Consiliul Concurenței recomandă comercianţiilor să limiteze cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană, pe un singur bon, pentru a reduce riscul de speculă

Consiliul Concurenței recomandă companiilor implementarea unor măsuri pentru gestionarea cât mai eficientă a crizei generate de pandemia de coronavirus, astfel încât să se asigure echilibrul pieţei, printre care și limitarea cantităţilor de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană, pe un singur bon, pentru a reduce riscul de speculă.

Recomadări pentru comercianți

Pentru a reduce riscul de speculă și pentru a permite mai multor consumatori să se aprovizioneze, comercianţii pot limita cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană/pe un singur bon și își pot modifica programul de funcționare.

Credit foto: Shutterstock

De asemenea, în vederea creşterii eficienţei aprovizionării cu produse de bază şi asigurării unei distribuții echilibrate a acestora, companiile își pot coordona atât transporturile de marfă și livrările la domiciliu pentru consumatorii cu grad mare de risc.

Recomandări pentru producători

În același timp, producătorii pot stabili prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției.

Recomadări pentru magazinele online

Platformele de comercializare online pot monitoriza variaţiile preţurilor produselor esenţiale și pot adopta o politică de limitare a creșterilor nejustificate ale acestora sau pot suspenda vânzarea anumitor produse dacă există suspiciuni de abuz.

„Reamintim că aceste recomandări se înscriu în Politica comună, adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență, privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de Coronavirus”, au declarat reprezentanții autoritătii de concurență.

Cu toate acestea, Consiliul Concurenței atrage atenția că nu trebuie folosită această situație de criză pentru a crește prețurile fără o justificare obiectivă, pentru a face schimb de informații sensibile (prețurile practicate, politica comercială etc), pentru a exclude concurenți de pe piață sau pentru a abuza de poziția dominantă.

Contact Consiliul Concurenței pentru mai multe informații

În cazul în care companiile au îndoieli cu privire la compatibilitatea unor inițiative cu legislația în domeniul concurenței, acestea pot contacta Autoritatea de Concurență la adresa presedinte@consiliulconcurenței.ro.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,071 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Uncategorized » Consiliul Concurenței recomandă comercianţiilor să limiteze cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană, pe un singur bon, pentru a reduce riscul de speculă
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: