În România, volumul cifrei de afaceri din retail a crescut în februarie 2018, față de februarie 2017, cu 6,6%, conform datelor furnizate de către Institutul Naţional de Statistică (INS). La nivel european, România a avut cea mai mare scădere a volumului de retail, de -2,3%, în februarie 2018 față de luna ianuarie 2018, conform datelor furnizate de Eurostat.
În luna februarie 2018, față de luna ianuarie 2018, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut atât ca serie brută cu 3,3%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 2,3%.
Credit Foto: shutterstock.com
Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2018, comparativ cu luna decembrie 2017 a scăzut cu 3,3% ca urmare a scăderii vânzărilor carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-6,2%), vânzărilor de produse nealimentare (-4,7%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-0,2%).
În luna februarie 2018 față de luna februarie 2017, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 5,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 6,6%.
Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2017, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 6,6%, ca urmare a creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+8,0%) și vânzărilor de produse nealimentare (+7,5%) și vânzărilor carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+0,8%).
România a înregistrat în luna februarie 2018 cea mai mare scădere a volumului de retail din zona UE, adica un -2,3%, faţă de ianuarie 2018, conform datelor furnizate de Eurostat.
În februarie 2018, comparativ cu ianuarie 2018, volumul de retail în zona euro din UE a crescut cu 0,1%. Creșterea se datorează creșterilor cu 0,9% pentru combustibil și 0,8% pentru alimente, băuturi şi ţigări, în timp ce produsele nealimentare au scăzut cu 0,5%.
Cele mai mari creşteri au fost consemnate în Estonia (+2,0%), Belgia (+1,6%), Malta și Polonia (+1,5%), în timp ce scăderi semnificative au fost observate în România și Lituania (-2,3%) și Austria (-1,5%).
În februarie 2018, comparativ cu februarie 2017, volumul de retail în zona euro din UE și în zona euro a crescut cu 1,8%. Creșterea se datorează creșterilor cu 2,3% la produsele nealimentare, cu 1,2% la vânzările pentru alimente, băuturi şi ţigări, în timp ce vânzarea combustibilului a scăzut cu 0,1%.
Cele mai semnificative creșteri ale volumului au fost consemnate în Malta (+11,7%), Polonia (+7,9%) și Irlanda (+7,1%), iar cele mai mari scăderi au fost observate în Slovenia (-1,6%) și în Austria(-1,2%).
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.