În România, volumul cifrei de afaceri din retail a crescut în mai 2018, față de mai 2017, cu 6,4%, conform datelor furnizate de către Institutul Naţional de Statistică (INS). La nivel european, România a avut a doua cea mai mare creștere a volumului de retail, de +7,1%, în mai 2018 față de luna mai 2017, conform datelor furnizate de Eurostat.
În luna mai 2018, față de luna aprilie 2018, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 4,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 2,1%.
Credit Foto: shutterstock.com
Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna mai 2018, comparativ cu luna aprilie 2018 a crescut cu 4,1% datorită creșterii vânzărilor carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+8,3%), vânzărilor de produse nealimentare (+3,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+2,2%).
În luna mai 2018 față de luna mai 2017, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 6,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 6,6%.
Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna mai 2018, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 6,4%, ca urmare a creșterii vânzărilor carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,3%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,1%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,8%).
România a înregistrat în luna mai 2018 a doua cea mai mare creștere a volumului de retail din zona UE, adica un +7,1%, faţă de mai 2017, conform datelor furnizate de Eurostat.
În mai 2018, comparativ cu aprilie 2018, volumul de retail în zona euro a crescut cu 0,3%. Creșterea se datorează creșterilor cu 1,1% pentru alimente, băuturi şi ţigări, în timp ce produsele nealimentare au scăzut cu 1,0%, iar consumul de combustibil a rămas la fel.
Cele mai mari creşteri au fost consemnate în Portugalia (+4,7%), Lituania (+3,4%), Slovenia (+3,1%), în timp ce scăderi semnificative au fost observate în Germania (-2,1%) și Spania și Polonia (-0,1%).
În mai 2018, comparativ cu mai 2017, volumul de retail în zona euro din UE a crescut cu 1,4% și în zona euro a crescut cu 2,3%. Creșterea se datorează creșterilor cu 1,7% la vânzările pentru alimente, băuturi şi ţigări și 1,6 la produsele nealimentare, în timp ce vânzarea combustibilului a scăzut cu 0,3%.
Cele mai semnificative creșteri ale volumului de retail au fost consemnate în Ungaria (+7,7%), România (+7,1%) și Lituania (+6,9%), iar cele mai mari scăderi au fost observate în Malta (-1,8%), Luxemburg (-1,2%) și în Spania (-0,4%).
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.