În topul celor mai mari companii din Europa de Sud-Est după veniturile totale din 2020, retailerii au înregistrat o creștere de două cifre a veniturilor, profitând de valul comerțului electronic

Pe fondul sumbru al crizei economice globale provocate de Covid, veniturile combinate ale celor o sută de companii mari din Europa de Sud-Est (SEE) au scăzut cu 7%, la 120 miliarde de euro în 2020, comparativ cu 129,3 miliarde de euro înregistrate de participanți în clasamentul de acum un an, arată cea de-a 14-a ediție a clasamentului SEE TOP 100, publicat astăzi de SeeNews.

see top 100

Totuși, în timp ce scăderea veniturilor celor mai mari companii din regiune a fost modestă, profitul combinat a scăzut cu un sfert la 3,5 miliarde de euro, anulând câștigurile pe trei ani, potrivit clasamentului SeeNews.

SEE TOP 100 este un clasament anual al celor mai mari companii din Europa de Sud-Est după veniturile totale pentru anul fiscal încheiat la 31 decembrie 2020. Acesta cuprinde, de asemenea, clasamente ale celor mai mari bănci și ale celor mai mari asiguratori din regiune. Mai multe detalii despre cea mai recentă ediție a SEE TOP 100 aici.

Automobile Dacia, parte a companiei franceze Renault, conduce clasamentul pentru al șaptelea an consecutiv, chiar dacă veniturile sale au înregistrat o scădere anuală de 26%, până la 3,8 miliarde de euro. În ceea ce privește profitul, situația arată și mai îngrijorătoare, întrucât câștigurile s-au înjumătățit până la 61 de milioane de euro. Din cauza crizei Covid, compania a trebuit să oprească producția mai bine de o lună. În plus, la fel ca alți producători de mașini, Dacia s-a confruntat cu o gravă lipsă de semiconductori care au forțat-o să suspende producția de mai multe ori.

Clasamentul acestui an cuprinde cincizeci și două de companii. Primele 5 companii din clasament sunt:

LocCompanieIndustrieTotal venituri 2020
1Automobile-Dacia SAAutomobile3814.4
2OMV Petrom SAPetrol/ Gaze naturale3808.4
3OMV Petrom Marketing SRLPetrol/ Gaze naturale2996.8
4LIDL Discount SRLComerț/ Retail2667.5
5Kaufland Romania SCSComerț/ Retail2667.5

Pentru prima dată de când SeeNews a început să publice clasamentul cu cele mai mari companii din Europa de Sud-Est, în urmă cu cincisprezece ani, distribuitorii și retailerii au reușit să depășească sectorul petrolului și gazelor, devenind lideri în ceea ce privește veniturile totale, profitul și numărul de participanți în clasament. Performanța înregistrată în acest domeniu vine în urma unei creșteri puternice a comerțului electronic, generată de restricțiile de deplasare ale populației în contextul pandemiei, de facilitarea plăților online și de dezvoltarea a noi opțiuni de finanțare. Pandemia Covid a accelerat o tendință care a fost deja în desfășurare de câțiva ani”, a comentat Nevena Krasteva, redactor-șef la SeeNews.

Pe cealaltă parte, companiile de petrol și gaze din SEE TOP 100 au înregistrat o scădere cu un sfert a veniturilor combinate din cauza crizei economice, a reducerii prețurilor globale și a interdicțiilor de călătorie, făcând ca acest sector să înregistreze cea mai mare pierdere din clasament. Și trecerea globală la energia verde are un impact puternic asupra strategiilor de dezvoltare ale companiilor de petrol și gaze, forțându-le să își diversifice activitățile.

În ciuda programelor de ajutor de milioane de euro, economiile din regiune au scăzut cu aproximativ 6%. În țările unde turismul genera o mare parte din produsul intern brut, contracția economică a fost cea mai severă, depășind 15% în Muntenegru. Investițiile străine directe, un factor important de creștere pentru regiune, au scăzut brusc și ele. Totodată, și întreruperea aprovizionării și cererea redusă au afectat companiile locale și principalii lor parteneri comerciali din străinătate.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *