Cum își pot crește magazinele online vânzările prin afiliere. Studiu de caz, cu live updates – Black Friday 2020

Compania de tehnologie 2Performant, care operează cea mai mare platformă de marketing afiliat (publicitate plătită la cost pe vânzare) din România, fiind direct conectată la industria comerțului online, preconizează că Black Friday 2020 va însemna în primul rând un număr semnificativ mai mare de cumpărători online, pe fondul scăderii vizitelor în magazinele offline, dar și categorii noi de produse care vor înregistra vânzări în creștere, ca urmare a schimbărilor din stilul de viață impus de era covid.

afiliere

Pentru a întelege potențialul marketingului afiliat, vom desfășura în cele ce urmează un studiu de caz legat de vânzările de Black Friday ale magazinelor online, care fac afiliere prin 2Performant, în cadrul căreia vom urmări, în timp real, mai multe coordonate ale campaniilor de promovare online precum:

> Rata de conversie (procentul de vânzări generate de către afiliați raportat la numărul de click-uri trimise)
> Valoarea medie a comenzilor online
> Numărul de click-uri (pe zile și în anumite intervale orare)
> ePC (câștigul mediu al afiliaților la 100 de click-uri)
> Topul advertiserilor (magazinele online care fac afiliere)

Cifre în timp real:

Vineri, 13 noiembrie, intervalul ora 00.00 – 23.00:

> Valoarea medie a comenzii este de 61,83 euro
> Rata conversie este de 2,72% – în creștere
> Procentul de vânzări pe mobil (din total vânzări) este de 71,2,1% și de 27,9% pe desktop. O creștere puternică în dreptul vânzărilor pe mobil

Vineri, 13 noiembrie, intervalul 00.00 – 18.00:

> Valoarea medie a comenzii este de 65,57 euro
> Rata conversie este de 2,68% – în creștere
> Procentul de vânzări pe mobil (din total vânzări) este de 56,1% și de 36,4% pe desktop
> traficul generat pe magazinele online afiliate: 68,7% de pe mobil, 30,5% de pe desktop, iar restul de pe tabletă și de alte device-uri.

Vineri, 13 noiembrie, intervalul 00.00 – 15.00:

> Valoarea medie a comenzii este de 67,36 euro
> Rata conversie este de 2,61% – în creștere
> Procentul de vânzări pe mobil (din total vânzări) a rămas la cca. 60%
> Top categorii de produse din punct de vedere al valorii medii a comenzii: Electronics IT&C; Home & Garden; All Others; Beauty; Sports & outdoors; Pet supplies; Babies Kids & Toys; Fashion; Health & Personal care; Books Movies & Music.

Vineri, 13 noiembrie, intervalul 00.00 – 11.00:

> Valoarea medie a comenzii este de 70,4 euro
> Rata conversie este de 2,39% – în creștere – in Intervalul 8.00 – 11.00 a fost 3,26%
> Procentul de vânzări pe mobil (din total vânzări) este de peste 60%
> Top categorii de produse din punct de vedere al valorii medii a comenzii: Electronics IT&C; Home & Garden; Beauty; Sports & Outdoor; Pet Supplies; Babies, Kids & Toys; Fashion; Health & Personal care; Bookis, Movies & Music

Joi, 12 noiembrie, în intervalul 00:00 – 15:00, valoarea medie a comenzilor a fost de 65,55 €, iar rata de conversie a fost de 1,79%.

📈 # Top 10 advertiseri după valoarea comisioanelor generate pe 13 noiembrie:

bestvalue.eu
elefant.ro
libris.ro
nailsup.ro
vivre.ro
otter.ro
top-shop.ro
answear.ro
neakaisa.ro
litera.ro

Rata de conversie, procentul de vânzări, trafic – date în timp real

afiliere

Top advertiseri după vânzări și valoarea comisionului – date în timp real

O să luăm un exemplu – vivre.ro, principalul retailer online de mobilier și decorațiuni din România și Europa de Est, care a început ieri, 11 noiembrie, ora 18.00, campania de Black Friday,

UPDATE 2 vivre.ro: După cca. 48 de ore de la lansarea campaniei de Black Friday, Vivre înregistrează peste 70.000 de comenzi, în valoare totală de aproximativ 5,5 milioane de euro. Mai mult de jumătate dintre ele au fost achitate cu cardul sau prin transfer bancar.

UPDATE 1 vivre.ro: În primele 24 de ore de la lansarea campaniei Black Friday, Vivre înregistrează peste 45.350 comenzi, în valoare totală de peste 3,6 milioane de euro. În mai puțin de o zi, pe platformele Vivre au fost comandate aproximativ 100.000 de produse. Mai mult de 40.000 de produse sunt deja în curs de livrare.

Postarea inițială: Volumul total de vânzări din prima zi de Black Friday de anul trecut a fost atins anul acesta de vivre.ro în primele 5 ore de la lansarea campaniei. Tendința cifrelor din primele ore arată vivre.ro se îndreaptă spre vânzări, cel mai probabil, conform estimărilor, de aproximativ 10 milioane euro.

Valoarea medie a comenzilor, câștigurile pe 100 de click-uri și valoarea vânzărilor – date în timp real

afiliere

Alte statistici în timp real

Sâmbătă, 14 noiembrie, între orele 00.00 – 09.00

4 ADVERTISERI se află în TOP 10 dintre toți cei 4 indicatorii principali pe care-i urmărim (valoarea comisioanelor, numărul de vânzări, rată de conversie, eCPC): elefant.ro, nailsup.ro, fashiondays.ro, carturesti.ro.

Top 10 advertiseri după valoarea comisioanelor generate

elefant.ro
🆕 nailsup.ro
answear.ro
🡥 vivre.ro
bestvalue.eu
🆕 litera.ro
🡥 fashiondays.ro
dyfashion.ro
carturesti.ro
libris.ro

NOTĂ: NailsUp.ro și Litera.ro intră în TOP 10. Vivre.ro și DyFashion.ro au urcat fiecare câte 2 poziții în top.

Top 10 advertiseri după numărul de vânzări, pentru perioada de referință:

🡥 lensa.ro
libris.ro
bestvalue.eu
🆕 nailsup.ro
🡥 evomag.ro
fashiondays.ro
vivre.ro
carturesti.ro
notino.ro

NOTĂ: NailsUp.ro intră în TOP 10. Lensa.ro și Evomag.ro urcă câte 2 poziții.
elefant.ro

Top 10 advertiseri după eCPC care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

nailsup.ro
litera.ro
sensodays.ro
baseone.ro
various-brands.ro
carturesti.ro
elefant.ro
answear.ro
fashiondays.ro
dyfashion.ro

Vineri, 13.11.2020, între orele 15:00 și 20:00

BestValue.eu este advertiserul în TOP 10 după număr vânzări, valoare comisioane, rată de conversie și câștig per 100 de click-uri.

Libris.ro și NailsUp.ro sunt advertiserii prezenți în 3 din cele patru topuri pe care le monitorizăm constant.

🗼 Top 10 advertiseri după valoarea comisioanelor generată:

elefant.ro
bestvalue.eu
🡥 answear.ro
neakaisa.ro
libris.ro
🆕 fashiondays.ro
vivre.ro
nailsup.ro
🆕 carturesti.ro
🆕 dyfashion.ro

NOTĂ: FashionDays.ro, Carturesti.ro și DyFashion.ro intră în TOP 10 după valoarea comisioanelor. Answear.ro a urcat, de asemenea, de pe locul 8 până pe locul 3.

🗼 Top 10 advertiseri după număr de vânzări, pentru perioada de referință:

elefant.ro
bestvalue.eu
libris.ro
lensa.ro
carturesti.ro
vivre.ro
fashiondays.ro
evomag.ro
notino.ro
depurtat.ro

NOTĂ: Elefant.ro, BestValue.ro, Vivre.ro, FashionDays.ro, Carturesti.ro și Libris.ro sunt advertiseri care se găsesc atât în TOP 10 după număr de vânzări, cât și după valoarea vânzărilor.

Accesează statisticile în timp real, AICI.

Vineri, 13.11.2020, între orele 10:00 și 14:00

Otter.ro are rată de conversie de aproape 6%.

📈 Top 10 advertiseri după numărul de vânzări generate:

elefant.ro
bestvalue.eu
libris.ro
evomag.ro
nailsup.ro
🡥 vivre.ro
otter.ro
fashiondays.ro
🆕 carturesti.ro
noriel.ro

NOTĂ: Carturesti.ro intră în TOP 10. Vivre urcă 4 poziții, până pe locul 6.

📈 Top 10 advertiseri după rata de conversie și care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

🆕 nailsup.ro
bestvalue.eu
🡥  babyliss-romania.ro
🆕 nemira.ro
libris.ro
🆕 farmec.ro – Livrăm frumusețe!
pentruanimale.ro
🆕 dyson.skin.ro
baseone.ro
lensa.ro

NOTĂ: Nailsup.ro, nemira.ro, farmec.ro, și dyson.skin.ro au urcat în TOP 10. Babyliss-romania.ro a urcat de pe locul 7 pe locul 3 în top.

📈 Top 10 advertiseri după eCPC și care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

🡥  neakaisa.ro
nailsup.ro
🆕 dyson.skin.ro
bestvalue.eu
🆕 sensodays.ro
top-shop.ro
baseone.ro
🆕 tienda.ro
🆕 teilor.ro
🆕 chicco.ro

NOTĂ: dyson.skin.ro, sensodays.ro, tienda.ro, teilor.ro și chicco.ro au urcat în TOP 10. NeaKaisa.ro a urcat de pe poziția 5 până pe locul 1.

Accesează statisticile în timp real, AICI.

Vineri, 13.11.2020, interval 5AM – 9AM

# Top 10 advertiseri după numărul de vânzări generate:

bestvalue.eu
elefant.ro
libris.ro
otter.ro
evomag.ro
lensa.ro
noriel.ro
nailsup.ro
fashiondays.ro
vivre.ro

# Top 10 advertiseri după rata de conversie și care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

bestvalue.eu
pentruanimale.ro
libris.ro
otter.ro
baseone.ro
crockpot-romania.ro
babyliss-romania.ro
lensa.ro
vegis.ro
librex.ro

# Top 10 advertiseri după eCPC și care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

bestvalue.eu
crockpot-romania.ro/
pentruanimale.ro
baseone.ro
neakaisa.ro
otter.ro
nailsup.ro
top-shop.ro
starshiners.ro
libris.ro

Accesează statisticile în timp real, AICI.

Joi, 12.11.2020, interval 14:00 – 17:00

# Top 10 advertiseri după numărul de vânzări generate:

elefant.ro
lensa.ro
vivre.ro
libris.ro
fashiondays.ro
answear.ro
🆕 notino.ro
evomag.ro
🆕 depurtat.ro
🆕 kitunghii.ro

NOTA: notino.ro, depurtat.ro și kitunghii.ro au intrat în TOP 10.

# Top 10 advertiseri după rata de conversie și care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

lensa.ro
🡥 baseone.ro
fashiondays.ro
elefant.ro
petmart.ro
depurtat.ro
librariadelfin.ro
🆕 spy-shop.ro
🆕 anvelope-oferte.ro
🆕 notino.ro

NOTĂ: spy-shop.ro, anvelope-oferte.ro și notino.ro intră în TOP 10. Lensa se menține pe locul 1, iar baseone.ro preia locul 2.

# Top 10 advertiseri după eCPC și care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

answear.ro
🆕 neakaisa.ro
f64.ro
baseone.ro
🆕 tezyo.ro
vivre.ro
fashiondays.ro
elefant.ro
🆕 spy-shop.ro
🆕 esteto.ro

NOTĂ: NeaKaisa.ro intră în top direct pe locul 2. În top intră și tezyo.ro, spy-shop.ro și esteto.ro.

Accesează statisticile în timp real, AICI.

Joi, 11.11.2020, interval 08.00 – 14.00

# Top 10 advertiseri după numărul de vânzări generate:

elefant.ro
vivre.ro
lensa.ro
libris.ro
fashiondays.ro
🡥 evomag.ro
answear.ro
f64.ro
librariadelfin.ro
Baseone.ro

NOTĂ: Evomag a urcat de pe locul 9 pe locul 6

# Top 10 advertiseri după rata de conversie și care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

lensa.ro
fashiondays.ro
baseone.ro
librariadelfin.ro
elefant.ro
powerlaptop.ro
petmart.ro
libris.ro
vivre.ro
depurtat.ro

NOTĂ: Lensa are în continuare o rată de conversie foarte bună

# Top 10 advertiseri după eCPC și care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

answear.ro
baseone.ro
f64.ro
fashiondays.ro
🡥 vivre.ro
lensa.ro
elefant.ro
starshiners.ro
librariadelfin.ro
powerlaptop.ro

NOTĂ: Vivre a urcat de pe locul 8 pe locul 5

Interval: 11.11.2020 ora 19.00 – 12.11.2020 ora 08.00:

💰 Vivre continuă Black Friday și a urcat pe locul 2 în top după numărul de vânzări
💰 FashionDays și Lensa au în continuare rate de conversie peste medie

# Top 10 advertiseri după numărul de vânzări generate:

NOTA: evomag.ro a intrat peste noapte în TOP 10.

elefant.ro
🡥 vivre.ro
lensa.ro
fashiondays.ro
libris.ro
notino.ro
answear.ro
kitunghii.ro
🆕 evomag.ro
librariadelfin.ro

# Top 10 advertiseri după rata de conversie și care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

lensa.ro
🡥 baseone.ro
elefant.ro
fashiondays.ro
🆕 importdirect.ro
anvelope-oferte.ro
powerlaptop.ro
🆕 bookzone.ro
librariadelfin.ro
noriel.ro

NOTA: importdirect.ro și bookzone.ro intră în TOP 10. Baseone.ro urcă până pe locul 2 în acest top.

# Top 10 advertiseri după eCPC și care au primit minim 200 de click-uri în intervalul orar menționat:

baseone.ro
elefant.ro
powerlaptop.ro
answear.ro
top-shop.ro
fashiondays.ro
kitunghii.ro
vivre.ro
Esteto.ro
anvelope-oferte.ro

NOTA: Acest top este foarte volatil așa că urmăriți constant advertiserii de aici. Mulți advertiseri care au intrat în top 10.

Premize bune pentru acest Black Friday

Retailerii se așteaptă ca Black Friday 2020 să aducă creșteri în sectoarele unde au existat deja creșteri în pandemie, în ultimele opt luni românii fiind interesați să cumpere în special produse pentru casă, îngrijire personală, sport sau alimente, în condițiile în care stilul de viață s-a schimbat.

Astfel, conform datelor din platforma 2Performant.com, produsele din aceste segmente au înregistrat creșteri spectaculoase în intervalul 11 martie – 31 octombrie: alimente și hypermarket (657%), sport (402% creștere), beauty (171%), îngrijire personală și sănătate (155%), jucării și articole pentru copii (153%), flori și cadouri (83%).

Foarte mulți retaileri includ în strategia de vânzări și campaniile de promovare online menite să atragă cât mai mulți cumpărători, mai ales că pe fondul accelerării digitalizării clienții sunt mult mai deschiși, iar oportunitățile pentru magazine de a-i atrage sunt mult mai mari.

Pentru cei care vor să înțeleagă mai bine beneficiile marketingului afiliat, vom trece în revistă câteva explicații simple, pe înțelesul oricui:

Beneficiile marketingului afiliat

În afiliere se plătește performanța. Cu alte cuvinte, brandul care investește în campanii de marketing afiliat plătește numai atunci când a fost generată o vânzare, având astfel certitudinea că sumele cheltuite sunt direct proporționale cu vânzările, într-un sistem de publicitate plătită la vânzare.

Totul este cuantificabil și transparent. Succesul acestei industrii este asigurat de cifrele care arată că fiecare leu sau euro investit aduce vânzări. Astfel, randamentul oferit de promovarea prin afiliere pe platforma cost per sale 2Performant.com este probabil cel mai bun pentru magazinele online: în ultimele 3 luni, fiecare 1 euro investit de brandurile din platformă a generat vânzări în valoare de 16,93 euro.

Cel mai eficient mod de a cumpăra reclamă – pentru companii, în special pentru magazinele online

Ø  Magazine online care fac afiliere = advertiseri

Ø  Cei care promovează magazine online / trimit trafic = afiliați

Ø  Tehnologie – platforma 2Performant.com – măsoară vânzările și traficul trimis către magazine, apoi calculează comisioanele pentru fiecare în parte.

Cum funcționează?

2Performant

Compania românească de tehnologie 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România, ale cărei acțiuni urmează să intre la tranzacționare pe piața AeRo a BVB anul acesta, dezvoltă și operează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing.

Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar aproximativ 5 milioane de clickuri pentru clienții din portofoliu.

Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima rețea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. Trei ani mai târziu a urmat intrarea în piața din Bulgaria. În 2016 platforma și operațiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluție tehnică și un mod nou de operare care pun accentul pe self-service și prepay ca soluție de plată. Compania a investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creșterea performanțelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de influencer marketing, ușurarea și îmbunătățirea experienței de utilizare.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *