Românii sunt neîncrezători că măsura de reducere a TVA-lui va fi aplicată corect de către comercianți

Deși 95% dintre români au aflat deja de decizia scăderii TVA, începând cu 1 iunie 2015, de la 24% la 9% pentru toate categoriile de produse alimentare și băuturi non-alcoolice, doar o treime consideră că prețurile la produsele alimentare și băuturile non-alcoolice vor scădea uniform cu reducerea TVA.

FMCG prodStudiul realizat de compania iSense Solutions arată că, mai mult, 3 din 10 români cred că prețurile nu se vor micșora deloc.

65% dintre români consideră că doar anumiți comercianți vor reduce prețurile la produsele alimentare. Cei mai mulți își pun speranțele în hipermarketuri și supermarketuri, 75% dintre ei așteptându-se să observe cele mai mari reduceri la alimente în astfel de magazine.

Credit foto: Shutterstock

Românii așteaptă de mult timp reducerea TVA la alimente, măsură implementată deja cu succes în multe țări din Europa. Cu toate acestea, o mare parte dintre ei este neîncrezătoare că această măsură va fi aplicată corect de către toți comercianții, lucru relevat de studiul iSense Solutions. Acest moment este unul cheie: neîncrederea consumatorilor trebuie adresată de către comercianți, ceea ce va contribui la un comportament mai relaxat al românilor atunci când vine vorba de cumpărături„, este de părere Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În ceea ce privește semnalizarea reducerilor, 85% dintre români își doresc ca alimentele și băuturile non-alcoolice să aibă două etichete după intrarea în vigoare a legii: una care să conțină prețul vechi și alta cu prețul redus. De asemenea, sunt așteptate reclame TV care să informeze populația asupra noilor prețuri.

Consumatorii așteaptă de la comercianți să comunice cât mai transparent modul în care implementează reducerea TVA la alimente. Astfel, 27% dintre ei își doresc să vadă reclame despre modificările prețurilor. Cei care vor aplica și vor comunica corect scăderile de prețuri vor avea un avantaj competitiv și vor câștiga încrederea consumatorilor„, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Scepticismul românilor crește și mai mult în cazul restaurantelor. Potrivit studiului iSense Solutions, 6 din 10 români cred că prețurile din restaurante nu se vor micșora foarte mult, deoarece acestea includ prelucrarea alimentelor și serviciile oferite, care nu sunt vizate de reducerea TVA.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,97%, la un nivel de încredere de 95%.

Acest articol a fost redactat de pe noua tabletă Krüger&Matz EDGE1082Detalii despre toate produsele Krüger&Matz găsiţi aici.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,833 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Românii sunt neîncrezători că măsura de reducere a TVA-lui va fi aplicată corect de către comercianți

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: