ZaharulOradea

Kearney: În 2020, achizițiile de companii din retail & FMCG vor fi de dimensiuni mici și mijlocii

Kearney a lansat raportul său anual privind consumatorii și achizițiile din sectorul retail, Time to Reset, Reposition, and Win, ce analizează situația actuală și viitoare a tranzacțiilor pentru companiile producătoare de bunuri de larg consum (FMCG). Având în vedere peisajul aflat în transformare rapidă din punct de vedere structural din cauza efectelor COVID-19, raportul proiectează o consolidare masivă în cadrul tuturor segmentelor de consumatori și retail, în care întreprinderile ce se confruntă cu slăbiciuni subiacente vor avea de făcut alegeri dificile. Time to Reset, Reposition, and Win, realizat de către partenerii Kearney Bahige El-Rayes și Robert Haas, analizează care dintre tendințele de investiții ale anului precedent din retail & FMCG rămân valabile, în ciuda sau din cauza impactului economic al pandemiei.

Kearney

“În ciuda probabilității de ameliorare a situației economice, ne așteptăm pe deplin ca piața de fuziuni și achiziții să fie una activă. Cu toate acestea, vechile reguli nu se mai aplică. În anul 2020 piața va oferi o oportunitate fără precedent, aceea de a achiziționa bunuri de consum de calitate, evaluate corespunzător“, a remarcat Bahige El-Rayes, partener Kearney în cadrul industriei bunurilor de consum și co-autor al raportului.

“În timp ce anul 2019 s-a rezumat la completarea lacunelor strategice ale portofoliilor, COVID-19 modifică situația întru totul. Este foarte probabil ca țintele de achiziție să fie numeroase, estimările asupra costurilor evaluate, iar cumpărătorii să nu aibă în vedere numai schimbările în comportamentul consumatorilor, dar și modul în care aceste schimbări vor afecta cererea post-pandemie.”

Un instrument de referință pentru ecosistemul de efectuare a tranzacțiilor

Privind atât prospectiv, cât și retrospectiv, raportul este un instrument de referință pentru ecosistemul de efectuare a tranzacțiilor. Acesta examinează factorii ce influențează tranzacțiile, schimbările în ceea ce privește dimensiunile, estimările și volumele, cât și măsura în care cumpărătorii anticipați vor fi sponsori financiari, jucători strategici sau, poate, jucători non-tradiționali.

De asemenea, studiul dorește să evidențieze modul în care factorii de referință ai tranzacțiilor anterioare, precum capacitățile digitale și vânzările directe, se vor adapta într-o lume complet schimbată a comenzilor cu livrare la domiciliu, restricțiilor privind adunările fizice și creșterea datoriei.

Un moment bun pentru a investi

În analiza modului în care afacerile pe piața de fuziuni și achiziții se vor schimba în acest nou peisaj post-pandemie, Kearney a constatat că 70% dintre executivi consideră că acesta este un moment bun pentru a investi. Companiile cu investiții în sectorul fuziunilor și al achizițiilor aflate în declin au înregistrat o rentabilitate de 52%, iar numerarul companiilor cu capital privat a atins un vârf de 1,45 trilioane de dolari înainte de COVID-19, anticipând că 2020 va fi un an important pentru investiții.

Răspunsurile executivilor chestionați în scopul realizării acestui raport reflectă, în continuare, natura schimbătoare a pieței de fuziuni și achiziții post-pandemie, cu accent pe abilitatea de a face față provocărilor viitoare.

“Într-un viitor apropiat, ne așteptăm să vedem o piață a fuziunilor și achizițiilor dinamică, cu o serie de oportunități – incluzând tranzacțiile obișnuite întâlnite în cazul recesiunii, precum vânzările rapide și selectarea activelor premium; însă, preconizăm în special tranzacții strategice effectuate pentru a dobândi inovarea modelului de afaceri în domenii precum accesul clienților, logistică sau discontinuități in producție”, a menționat Robert Haas, Private Equity și M&A practice lead la nivel global și co-autor al acestui raport.

În ciuda crizei tot mai apăsătoare ce afectează sănătatea fizică și financiară a populației, oportunitățile pentru tranzacțiile de pe piața de fuziuni și achiziții vor fi numeroase. Pentru a-și păstra profitabilitatea și a prolifera în acest nou mediu, companiile și conducerea acestora trebuie să înțeleagă, în primul rând, imaginea de ansamblu, incluzând jucătorii, clienții și circumstanțele sale.

Click aici pentru a vizualiza întregul raport

Metodologia de cercetare

Kearney a chestionat 125 executivi din industria bunurilor de consum și 10 executivi din industria retail între ianuarie – martie 2020. Studiul include, de asemenea, date extrase din Dealogic în aprilie 2020.

Kearney

Ca parteneriat de consultanță globală în peste 40 de țări, oamenii noștri ne fac cine suntem. Găsim la fel de multă bucurie atat în cei cu care lucrăm cât și în munca noastră. Motivați de a reprezenta diferența dintre o idee mare și implementarea acesteia, suntem alături de clienții noștri la fiecare pas.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,047 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Kearney: În 2020, achizițiile de companii din retail & FMCG vor fi de dimensiuni mici și mijlocii
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: