Analiză RetailZoom: piața locală de pet food a crescut valoric cu aproape 11% în ultimul an și cu 5.7% în volum

Potrivit unei analize realizate de RetailZoom pentru publicația onlline retail-FMCG.ro, piața locală de pet food se bucură de creștere de la an la an. Conform datelor din perioada iulie 2023 – iunie 2024, piața locală de pet food a crescut în valoare cu 10.9% și în volum cu 5.7% față de perioada iulie 2022 – iunie 2023. Piața de hrană pentru pisici a crescut în valoare cu 15%, iar cea de hrană pentru câini a crescut cu 7.4%. În ceea ce privește volumul, piața de pet food pentru câini a crescut cu 5.6%, iar cea pentru pisici cu 5.8%.

pet food

Industria de pet food pentru câini

Conform datelor furnizate de RetailZoom, cota de piață pentru mâncarea uscată pentru câini a fost de 71.7% în perioada iulie 2023-iunie 2024, având o creștere de 4.8% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar mâncare umedă a avut o cotă de piață de 28%, însemnând o creștere de 15.4%.

În schimb, când vorbim de volum, cota de piață a hranei uscate pentru câini a fost de 80.6%, reprezentaând o creștere de 5.1%, iar hrana umedă a avut o cotă de piață de 19.3%, însemnând o creștere de 8.2%.

În ceea ce privește aromele cumpărate de către clienți, cele de pui și vită (16.4%), vită (15.8%) și mix de carne (12.1%) au cele mai mari valori în perioada iulie 2023 – iunie 2024, însă creșterea cea mai mare a cotei de piață în valoare se observă la aroma de vită și legume de 48.9%.

Și în volum, aromele de pui și vită (27,3%), mix carne (20.3%) și vită (14.3%) au cele mai mari valori, iar creșterile cele mai mari în volum se observă la aromele de vită și legume (43.1%) și pui (37.7%).

Conform acelorași date, hrana pentru câini adulți are o cotă de piață în valoare de 86.2% (cu o creștere de 6.9%) și în volum de 94.4% (cu o creștere de 6.1%), față de hrana pentru câini juniori care are o cotă de piață în valoare de 13.8% (cu o creștere de 10.5%) și în volum de 5.6% (cu o scădere de -2.5%).

Și în funcție de ambalaj, punga de plastic este mult mai apreciată de consumatori având o cotă de piață în valoare de 70.9%, față de conservă (16.1%), pliculeț (8.3%), tăviță (2.5%).


Dacă ești producător sau importator de hrană sau accesorii pentru animale de companie, rezervă un stand la EXPO PET 2025 – Food & Accessories, aici: www.expo-petfood.com/expozanti/

Profită de oferta early bird de 10% pentru achiziționarea de pachete de partener (GREEN, HAPPY și PLAY) sau pentru achiziționarea unui stand, disponibilă până la data de 15 octombrie 2024

Oferte personalizate pentru parteneri la contact@expo-petfood.com sau tel. 0720120456


Top companii si branduri după cota de piață

În ceea ce privește companiile de petfood din România, topul lor arată că brandurile private au o cotă de piață în valoare de 57.4%, iar companiile Alconor Company, Global Pet Trade, Mapa International, Mars și Nestle reprezintă 38.2% cota de piață în valoare. Când ne raportăm la volum, brandurile private au 78.1% cotă de piață în volum, iar companiile Alconor Company, Global Pet Trade, Mapa International, Mars și Nestle au o cotă de piață de 19.8%.

Topul brandurilor în ordine alfabetică privind cota de piață în valoare este condus de brandurile private cu 57.4% (în volum 78.1%), iar brandurile Friskies, Jungle, Kiani, One și Pedigree au o cotă de piață de 34.4% (în volum 18.5%).

Industria de pet food pentru pisici

Conform datelor RetailZoom, industria de petfood pentru pisici a avut co valoare mai mare decât cea de câini în perioada iulie 2023 – iunie 2024.

În funcție de tipul de mâncarea, hrana umedă a avut o cotă de piață în valoare de 58.4%, având o creștere de 14.3%, iar cea uscadă a avut o cotă de piață în valoare de 41.5%, cu o creștere de 16%. În privința volumului, mâncarea umedă a avut o cotă de piață de 50.1% și o creștere de 8.9%, iar hrana uscată o cotă de piață de 49.9% și o dinamică de 2.9%.

În ceea ce privește aromele alese de consumatori, hrana cu aromă de pui (29.5%) și cea de vită (12.9%) au avut cele mai mari cote de piață în valoare, însă cea mai mare creștere față de anul trecut a avut-o aroma de carne de pasăre (54.9%).

În privința volumului, aromele de pui (21.6%), vită (17.7%) și pește (11.7%) au cele mai mari cote de piață, iar cele mai mari creșteri în volum au fost văzute la aromele de somon (51.3%), vită (42.6%) și pește (18.4%).

Segmentarea în funcție de vârstă ne arată că produsele pentru pisici adulte se află în top, având o cotă de piață în valore de 90.6% și o creștere de 16.8% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Produsele pentru juniori au o cotă de piață în valoare de 9.2%, însă au avut o scădere de -0.5%, iar cele pentru seniori au o cotă de piață în valoare de 0.1% și o dinamică de 24,7%.

În ceea ce privește volumul, produsele pentru adulți au o cotă de piață de 93.6%, fiind o creștere de 7.4%, produsele pentru juniori au o cotă de piață în volum de 6.3%, însă reprezintă o scădere față de anul trecut cu -13.7%, iar cele pentur seniori au o cotă de piață de 0.1%, fiind o creștere de 29.6%.

Față de proprietarii de câini, se poate observa că proprietarii de pisici cumpără mai mult hrană la pliculeț, pungă de plastic și conservă, față de tăviță.

Top companii si branduri de pet food după cota de piață

În topul companiilor după cota de piață (valoric) se află Conagit, Global Pet Trade, Mars, Nestle și Pet Factory cu 64.4%, iar brandurile private cu 34.2%. În funcție de volum, companiile Conagit, Global Pet Trade, Mars, Nestle și Pet Factory au o cotă de piață de 40.4%, iar brandurile private 58.5%.

În topul brandurilor după cota de piață (valoric) se află Felix, Friskies, Gourmet, One și Whiskas cu 53.6%, iar brandurile private au 34.2%. În funcție de volum, brandurile Crancy, Felix, Gourmet, One și Whiskas au o cotă de piață de 32.5%, iar brandurile private 58.5%.


Dacă ești producător sau importator de hrană sau accesorii pentru animale de companie, rezervă un stand la EXPO PET 2025 – Food & Accessories, aici: www.expo-petfood.com/expozanti/

Profită de oferta early bird de 10% pentru achiziționarea de pachete de partener (GREEN, HAPPY și PLAY) sau pentru achiziționarea unui stand, disponibilă până la data de 15 octombrie 2024

Oferte personalizate pentru parteneri la contact@expo-petfood.com sau tel. 0720120456


RetailZoom

RetailZoom este o companie de cercetare de piață, specializată în retail audit și în analiza aprofundată a datelor companiilor. RetailZoom oferă o gamă largă de soluții și servicii, în special pentru retail (comercianți, producători, distribuitori) – monitorizare vânzări și rapoarte de piață, distribuție și cote de piață, evaluarea eficienței promoțiilor și a strategiilor de preț implementate, înțelegerea comportamentelor de cumpărare și a experiențelor de consum.

RetailZoom este prezentă în România din 2012 și asigură servicii similare și în Europa, Orientul Mijlociu sau Africa. RetailZoom dispune de o echipă de statisticieni, programatori și codificatori dedicată dezvoltării serviciilor din România și oferă clienților săi o expertiză de peste 20 de ani în acest domeniu.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *