România, cea mai mare creștere în retail din UE, în luna septembrie

Volumul de retail din România a crescut cu 12% în septembrie, comparativ cu perioada similară din 2014, cel mai semnificativ avans înregistrat în Uniunea Europeană, arată datele prezentate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

fruit-cartÎn UE, retailul a crescut cu 3,7% în septembrie, iar în zona euro avansul a fost de 2,9%. Vânzările de combustibil auto au înregistrat un avans de 5,3%, vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 4%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 1,6%.

Credit foto: Shutterstock

Cele mai mari creşteri au fost raportate în România (12%), Irlanda (8%), Polonia şi Marea Britanie (ambele cu 6,3%), iar scăderi s-au înregistrat în Luxemburg (11,8%), Bulgaria (2,5%) şi Slovenia (0,4%).

Produse Gusturi Româneşti

În septembrie, comparativ cu luna precedentă, retailul a urcat cu 0,3% în UE şi a scăzut cu 0,1% în zona euro, după ce în august retailul s-a menţinut stabil în UE şi în zona euro. Vânzările de combustibil auto s-au menţinut stabile, vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,1%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au scăzut cu 0,6%.

Cele mai mari creşteri au fost consemnate în Marea Britanie (2%), România (1,7%), Malta (1,1%) şi Irlanda (0,9%), iar cel mai semnificativ declin în Portugalia (2,2%), Belgia, Danemarca, Letonia şi Polonia (toate cu câte 0,7%).

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,980 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » România, cea mai mare creștere în retail din UE, în luna septembrie
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. […] de retail din România a crescut cu 12% în septembrie, comparativ cu perioada similară din 2014, cel mai […]

    Răspunde
  2. […] ca România să înregistreze cea mai mare creștere a retailului din UE, în lunile iunie, septembrie şi […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: