Retail & FMCG – Principalele titluri din retailul alimentar şi industria FMCG din România, în sinteza săptămânii 17 – 21 noiembrie 2025.
Publicația retail-FMCG.ro a lansat EXPO RETAIL 2026 – Digital, Green & Tech, a V-a ediție a târgului profesional dedicat tehnologiei, echipamentelor și serviciilor pentru retail, eCommerce și industria FMCG, ce va loc în perioada 23 – 24 septembrie 2026, la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București.
EXPO RETAIL – Digital, Green & Tech este un eveniment B2B premium și exclusivist, organizat sub conceptul expo & B2B Meetings, destinat profesioniștilor din industrie, cu acces doar pe bază de invitație, pentru a asigura întâlniri de business de înaltă calitate și networking eficient.
Ultima săptămână pentru OFERTA EARLY BIRD
Rezervă-ți standul până la data de 28 noiembrie 2025 cu oferta early bird și beneficiază de pachete de participare preferențiale – vizibilitate sporită, poziționare avantajoasă în floorplanul expozițional și condiții comerciale speciale, aici: www.expo-retail.com/expozanti/
Mai multe detalii și oferte personalizate pentru parteneri la contact@expo-retail.com sau tel. 0720.120.456
Retail
Ahold Delhaize, deținătorul brandurilor Mega Image și Profi în România, a anunțat numirea lui Xavier Piesvaux în funcția de Country Manager România, începând cu 1 ianuarie 2026.
Goldbach Group a încheiat un parteneriat strategic cu Hubix, companie românească de management şi investiţii, și atrage o investiție de peste 5,3 milioane de euro pentru dezvoltarea a patru noi parcuri de retail sub brandul K2.
PENNY a continuat extinderea rețelei sale la nivel național și a ainsugurat trei noi magazine în Topoloveni (str. Maximilian Popovici nr. 5), București (str. Nițu Vasile Sergent nr. 9) și Cornu Luncii (str. Principală nr. 51). Astfel, rețeaua PENNY a ajuns la 437 de unități la nivel național.
Auchan Retail România a adus și la Oradea formatul de mare succes cu o politică agresivă de prețuri mici, ATAC Hiper Discount.
ARIA Shopping Center, un nou concept comercial în Sectorul 6, a lansat etapa de pre-închiriere, cu un obiectiv de ocupare de 90% înainte de inaugurare, aducând un impuls semnificativ activității comerciale din zona Valea Cascadelor.
Lidl România a continuat să transforme reciclarea într-un avantaj real pentru clienți și a lansat a patra ediție de anul acesta a campaniei „Reciclează și câștigă cu Lidl Plus”.
Despre planurile companiei MOL Group privind MOL Fresh Corner și despre tendințele retailului din stațiile de alimentare am discutat cu Péter Ratatics, Executive Vice President for Consumer Services at MOL Group.
Rețeaua Magazine DIANA a făcut un nou pas în parcursul său de dezvoltare prin deschiderea ununui nou magazin în localitatea Osica de Sus (județul Olt).
FMCG
Potrivit raportului anual al Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV), analizat de Wines of Romania, producția globală de vin a înregistrat în 2025 un avans de 3%, fapt ce marchează doar o recuperare modestă, după recolta extrem de slabă din 2024.
Nestlé și Cereal Partners Worldwide (CPW) susțin eforturile la nivel mondial dedicate creșterii gradului de conștientizare a importanței cerealelor integrale pentru sănătatea tuturor, pe tot parcursul vieții.
Food Service
IL TACCHINO, primul concept de restaurante Premium Fast Casual dezvoltat integral în România și care numără în prezent două restaurante în București-Ilfov, are ca obiectiv 8 noi deschideri de restaurante în București, dar și în orașe din țară, în decurs de 2 ani.
Premier Restaurants România, operatorul lanțului de restaurante McDonald’s în România, a continuat să investească în dezvoltarea rețelei sale și a anunțat deschiderea restaurantului McDonald’s Ploiești Vest Drive-Thru.
eCommerce
În luna noiembrie, Freshful by eMAG a marcat un an de la lansarea serviciului Verde cu Freshful, primul model din România care integrează colectarea ambalajelor SGR direct în livrările de cumpărături online.
Servicii
La 6 luni de la prezentarea unei noi generații de vehicule comerciale compacte și 100% electrice la Birmingham, Renault a prezentat versiunea de serie a primului membru al acestei noi familii: noul Trafic Van E-Tech electric.
Nhood, companie de servicii și soluții de real estate integrate, prezentă în 10 țări europene, inclusiv în România, și-a extins parteneriatul strategic cu URBANO Group, dezvoltatorul proiectului Urbano Shopping & Living din zona metropolitană Cluj, prin preluarea mandatului complet de Property Management Integrat pentru cel mai mare parc comercial din Transilvania – Urbano Shopping & Living.
Tetra Pak și Mega Image, în colaborare cu partenerii Maspex, Tomra și Brai Cata, au lansat în România primul proiect din Europa de colectare la scară largă a ambalajelor de carton pentru băuturi răcoritoare și lactate, realizată prin intermediul automatelor de colectare (RVM-uri).
Analize
Experții Kantar, una dintre cele mai mari companii de cercetare de piață la nivel global, au identificat cele zece tendințe care vor modela marketingul în 2026, în raportul anual “Marketing Trends”.
Serviciile de livrare rapidă din România realizează venituri anuale de aproximativ 1 miliard de euro, potrivit studiului realizat de PwC România referitor la impactul ecosistemului economic construit în jurul platformelor de livrare rapidă în ansamblul economiei locale.
La aproape doi ani de la lansarea Sistemului de Garanție-Returnare, un studiu CURS arată o schimbare vizibilă în felul în care românii se raportează la ambalajele de băuturi: returnarea a devenit un gest firesc, integrat în ritmul zilnic, iar experiența este una pozitivă pentru majoritatea utilizatorilor.
Alte evenimente pentru retail
Publicația retail-FMCG.ro a lansat și EXPO PET 2026 – Food & Accessories, a treia ediție a expoziției B2B cu produse din categoriile hrană și accesorii pentru animale de companie, care va avea loc în perioada 23 – 24 septembrie 2026, la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București.
EXPO PET – Food & Accessories își consolidează poziția de HUB profesional de referință pentru jucătorii din piața locală și regională de produse pentru animale de companie. Evenimentul, unul premium și exclusivist, este organizat sub conceptul expo & B2B Meetings și este conceput pentru a facilita întâlniri directe între producători / importatori și retaileri, distribuitori și specialiști din domeniu, într-un format exclusiv B2B.
Ultima săptămână pentru OFERTA EARLY BIRD
Rezervă-ți standul până la data de 28 noiembrie 2025 cu oferta early bird și beneficiază de pachete de participare preferențiale – vizibilitate sporită, poziționare avantajoasă în floorplanul expozițional și condiții comerciale speciale, aici: www.expo-petfood.com/expozanti/
Oferte personalizate pentru parteneri la contact@expo-petfood.com sau tel. 0720120456
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare






