Analiză: vânzările de bere, un indicator al creșterii economice a unei țări

Atunci când vrei să estimezi care este direcţia în care se îndreaptă o economie te poţi uita la mai mulţi indicatori precum Produsul Intern Brut, vânzările de case sau câştigurile companiilor dar există un alt indicator care ar putea fi mai exact: vânzările de bere, se arată într-o analiză realizată de Bloomberg.

beer1Potrivit acestei analize, în marea majoritate a ţărilor dezvoltate, incluzând SUA şi Europa Occidentală, vânzările de bere au scăzut în ultimii ani, în timp ce în Japonia s-au redus timp de mai mult de un deceniu, iar în Australia sunt la cel mai scăzut nivel din ultimii 60 de ani, pe măsură ce consumatorii în vârstă se îndreaptă spre whisky şi vin. În contrast, creşterea veniturilor şi populaţiile tinere stimulează vânzările de bere în statele în curs de dezvoltare din Asia.

Credit foto: Shutterstock

Printre primele 10 cele mai consumate mărci de bere din lume, în termeni de volum, se regăsesc patru mărci chineze şi două braziliene. Vestea bună pentru producătorii de bere este că, în pofida, sau poate datorită, încetinirii economice consumatorii chinezi ar urma să se îndrepte spre bere pe măsură ce îşi reduc achiziţiile de băuturi mai scumpe.

„Sectorul băuturilor alcoolice tinde să fie mai vulnerabil la ciclurile economice decât produsele alimentare, deoarece băuturile alcoolice sunt considerate mai puţin esenţiale. Cu toate acestea, sectorul alcoolului este relativ izolat comparativ cu alte sectoare premium”, a declarat Raphaele Auberty, analist la BMI Research.

Cu toate acestea, există şi unele excepţii. Creşterea taxelor, inclusiv unele restricţii introduse pentru a încetini creşterea vânzărilor de alcool, ar putea să constituie provocări pe unele pieţele. De exemplu în Filipine, una din economiile cu cel mai puternic ritm de creştere, există o taxă specială pe produsele din alcool şi tutun, iar nivelul ridicat al inegalităţii veniturilor şi fragmentarea sectorului distribuţiei ar putea afecta consumul, susţine Auberty.

În plus, există riscuri suplimentare în ţările cu o populaţie musulmană majoritară, precum Indonezia şi Malaezia. La începutul acestui an, Indonezia, ţara cu cea mai mare populaţie musulmană din lume, a introdus o restricţie pentru vânzările de bere la magazinele de proximitate şi există riscul înăspririi reglementărilor.

Cu toate acestea, Banca Mondială estimează că Indonezia va înregistra o creştere economică de 5,2% în acest an iar Malaezia un avans de 4,8%. Chiar şi aşa este vorba de o creştere mai mică decât liderul regional, Vietnamul, precizează BMI Research. În Vietnam o bere costă doar 50 de cenţi, consumul este stimulat de creşterea veniturilor disponibile şi o populaţie tânără familiarizată cu bere. În paralel, economia vietnameză ar urma să crească cu şase procente în acest an, unul din cel mai puternice ritmuri de creştere din Asia de Sud-Est.

Sursa: Agerpres.ro

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,883 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Analiză: vânzările de bere, un indicator al creșterii economice a unei țări
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: