Focusul pe proximitate, pe prețuri mici și pe introducerea de servicii noi pentru cumpărători au reprezentat coordonatele principale în retailul alimentar din România, în 2019. Astfel și în 2019 a continuat expansiunea formatelor de proximitate și de discount, vedetele ultimilor ani, având în prim-plan jucători precum Profi, Mega Image, Carrefour, Auchan, La Doi Pași, Lidl și PENNY Market.
Profi a reușit să inaugureze în 2019 nu mai puțin de 260 de magazine, pe cele 3 formate ale sale (Standard, City și Loco), rețeaua națională ajungând, la finalul anului, la aproape 1.200 de unități, Mega Image a inaugurat aproximativ 80 de magazine (Mega Image și Shop & Go), Lidl a deschis 32 de magazine, depășindu-și „norma” anuală de 20 de deschideri, PENNY Market a deschis 19 magazine, iar Kaufland a deschis 7 magazine.
Mai departe, în 2019, Carrefour a deschis 2 hipermarketuri, 4 magazine Market și 19 unități Express, Auchan a deschis 3 supermarketuri Auchan și alte 6 supermarketuri MyAuchan, iar Selgros a deschis un singur magazin. Rețeaua de magazine în franciză La Doi Pași, aparținând METRO, a atins în 2019 pragul de 1.000 de unități.
Un alt format, recent introdus pe piața de retail din România de către retailerul Carrefour, și-a luat avânt. Este vorba de Supeco, un format inedit ce mixează formatul de discounter cu cel de cash&carry şi oferă consumatorilor preţuri mici, cu focus pe categoria de produse proaspete şi de larg consum, rețea care a cunoscut în 2019 cea mai mare extindere (24 de unități).
Iată o sinteză cu cele mai importante evenimente din 2019 care au marcat retailul alimentar din România şi câteva concluzii după acest an:
Pentru a citi în continuare articolul, trebuie să fiți abonat la Secțiunea Premium.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.