Horváth: În ciuda incertitudinii economice, 65% dintre CFOs din Europa se așteaptă la o evoluție pozitivă a economiei în 2025

În pofida numeroaselor provocări, majoritatea directorilor financiari din Europa (65%) consideră că situația economică a companiilor lor fie se va îmbunătăți (33%), fie se va menține la actualul nivel pozitiv (32%), arată un studiu amplu realizat de compania globală de consultanță, Horváth, prezentă pe piața din România din 2005.

Horváth

Prioritățile strategice ale managerilor financiari

Intitulată „Embark on the Journey into Next-Gen Performance Management” („Începeți Călătoria către Managementul Performanței de Nouă Generație”), ediția din acest an a „Horváth CFO Study” (realizată în 2024, cu proiecții pentru 2025) a identificat principalele priorități strategice ale managerilor financiari, cunoscuți drept Chief Financial Officers (CFOs):

  1. Armonizarea, standardizarea și optimizarea proceselor financiare s-a situat pe primul loc, fiind importantă pentru 88% dintre executivii cu responsabilități în domeniul financiar;
  2. Dezvoltarea angajaților și dobândirea de competențe noi, moderne, adaptate viitorului – 85%;
  3. Progresarea în integrarea globală a datelor și dezvoltarea de platforme integrate de date – 78%.

Celelalte priorități ale managerilor financiari pentru 2025 vor fi: (4) Valorificarea potențialelor de eficiență prin reducerea costurilor la nivelul întregii companii, precum și în aria de responsabilitate a Directorului Financiar (CFO) – 78%; (5) Consolidarea capabilităților predictive în procesele de Planificare, Prognoză și Raportare – 71%; (6) Accelerarea semnificativă a investițiilor în digitalizare, în toate domeniile de activitate ale companiei – 70%; și (7) Integrarea temelor de sustenabilitate în Managementul Performanței – 66%.

Trecerea la adoptarea GenAI și dezvoltarea platformelor integrate de analiză

Dincolo de aceste priorități, „Horváth CFO Study 2025” a identificat și o direcție cheie a liderilor financiari, pentru 2025 și anii următori. Aceasta va consta în trecerea de la inițiativele clasice de reducere a costurilor către adoptarea Inteligenței Artificiale Generative (GenAI) și dezvoltarea platformelor integrate de analiză.

GenAI este văzută drept un catalizator cheie pentru schimbarea paradigmei financiare, iar 78% dintre CFOs estimează că noile tehnologii vor genera activități și roluri complet noi în departamentele financiare, transformând Controller-ul tradițional într-un Business Partner mult mai strategic. Cu toate acestea, 80% dintre lideri nu cred că tehnologia va elimina complet importanța rolului de Controller, ci va duce la o colaborare om-tehnologie mai strânsă.

Printre aplicațiile practice, 77% dintre executivii financiari consideră că utilizarea GenAI în planificare și prognozare este esențială pentru simplificarea proceselor, reducerea complexității și crearea de scenarii predictive mai precise. De asemenea, GenAI este privită ca soluție pentru reducerea efortului manual în raportare, oferind recomandări și analize bazate pe date într-un timp record: 79% dintre CFO prioritizează utilizarea unor noi instrumente de Business Intelligence (BI) și reducerea volumului de rapoarte centralizate.

Transformarea digitala și automatizarea sunt esențiale

Totuși, doar 26% dintre organizații raportează utilizarea automatizărilor în activitățile de prognoză și analiză, iar doar 5% au implementat complet soluții bazate pe GenAI, ceea ce indică un decalaj semnificativ între obiectivele ambițioase și realitate.

Transformarea digitală și automatizarea sunt esențiale pentru următorul nivel de excelență financiară. În pofida optimismului general, capacitățile actuale nu reușesc să răspundă cerințelor tot mai complexe, ceea ce creează un deficit de eficiență și predictibilitate. În viitor, succesul unui CFO va depinde de capacitatea de a combina leadership-ul strategic cu utilizarea avansată a tehnologiei. GenAI nu este doar un instrument tehnologic, ci un element esențial pentru eficiență, inovare și decizii mai bune. Este timpul să transformăm aceste oportunități în realitate operațională”, sintetizează concluziile „Horváth CFO-Study 2025” Maria Boldor, Partner și Managing Director, Horváth România.

Pentru realizarea acestui studiu, echipa Horváth a discutat cu peste 150 de responsabili financiari din top managementul unor companii din 15 țări (12 state membre ale Uniunii Europene, plus SUA, UK și Elveția), dintre care peste 86% generează venituri mai mari de 100 de milioane de euro pe an, iar 75% au peste 500 de angajați.

Horváth

Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.400 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Italia, Danemarca, Statele Unite ale Americii, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *