Franchwise, cea mai mare companie de consultanță în francize din România, estimează că anual se deschid circa 150-200 de noi francize în sectorul HoReCa. Valoarea investiției în astfel de francize variază între 30.000 de euro și peste 300.000 de euro, în funcție de dimensiunea restaurantului.
„Investițiile minime în sectorul HoReCa pornesc de la 30.000 – 40.0000 de euro pentru o franciză de tip insulă, de la branduri precum Hello Donuts sau de la 50.000 – 60.0000 de euro într-o locație mică a unui brand ca Bubble Waffles, de exemplu. Dacă vorbim de restaurante cu servire rapidă (QSR), bugetul necesar începe de la 100.000 de euro. Există și o zonă de restaurante cu suprafețe mai mari, peste 250-300 mp, care necesită o investiție de aproximativ 1.000 euro/mp, adică peste 300.000 euro„, a declarat Raluca Voicu, Brand Ambassador Franchwise.
Datele companiei arată că recuperarea investiției se face în general între 2,5-3 ani pentru locațiile premiu, iar atingerea pragului de rentabilitate, în 2-3 luni. Totuși, pentru un bun management financiar al locațiilor francizate, este recomandat să existe un fond de rezervă de 4-6 luni operaționale.
„Există afaceri care sunt în plină expansiune, precum Ted’s Coffee, Treevi Pizza, Hello Donuts, Leonidas, Simigeriile Petru sau Tucano, și care cresc cu 20-30% de la an la an în continuare. Există și afaceri/rețele care au atins maturitatea sau sunt într-o zonă de redefinire a drumului către profitabilitate„, a adăugat Raluca Voicu.
În România, pe sectorul HoReCa francizele sunt foarte vizibile, atât prin business-uri locale care au crescut prin franciză (SaladBox, Ted’s Coffee, 5 To Go), cât și prin branduri mari internaționale operate în regim de franciză (McDonald’s, KFC, Starbucks, Pizza Hut, Subway, lanțurile hoteliere).
Analiza francizării unei afaceri
Potrivit Franchwise, în viața unei afaceri există cel puțin un moment în care se analizează francizarea. Piața din România, comparativ cu cea extrem de competitivă din UK, continuă să se maturizeze și beneficiază încă de un potențial mare de dezvoltare, cu nișe încă neacoperite și o tendință clară de diversificare și consolidare a francizelor active local.
În plus, numeroase branduri românești s-au extins deja pe piața internațională prin franciză.
Printre acestea se numără SaladBox, care a reușit să depășască granițele și să ajungă în 12 țări, pe trei continente. O altă poveste de succes este și Tucano Coffee, brand care astăzi este prezent în 10 țări. În același timp, Mesopotamia s-a extins în Ungaria, iar restaurantul Spartan a ajuns în Barcelona. Și French Revolution este în discuții pentru a duce produsele sale în Dublin, Irlanda. Rețeaua 5 To Go a intrat pe piața de Ungaria și Slovacia, iar Japanos are unități de franciză în Algeria, Malta, Emiratele Arabe Unite și Franța.
Franchwise
Înființată în 2011, Franchwise este cea mai mare companie de consultanță specializată în domeniul francizelor din România, contribuind la dezvoltarea mediului antreprenorial românesc. Până în prezent, Franchwise a ajutat peste 60 de companii din România să se extindă prin sistemul de franciză și a dezvoltat în piață peste 300 de proiecte de franciză, investiții totale de peste 22 milioane euro, ajutând antreprenorii să investească în franciza potrivită și să se pună în valoare în mediul de business. Franchwise este implicată și în dezvoltarea de proiecte internaționale în Romania, cum ar fi Logiscool, TUI Travel, Ethan Allen, Sacoor Brothers.
Pentru a sprijini antreprenorii și viitorii antreprenori să-și dezvolte business-urile, Franchwise a dezvoltat cursuri în vederea francizării pentru francizori și francizați, la care au participat peste 100 de companii până în prezent. În plus, compania a continuat dezvoltarea ecosistemului de resurse și instrumente dedicate comunității de franciză din România, Franchwise fiind partener principal al proiectului STUP dedicat antreprenorilor, dezvoltat în parteneriat cu Banca Transilvania, dar și dezvoltarea de instrumente de finanțare pentru susținerea francizei, fără garanții colaterale din partea francizaților, cei care investesc în business-urile de francize în România.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail