Stocul spațiilor moderne de retail din România va depăși, anul acesta, trei milioane de mp

Stocul spaţiilor moderne de retail din România va depăşi, anul acesta, trei milioane de metri pătraţi, din care peste un milion de metri pătraţi vor fi în Capitală, conform unui studiu efectuat de către DTZ Echinox.

Noul mall NEPI din Timisoara-1Stocul total de spaţii moderne de retail din România este, în prezent, de 2,86 milioane mp, 32% din această suprafaţă fiind înregistrată în Bucureşti. Centrele comerciale reprezintă 59%, în timp ce parcurile de retail şi galeriile comerciale deţin 25%, respectiv 16% din stocul total, conform studiului realizat de DTZ Echinox. În 2014, livrările de spaţiile noi au însumat 75.000 de mp, fiind cel mai scăzut nivel din ultimii zece ani. Aproximativ 65% din suprafaţă a fost livrată în Bucureşti.

În România, densitatea spaţiilor moderne de retail la mia de locuitori este de 142 mp, iar în Capitală, conform datelor DTZ Research, densitatea acestora la mia de locuitori este de 490 mp.

Retailerii internaţionali cu o prezenţă puternică în ţări precum Polonia, Cehia, Ungaria şi Turcia analizează condiţiile şi caracteristicile pieţei din România, iar până la sfârşitul primului semestru al anului 2015 specialiştii de la DTZ se aşteaptă să intre oficial pe piaţa locală. În comparaţie cu 2014, se estimează că în 2015 numărul noilor intrări va fi în creştere.

Percepţia noilor branduri despre România s-a îmbunătăţit în 2014, în special datorită indicatorilor macroeconomici cum ar fi rata de creştere a PIB-ului, vânzările din comerţul cu amănuntul sau consumul populaţiei. Cele mai multe intrări au fost înregistrate pe segmentul fashion, urmat de cel al articolelor sportive şi cosmetice.

Rata de neocupare s-a aflat pe un trend descendent, atât în Bucureşti, cât şi în oraşele regionale, fiind influenţată de nivelul minim de noi dezvoltări şi de nevoia retailerilor de a se extinde. Diferenţa dintre proiectele de retail prime şi cele secundare a continuat să fie semnificativă. Proiectele dominante înregistrează o rată de neocupare sub 4%, atât în Bucureşti, cât şi în oraşele regionale, în timp ce proiectele secundare înregistrează o rată de neocupare între 20 şi 25%.

Chiriile prime nu au înregistrat schimbări pe parcursul anului 2014, pentru proiectele de retail performante din Bucureşti situându-se între 60-70 euro/mp/lună, în timp ce în proiectele secundare chiria primă variază între 25 – 40 euro/mp/lună. În afara Capitalei, chiria în centrele dominante variază între 20-25 euro/mp/lună. În oraşe ca Timişoara, Cluj Napoca, Iaşi sau Constanţa chiriile prime sunt cu 20-30% mai ridicate.

Sursa: Agerpres

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,914 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Stocul spațiilor moderne de retail din România va depăși, anul acesta, trei milioane de mp
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: