România a avut cea mai mare creștere a volumului de retail din UE, de 7,4%, în aprilie 2018 față de aprilie 2017

În România, volumul cifrei de afaceri din retail a crescut în aprilie 2018, față de aprilie 2017, cu 6,7%, și cu 5,4% faţă de martie 2018, conform datelor furnizate de către Institutul Naţional de Statistică (INS). La nivel european, România a avut cea mai mare creștere a volumului de retail, de 7,4%, în aprilie 2018 față de luna aprilie 2017, conform datelor furnizate de Eurostat.

Retail magazineÎn luna aprilie 2018, față de luna martie 2018, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 5,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,7%.

Credit Foto: shutterstock.com

Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna aprilie 2018, comparativ cu luna martie 2018 a crescut cu 5,4% ca urmare a creșterii vânzărilor carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+18,1%) și vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au scăzut cu 2,2%.

În luna aprilie 2018 față de luna aprilie 2017, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 6,7%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 7,9%.

Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna aprilie 2018, comparativ cu aprilie 2017, a crescut pe ansamblu cu 6,7%, ca urmare a creșterii vânzărilor de carburanți pentru autovehicule în magazine specializate (+11,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+8,1%) și produselor alimentare, băuturi şi tutun (+2,7%).

România a înregistrat în luna aprilie 2018 cea mai mare creştere a volumului de retail din zona UE, adica un +7,4%, faţă de aprilie 2017, conform datelor furnizate de Eurostat.

În aprilie 2018, comparativ cu aprilie 2017 volumul de retail în zona euro din UE a crescut cu 1,7%, mai ales datorită creșterilor cu 3,2% pentru produsele non-alimentare și cu 0,4% pentru produse alimentare, băuturi şi ţigări, în timp ce combustibilul a scăzut cu 0,7%.

Cele mai mari creşteri au fost consemnate în România (+7,4%),  Polonia (+6,6%) și Lituania (+6,5%), în timp ce scăderi semnificative au fost observate în Malta (-3,1%), Belgia (-1,5%) și Slovenia (-1,4%).

În aprilie 2018, comparativ cu martie 2018, volumul de retail în zona euro din UE și în zona euro a crescut cu 0,1%, mai ales datorită creșterii cu 1,7% la produsele nealimentare, în timp ce vânzările pentru produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 0,7%, iar vânzarea combustibilului cu 0,8%.

În aceeași perioadă, cele mai semnificative creșteri ale volumului au fost consemnate în Germania (+2,3%)România (+1,7%) și Irlanda, Lituania și Marea Britanie (+1,5%), iar cele mai mari scăderi au fost observate în Portugalia (-4,1%), Slovenia (-2,0%) și în Estonia (-1,8%).

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *