Retail & FMCG – Sinteza săptămânii 13 – 17 octombrie 2025

Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria FMCG din România, în sinteza săptămânii 13 – 17 octombrie 2025.

În perioada 24 – 25 septembrie 2025, publicația de business retail-FMCG.ro a organizat EXPO RETAIL 2025 – Digital, Green & Tech, a patra ediție a târgului profesional dedicat tehnologiei, echipamentelor și serviciilor pentru retail, eCommerce și industria FMCG, care a avut loc la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București. 

Iată principalele concluzii după eveniment, câteva cifre legate de participanți, povestea video și mai multe imagini.

Save the date 23 – 24 septembrie 2026 – a V-a ediție!

Mai multe detalii legate de ediția aniversară din 2026, la contact@expo-retail.com sau tel. 0720.120.456

EXPO RETAIL 2025

retailRetail

Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din București, oferind producătorilor din mai multe regiuni ale țării posibilitatea să aducă în retailul modern bunătățile făcute după rețete tradiționale.

Supeco, formatul de discount integrat în rețeaua Carrefour România, și-a consolidat prezența pe piața locală, ajungând la 29 de magazine odată cu deschiderea unui nou magazin în Ploiești pe Strada Găgeni nr. 92.

PENNY a continuat extinderea rețelei sale la nivel național și a inaugurat un nou magazin în Huși, pe str. A.I. Cuza nr. 4. Astfel, rețeaua PENNY a ajuns la 428 de unități la nivel național.

Lidl și-a continuat dezvoltarea strategică în România prin deschiderea unui nou magazin pe 16 octombrie în orașul Agnita, județul Sibiu, oferind locuitorilor din zonă acces la un spațiu nou de cumpărături, modern, eficient și prietenos.

FMCG

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, a inaugurat  o linie nouă de îmbuteliere a băuturilor în doze, în urma unei investiții de 8,5 milioane de dolari.

Grupul Nestlé a raportat vânzările din primele nouă luni ale anului 2025 și a anunțat o creștere organică de 3,3%. Creșterea internă reală (RIG) este de 0,6%, cu un pricing de 2,8%.

E-commerce

În cadrul Smart City Highlights, eveniment organizat în premieră de Universitatea Politehnica din București în parteneriat cu CITI Cluster, Glovo a prezentat soluții last-mile pentru orașe mai eficiente și mai sustenabile, bazate pe mobilitate cu emisii reduse, optimizarea rutelor și colaborarea cu sectorul social prin Glovo Access.

Horeca Ordersaplicația numărul 1 în România pentru transmiterea comenzilor între restaurante și furnizori și care simplifică operațiunile pentru bucătari, proprietari și reprezentanții de vânzări, este utilizată, în prezent, de peste 2.300 de restaurante, cu un volum lunar de peste 38.000 de comenzi, efectuate către peste 280 de furnizori, ceea ce îi conferă aplicației o cotă de piață de aproximativ 7%.

Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, a aniversat patru ani de activitate, timp în care a livrat peste 3,4 milioane de comenzi către 233.000 de gospodării.

Analize

În contextul gradului mare de incertitudine și de complexitate a mediului actual, liderii departamentelor financiare se concentrează în 2025 și 2026 pe găsirea echilibrului între optimizarea costurilor și creșterea businessului, potrivit studiului Deloitte Finance Trends 2026, realizat la nivel global în rândul companiilor cu venituri anuale de peste 1 miliard USD.

Evenimente

Competiția Votat Produsul Anului, ediția 2026 invită brandurile să participe cu produse inovatoare care aduc valoare reală consumatorilor români. Se pot înscrie în ediţia Votat Produsul Anului® 2026 produse cu inovaţii lansate pe piaţa românească după 1 martie 2024.

Revista Biz a premiat, joi, în cadrul galei Biz PR Awards 2025, desfășurată la Terra Events, cele mai performante agenții de PR din România, dar și cele mai creative și de impact proiecte din ultimul an realizate de brandurile active pe piața locală.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *