Conform unui studiu GfK, România este a doua cea mai săracă țară din UE

În lunile de vară, Uniunea Europeană (UE) a avut de înfruntat noi surse de incertitudine. În primul rând, ratele dobânzilor pentru obligaţiunile spaniole şi italiene au crescut puternic. În al doilea rând, a fost o vreme neclar dacă Germania va trebui să părăsească fondul de salvare Mecanismul European de Stabilitate (MES) ca urmare a unei plângeri depuse la Curtea Constituţională Federală. Şi în al treilea rând, multe ţări europene continuă să se îndrepte spre recesiune.

Situaţia economică generală din majoritatea ţărilor europene nici nu s-a deteriorat cu adevărat în lunile de vară, nici nu a înregistrat vreo îmbunătăţire propriu-zisă. Consumatorii se aşteaptă în continuare ca puterea economică să scadă şi mai mult. Şomajul a crescut şi el, din nou, în aproape toate ţările, media la nivel de Europa fiind acum de circa 11 procente. Guvernele continuă să încerce să îşi aducă deficitele de stat sub control prin măsuri stricte de austeritate, inclusiv prin mărirea impozitelor. În statele aflate în centrul crizei, aceasta determină, într-o măsură tot mai mare, populaţia să organizeze proteste. Mulţi consumatori nu pot face faţă altor reduceri, şi nu sunt de acord să împartă povara măsurilor luate de guvernele lor fără certitudinea că acestea le vor ameliora situaţia.

În România, anul acesta, se anticipează că produsul intern brut (PIB) va creşte cu 0,5 procente. Şomajul este scăzut, situându-se sub cinci procente. Economia şi moneda trebuie să se stabilizeze treptat. România este a doua cea mai săracă ţară din UE. În perioada verii, preşedintele şi primul ministru s-au luptat pentru putere. Această luptă a culminat cu un referendum organizat pentru demiterea preşedintelui, invalidat din cauza numărului mic de votanţi. Aceste evenimente au afectat în mod clar starea de spirit a populaţiei. Gradul mic de încredere în elita politică deja existent a scăzut din nou. Încrederea că politicienii vor stabiliza economia României şi o vor dirija spre creştere pe termen lung a scăzut. În general, 73% din populaţie consideră că situaţia economică este mai rea decât acum un an.

Nou pe site! Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

 

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,835 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Conform unui studiu GfK, România este a doua cea mai săracă țară din UE
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. Nu inteleg de ce puneti titluri la articole aiurea. Continutul nu reflecta titlul. Adica ”România este a doua cea mai săracă țară din UE” si pe urma citesc ca ”in România, anul acesta, se anticipează că produsul intern brut (PIB) va creşte cu 0,5 procente. Şomajul este scăzut, situându-se sub cinci procente.”
    Bun, care e cea ma saraca tara din Europa??? De ce e Romania a doua cea mai saraca tara?
    Ar trebui sa va fie jena ca puneti titluri ca sa atrageti cititori si pe urma nu scrieti la subiect!

    Răspunde
    • Buna ziua,

      Ne cerem scuze dacă titlul articolului v-a deranjat. În articolul nostru am preluat informații din studiul realizat de GfK România. Una dintre concluziile studiului, așa cum scrie și în articol, este ca „România este a doua cea mai săracă ţară din UE.” Totodată, faptul că situația economică a țării s-a mai îmbunătățit (PIB-ul crește, șomajul scade etc.), nu inseamnă în mod necesar că România nu se află, în continuare, printre cele mai sărace țări din UE. În studiu nu este precizat care este țara cea mai săracă din Europa.

      Răspunde
      • Cu tot respectul pe care-l port pentru oamenii care fac studii (reale si la obiect). Devin putin mahnit cand se pun concluzii intr-un studiu, poate reale, insa nu se ofera informatia coerenta pana la capat. Cum adica in studiu nu este precizat care este cea mai saraca tara din Europa ? Atunci cum il mai poti numi studiu daca aceasta a fost tema?

        Sau nu!? Ati luat voi din context o concluzie din studiul GFK, ati facut-o titlu, ati scris cate ceva cu copy paste (ca de, e la mare moda) si gata v-ati ales cu alt articol ?! Ce trebuie sa intelegem de fapt? Daca asa ati facut, sa va fie rusine! Nu va mai citesc! Ma hotarasem sa fac un abonament minim sa vad ce informatii oferiti in ajutorul oamenilor de afaceri. Cred ca m-am lamurit; doar bla, bla-uri montate si gata ati luat banii unora. Repet, daca asa faceti, rusine sa va fie! Si inca ceva. Sa va mearga excelent in afaceri, asa cum oferiti voi informatii si continut „unic”…

        Succes…uri.

        Răspunde
        • Multumesc pentru comentariu.
          Un studiu e un studiu. Mai ales al unei companii de prestigiu in domeniu, asa cum este GfK. Nu a fost copy-paste integral insa, cu tot respectul, un studiu contine date, cifre si oricat am vrea noi sa dam o nota personala comunicatului, cifrele sunt cifre.
          Desigur ca titlul este alegerea noastra libera si il putem „ticlui” cum consideram noi de cuviinta sa atraga dar in acelasi timp, prin continut, sa informam corect, conform surselor noastre.
          Evident ca nu putem impaca pe toata lumea, iar alegerea dvs este alegerea dvs. Insa despre calitatea articolelor din sectiunea Premium nu va puteti da cu parerea pana nu le cititi, iar ca sa le cititi e nevoie sa fiti abonat.
          Va multumim pentru orice ati alege.

          Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: