Next_Capitall

Nielsen: Pandemia COVID-19 schimbă dramatic comportamentul de cumpărare. Cum înțelegem și cum ne adaptăm la “noul normal”

Pe măsură ce pandemia COVID-19 se extinde și se adâncește, consumatorii din întreaga lume își schimbă dramatic comportamentul de cumpărare. Nielsen urmărește în peste 100 de țări aceste modificări și a identificat o serie de evoluții comune tuturor piețelor afectate de pandemie, trenduri important de înțeles mai ales că toate companiile trebuie să se adapteze la aceste schimbări și să planifice cât mai bine pentru ceea ce urmează. În România, creșterea totală în valoare a produselor FMCG a fost de 37,2%. Produsele care au înregistrat creșteri spectaculoase de volume.

Cercetătorii Nielsen au sintetizat 6 etape de comportament ale consumatorilor care se leagă direct de preocupările privind noul coronavirus. Corelarea celor comunicate prin mass-media și a hotărârilor guvernamentale despre COVID-19, cu cheltuielile consumatorilor pentru articole precum produsele sanitare și produsele de băcănie, dezvăluie o serie de modele recurente.

Etapele de comportament

În prima etapă, s-a observat un comportament proactiv îndreptat către creșterea imunității și starea generală de sănătate, ea fiind urmată de managementul reactiv al sănătății, când cumpărăturile de produse de protecție au explodat. A treia și a patra etapă sunt cele de acumulare de provizii și pregătirea pentru traiul în carantină, urmate de experiența reală a unei vieți pline de restricții. Ultima etapă va fi cea a reîntoarcerii la normal, la “noul normal”.

Aceste schimbări de comportament sunt catalizate de câțiva vectori: nevoia de eficacitate și calitate, orientarea preferinței și spre produse locale și, în final, de catalizatorii tehnologici.

În țări precum Italia, Spania și China, iar ulterior și în România și țările în care pandemia s-a propagat mai târziu, știrile cu privire la dezvoltarea COVID-19 au atras o creștere masivă a cumpărăturilor, în stagiul de “pregătire a proviziilor”.

După cum este exemplificat mai jos, rapoartele de transmitere locală și decese cauzate de COVID-19 determină și sunt în strânsă legătură cu interesul consumatorilor față de produsele de care ar putea avea nevoie în casă pe timp de criză.

Nielsen

Viteza de trecere de la o etapă la altă variază în funcție de rata de creștere a cazurilor în fiecare țară. Odată cu interzicerea deplasărilor, în 24 martie, România a trecut rapid din etapa de pregătire, în cea de carantină.

Tipare de comportament

Scott McKenzie, Lider Nielsen Global Intelligence, spune că modelele de cheltuieli identificate de-a lungul diferitelor etape vor fi esențiale pentru a înțelege și pentru a menține nivelul ofertei de produse la cerere. „Deja vedem noi piețe care intră în etapa vieții cu restricții.

Credit foto: Shutterstock

Deoarece încep să apară tipare de comportament că răspuns la evenimentele de acest fel, va fi imperativ pentru companii să învețe din aceste scenarii, astfel încât să poată susține funcționarea și creșterea. Aceste tipare vor ajută la furnizarea de indicatori de vârf celor care încearcă să înțeleagă modul în care oamenii vor reacționa, a spus McKenzie.

Înțelegerea direcției în care se modifică obiceiurile de cumpărare poate ajuta la gestionarea lanțului de distribuție în regiunile afectate de COVID-19. Până acum, China este singura țară care a atins deja stagiul 6 și care a inceaput să se întoarcă la un mod normal de viață. După perioade îndelungate de izolare, mulți lucrători s-au întors la birouri și fabrici, cu excepția zonelor cel mai puternic afectate.

Etapa “vieții cu restricții” – Creșterea totală în valoare a produselor FMCG a fost de 37,2%

România a trecut prin primele 4 stagii de comportament și se află acum, la o lună de la declanșarea locală a pandemiei, deja în stagiul 5, cel al “vieții cu restricții”.

Nielsen România a analizat în detaliu evoluția vânzării bunurilor de larg consum (FMCG) din primele 3 săptămâni (între 23 februarie și 15 martie) față de aceeași perioada a anului 2019.

Creșterea totală în valoare a fost de 37,2%, dar macro-categoriile cu dinamică cea mai accentuată au fost produsele de îngrijire personală (+65,6%) și cele alimentare (+42%), în timp ce produsele pentru îngrijirea locuinței au crescut în total cu “numai” 23,4%.

Ce produse au înregistrat creșteri spectaculoase de volume?

Această creștere a fost accentuată în mod special în ultima săptămână a intervalului (9-15 martie), echivalenta etapei a treia de “pregătire a proviziilor”, când unele tipuri de produse au înregistrat creșteri spectaculoase de volume – cum ar fi conservele de pește +298%, săpunurile și produsele de igienă personală +466% sau pastele făinoase +378%.

Nielsen

Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globală de măsurare și analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor și piețelor din întreagă lume.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,076 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Nielsen: Pandemia COVID-19 schimbă dramatic comportamentul de cumpărare. Cum înțelegem și cum ne adaptăm la “noul normal”
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: