Majoritatea retailerilor prezenți în România au accesat și dezvoltat servicii de eCommerce sau folosesc platforme de delivery, mai ales în ultimii ani, în care acest proces s-a accelerat în contextul pandemiei. Mai mult, parte dintre ei au potențat vânzările online și și-au crescut cota de piață cu ajutorul marketingului afiliat, un sistem de colaborare dintre magazinele online și specialiștii care fac vânzări pentru acestea. Marketingul afiliat este, astfel, cel mai eficient instrument pentru marketing și vânzări disponibil astăzi.
Analiză vânzări prin marketing afiliat Black Friday 2021, via 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România.
Beneficiile marketingului afiliat
În afiliere se plătește performanța. Cu alte cuvinte, brandul/compania plătește numai atunci când a fost generată o vânzare, având astfel certitudinea că sumele cheltuite sunt direct proporționale cu vânzările, într-un sistem de publicitate plătită la vânzare.
Totul este cuantificabil și transparent. Succesul acestei industrii este asigurat de cifrele care arată că fiecare leu sau euro investit aduce vânzări. Astfel, randamentul oferit de promovarea prin afiliere pe platforma „cost per sale” 2Performant.com este foarte bun pentru magazinele online.
Marketing-ul afiliat este cel mai eficient mod de a cumpăra reclamă – pentru companii, în special pentru magazinele online, un sistem format din:
- Magazinele online care fac afiliere = advertiseri
- Cei care promovează magazine online / trimit trafic = afiliați
- Tehnologia – platforma 2Performant.com – măsoară vânzările și traficul trimis către magazine, apoi calculează comisioanele pentru fiecare în parte. Rețeaua de afiliere 2Performant pune, astfel, la dispoziție tehnologia și cadrul legal și de comunicare pentru ca brandurile și afiliații (specialiști în digital) să dezvolte relații bune de colaborare.
Beneficiul esențial al rețelei pentru toți utilizatorii este descoperirea de parteneri noi: accesul la branduri mari, pentru afiliați, acces la sute/mii de specialiști în marketing digital care pot face vânzări pentru un magazin online, inclusiv acces la istoricul performanței lor în 2Performant.com. Iar beneficiul magazinelor este că afiliații îi ajută să vândă mai mult, riscând timpul și bugetele proprii.
Analiză vânzări prin marketing afiliat Black Friday, via 2Performant
Pentru a vedea concret impactul și potențialul pe care marketingul afiliat îl are pentru un retailer, am analizat, alături de 2Performant – liderul pieței de marketing afiliat din România, vânzările pe perioada promoțiilor extinse de Black Friday din acest an, mai exact pentru perioada 01 – 14 noiembrie 2021 versus perioada 02 – 15 noiembrie 2020 (săptămânile pre Black Friday și săptămânile Black Friday).
Conform datelor companiei de tehnologie 2Performant, în perioada 1 – 14 noiembrie 2021, 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite și care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 vânzări, în valoare de 6.929.804 euro + TVA, cu 47,8% mai mari decât anul trecut.
Indicele de vânzări ajunge la 15,66 euro, cu alte cuvinte pentru fiecare euro investit în marketing afiliat un magazin online a câștigat în medie 15,66 euro. Rata de conversie generală (Conversion Rate) a fost de 2.2%, în platformă, în 2021 (01.01 – 18.11), în creștere cu 2,7 pp față de anul trecut, ceea ce se poate traduce printr-o mai bună optimizare a traficului generat de afiliați, astfel numărul de useri care au generat conversii nu doar trafic, a crescut.
Overview general – rezultatele Black Friday 2021
- 462 de magazine online, din 25 de industrii diferite
- număr de vânzări generate: 115.000 vânzări
- valoarea vânzărilor: 6.929.804 euro + TVA
- creștere valoarea vânzărilor: 47,8% mai mari față de anul trecut
- specific pentru ziua de vineri 12.11: creștere cu 5,2% a numărului de vânzări și o valoare a acestora cu 14,1% mai mare comparativ cu ziua de Black Friday 2020.
Analiză pe categorii
Schimbări în pandemie:
- Vânzările au avut loc, cu precădere, dimineața (07:00 – 11:00) și seara (20:00-21:00)
- Oamenii au cumpărat mai puțin după ora 00:00 (schimbare din ultimii 2 ani)
- Specific pentru joi noaptea (de Black Friday): 2Performant a atins vârful de vânzări, mai devreme decât anul trecut.
Toate categoriile principale au fost pe creștere
În perioada 1 – 14 noiembrie 2021, categoria Fashion a crescut spectaculos față de 2 – 15 noiembrie anul trecut (perioada similară de Black Friday) în care interesul consumatorilor pentru haine suferise din cauza pandemiei:
→ trafic +26.7%, vanzari +62.8%, valoarea vanzarilor +86.3%, rata de conversie +0.55 puncte procentuale, valoarea medie a cosului de cumparaturi +14.4%
→ ponderea categoriei din totalul vânzărilor a crescut față de aceeași perioadă a anului trecut și a ajuns la 3,5%.
În aceeași perioadă de referință, cea mai mare valoare a coșului mediu a fost obținută de categoria Home & Garden, cu o valoare de 165,21 euro, în creștere cu +31.2%, depășind media categoriei Electronics IT&C de 155.7 euro.
Categoriile Books și Beauty au avut creșteri mai moderate față de perioada similară a anului trecut, însă și anul acesta ponderile lor din total vânzări au rămas la fel de reprezentative: Books 25%, Beauty 11.4%.
Cea mai bună rată de conversie medie a fost înregistrată în categoria Health & Personal Care, de 3,59% , în creștere cu 1.15pp față de perioada similară a anului trecut,
Categoria Babies Kids&Toys s-a remarcat cu o creștere a traficului față de aceeași perioadă a anului trecut, de 33% și a nr. de vânzări față de anul trecut cu 71.1%.
Pharma – o industrie care performează în marketing afiliat
Conform rezultatelor furnizate de 2Performant, produsele farmaceutice (Pharma) se vând bine în continuare și în mediul online. Categoria Pharma se bucură de o valoare medie a coșului de cumpărături de 24,30 euro, fără TVA și o rată a conversiei de 2,94%.
Numărul de vânzări medii per advertiser din top 5 categorii*
Mai jos top 5 categorii din 2Performant după numărul de vânzări din perioada menționată, iar la fiecare categorie numărul mediu de vânzări per advertiser și valoarea medie a coșului.
În medie, fiecare advertiser din categoriile top 5 după numărul de vânzări realizate în perioada menționată, au făcut (top 5):
- Fashion (122 adv): 241 de vânzări/adv, valoare medie a coșului: 55,55 euro, fără TVA
- Books (27 adv): 1.085 de vânzări/adv, valoarea medie a coșului: 32,45 euro, fără TVA
- Beauty (43 adv): 304 de vânzări/adv, valoarea medie a coșului: 47,46 euro, fără TVA
- Pharma (8 adv): 1.482 de vânzări/adv, valoarea medie a coșului: 24,30 euro, fără TVA
- Home & Garden (67 adv): 117 de vânzări/adv, valoarea medie a coșului: 39,27 euro, fără TVA
Exemplu: în medie, un advertiser din categoria Fashion a făcut 241 de vânzări, cu o valoare medie a coșului de 55,55 euro fără TVA, în perioada menționată.
* în perioada 1 – 14 noiembrie 2021
Sales Index per top 5 categorii*
- Fashion: 12.34 euro
- Books: 12.24 euro
- Beauty: 12.79 euro
- Pharma: 20.7 euro
- Home & Garden: 17.3 euro
* în perioada 1 – 14 noiembrie 2021
Cu alte cuvinte, pentru 1 euro investit în afiliere, un advertiser dintr-o anumită categorie aduce, în medie, o anumită sumă din valoarea comenzilor. Exemplu: 1 euro investit de un advertiser din Fashion a adus, în medie, vânzări de 12,34 euro.
2Performant
2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat, cel mai eficient instrument de promovare și vânzare disponibil astăzi. Prin această platformă business-urile, în special magazinele online, pot colabora cu parteneri afiliați, zeci sau sute de specialiști în digital, care generează vânzări pentru aceste branduri și primesc comisioane, într-un model bazat pe transparență și performanță.
Listată pe piața AeRO a BVB și inclusă în indicele BET AeRO (simbol bursier 2P), 2Performant operează cea mai mare platformă de marketing afiliat din România și este direct conectată la industria comerțului online, colaborând cu peste 800 de magazine din 30 de industrii.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail