În 2019, România a avut cea mai mare creștere din UE a volumului de retail

În 2019, volumul cifrei de afaceri din retail din România a înregistrat o creştere cu 7,2%, comparativ cu 2018, conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică. La nivelul Uniunii Europene, în 2019, România a avut cea mai mare creștere a volumului de retail, de 8,5%, conform Eurostat.

retailCreşterea pe întreg anul 2019 s-a datorat vânzărilor de produse nealimentare, care au crescut cu 8,8%, a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate, care au crescut cu 6,5% şi a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, care au crescut cu 6,0%.

Credit foto: Shutterstock

Volumul cifrei de afaceri din retail, în luna decembrie 2019, comparativ cu luna decembrie 2018, a înregistrat o creştere cu 9,3% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+11,1%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+9,4%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+5,1%).

De asemenea, volumul cifrei de afaceri din retail, în luna decembrie 2019, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 5,8% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+17,7%) și la vânzările de produse nealimentare (+2,2%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 6,4%.

În 2019, România a avut cea mai mare creștere din UE a volumului de retail

În zona euro, în decembrie 2019, comparativ cu decembrie 2018, volumul de retail a crescut cu 3,6% pentru produsele nealimentare, în timp ce produsele alimentare, băuturile și tutunul au scăzut cu 0,7%, iar combustibilul auto cu 3,7%. În UE27, volumul de retail a crescut cu 4,0% pentru produsele nealimentare, în timp ce produsele alimentare, băuturile și tutunul au scăzut cu 0,3%, iar combustibilul auto cu 2,6%.

Printre statele membre pentru care sunt disponibile date, cele mai mari creșteri anuale ale volumului total din retail au fost înregistrate în România (+ 8,5%), Ungaria (+ 6,1%) și Malta (+ 5,6%). Cele mai mari scăderi au fost observate în Slovenia (-6,6%), Slovacia (-2,5%) și Finlanda (-1,6%).

Notă: Cifra de afaceri prezentată de INSEE reprezintă veniturile totale înregistrate de către companii în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta. Cifra de afaceri nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,081 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » În 2019, România a avut cea mai mare creștere din UE a volumului de retail
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: