România a avut a patra mare creștere a retailului din UE, în luna ianuarie

Volumul de retail (comerţul cu amănuntul) din România a crescut cu 7,3% în luna ianuarie 2015, comparativ cu ianuarie 2014, aceasta fiind a patra mare creştere înregistrată de o ţară membră a Uniunii Europene, după Luxemburg (10,7%), Ungaria (8,2%) şi Polonia (7,5%), conform Eurostat (Oficiul European de Statistică).

supermarket-cartSingurele scăderi s-au înregistrat în Finlanda (- 1,2%) şi Belgia (- 0,3%).

Credit foto: Shutterstock

În zona euro, retailul a crescut cu 3,7%, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 4%. Retailul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 5,4%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 5,6%, iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 2,4%.

În ianuarie 2015, comparativ cu luna decembrie 2014, retailul a înregistrat o creştere de 1,1% în zona euro şi de 0,8% în Uniunea Europeană. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Portugalia (6,8%), Polonia (3,4%), Germania (2,9%) şi Slovenia (2,4%), iar cel mai semnificativ declin în Marea Britanie (- 0,9%), Lituania (- 0,5%), Bulgaria şi Irlanda ambele cu – 0,1%). Cu o creştere de 1,6%, România se numără printre statele cu o creştere ridicată a comerţului cu amănuntul în ianuarie 2015, comparativ cu luna precedentă.

Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de combustibili au crescut cu 2,9%, iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări cu 0,6%.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

2Performant
Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *