată.

54% se așteaptă ca România să se confrunte mai mult de un an cu criză economică provocată de epidemie.

Nielsen

Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globală de măsurare și analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor și piețelor din întreaga lume.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,058 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Formatele de proximitate aduc cea mai mare creștere. Creștere totală a vânzărilor de bunuri de larg consum de 31.3% în valoare

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: