Numărul de cataloage promoționale a scăzut la nivel național cu 8% în primul semestru al anului 2012

Spre deosebire de primul semestru al anului 2011, anul acesta retailerii au preferat să investească într-un număr mai mare de cataloage la nivel regional. În 2011 au existat pe piața regională 91 de cataloage, față de cele 197 înregistrate anul curent, potrivit unui studiu realizat de către Hipercom.

La nivel național a existat pentru anul 2012 o scădere de 8 procente, ajungându-se la un număr de 469 de cataloage promoționale, de la 508 în aceeași perioadă a anului trecut.

În 2012, cel mai mare număr de cataloage, 38, a fost înregistrat la nivel național de retailerul Carrefour, urmat de -,real (35), Kaufland (31), Billa (28), Cora (26).

În ceea ce privește magazinele de tip Cash&Carry, prima poziție este deținută de Selgros, cu 114 cataloage la nivel național, urmat de Metro, cu un număr de 63 de cataloage.

Discounterii Lidl și Penny au avut un număr egal de 27 de cataloage, primul înregistrând și o creștere de 27% pe acest segment.

Numărul de pagini ale cataloagelor a oscilat în primul semestru al acestui an, Penny fiind singurul retailer constant în acest sens. Cele mai mari scăderi de preț prin reducerea numărului de pagini a fost înregistrat de -,real (-6 pagini), Carrefour (-3 pagini) și Metro (-3 pagini). Per total, cataloagele din prima parte a anului curent au un număr de pagini mai mic față de aceeași perioadă a anului 2011.

De asemenea, în paginile cataloagelor, produsele fără brand (-2,1%) au început să piardă teren în fața mărcilor private ( +3,3%). În acest fel, retailerii intenționează să reducă spațiul promoțional fără a avea un buget la dispoziție.

Cel mai mare procent de cotă de piață de comunicare (share of voice) a fost înregistrat de Selgros (18%), Metro (15%), Cora și Carrefour (10,8%).

La nivel general, presiunea promoțională a crescut cu 0,8% față de primul semestru al anului trecut. Presiunea promoțională exercitată de hypermarketuri a crescut cu 8,08 procente, în timp ce presiunea promoțională a supermarketurilor a scăzut cu aproximativ 18 procente.

Așadar, doar hypermarketurile au o situație privilegiată față de celelalte formate, deoarece acestea sunt destul de puternice pentru a schimba evoluția pieței.

Studiul poate fi consultat intergral aici.

 

Depositphotos
Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *