În România, volumul cifrei de afaceri din retail a crescut în iunie 2018, față de iunie 2017, cu 7,0%, conform datelor furnizate de către Institutul Naţional de Statistică (INS). La nivel european, România a avut cea mai mare creștere a volumului de retail, de +7,8%, în iunie 2018 față de luna iunie 2017, conform datelor furnizate de Eurostat.
În luna iunie 2018, față de luna mai 2018, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut atât ca serie brută cu 1,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,1%.
Credit Foto: shutterstock.com
Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna iunie 2018, comparativ cu luna mai 2018 a scăzut cu 1,0% ca urmare a scăderii vânzărilor carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-2,3%). Creșterei au înregistrat vânzările de produse nealimentare (+1,2%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+1,0%).
În luna iunie 2018 față de luna iunie 2017, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 7,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 7,9%.
Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2017, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 7,0%, ca urmare a creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+8,2%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+7,4%) și vânzărilor carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+4,8%).
România a înregistrat în luna iunie 2018 cea mai mare creștere a volumului de retail din zona UE, adica un +7,8%, faţă de iunie 2017, conform datelor furnizate de Eurostat.
În iunie 2018, comparativ cu mai 2018, volumul de retail în zona euro din UE a crescut cu 0,3%. Creșterea se datorează creșterilor cu 0,7% pentru alimente, băuturi şi ţigări și 0,6% pentru combustibil și , în timp ce produsele nealimentare au scăzut cu 0,3%.
Cele mai mari creşteri au fost consemnate în Germania (+1,2%), Spania și Polonia (+0,7%), în timp ce scăderi semnificative au fost observate în Suedia și Finlanda (-2,1%) și Estonia (-1,9%).
În iunie 2018, comparativ cu iunie 2017, volumul de retail în zona euro din UE și în zona euro a crescut cu 1,2%. Creșterea se datorează creșterilor cu 1,7% la vânzările pentru alimente, băuturi şi ţigări și cu 1,3% la produsele nealimentare, în timp ce vânzarea combustibilului a scăzut cu 0,6%.
Cele mai semnificative creșteri ale volumului au fost consemnate în România (+7,8%), Lituania (+7,2%), Ungaria (+6,1%) și Bulgaria (+6,0), iar cele mai mari scăderi au fost observate în Malta (-1,5%), în Austria(-1,4%) și în Estonia (-1,2%).
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
![Depositphotos](https://www.retail-fmcg.ro/wp-content/uploads/2023/01/Banner-Depositphotos.jpg)