Ce este bun pentru consumatori este bun și pentru afaceri, un raport Deloitte

Cererea de consum globală evoluează către produse sănătoase. În timp ce preferințele tradiționale gravitează în jurul prețului, gustului și disponibilității produsului, consumatorii de astăzi sunt mai interesați de sănătate și wellness, transparența informațiilor, siguranța produsului, impactul social și experiența oferită, conform studiului Health & Wellness Progress Report 2018 realizat de compania Deloitte.

consumatoriSuccesul în industria de retail depinde de capacitatea de a identifica, urmări și de a răspunde trendurilor de pe piață. În timp ce fiecare regiune și grup de produse este subiectul unor tendințe unice, sunt câteva tendințe majore:

  • Diferențierea a crescut din ce în ce mai proeminentă în ultimii ani. Aceasta include inovația și adaptarea noilor consumatori la piețele în curs de dezvoltare, piețe ce reprezintă focusul creșterii în următorii ani.

Credit foto: Shutterstock

  • Omniprezența tehnologiilor digitale înseamnă că între companii și consumatori canalele directe nu au fost niciodată mai deschise.
  • Global, puterea de cumpărare va continua să se schimbe către femei care câștigă mai mult și iau mai multe decizii în legătură cu ce cumpără și de unde.
  • Milenialii sunt cheia și reprezintă creșterea demografică, în special pe piețele în curs de dezvoltare unde reprezintă o procent mare din populație. Acești tineri consumatori vor juca un rol important în decizia companiilor de a inova.

Tendințele retailerilor merg spre un angajament mai mare față de consumatori. Consumatorii au o putere mai mare de decizie în legătură cu ce, de unde și când să cumpere. Astfel, sunt patru tendințe în retail:

  • Pentru a menține și a câștiga noi consumatori, retailerii regândesc experiența de cumpărături. Aceasta include utilizarea tehnologiilor precum realitatea augmentată sau realitatea virtuală și smart check-out pentru a crea mai multă personalizare și a simplifica procesul de cumpărare.
  • Pentru companiile a căror produse fac parte din gama sănătate și wellness, implicațiile sunt mai mari în timp ce retailerii fac tranziția de la a fi furnizori de produse, la a fi furnizori de experiențe, servicii și soluții.
  • Cea mai mare tendință continuă să fie schimbarea către online, în special de către consumatorii tineri care sunt atrași de cumprăturile online datorită selecției mari de produse, ușurinței în cumpărare și prețurilor competitive.
  • Preferințele consumatorilor tineri, inclusiv serviciile consumatorilor informați, produsele de calitate, flexibilitatea canalelor de vânzare și sustenabilitatea, vor ajuta la formarea industriei în următorii ani.

Principalele constatări ale studiului:

  • 88% dintre companiile din retail & FMCG, care au participat la studiu, și-au regândit produsele pentru a sprijini un stil de viață mai sănătos
  • 58% dintre companii nu mai comercializează copiilor sub 12 ani produse care nu îndeplinesc criterii specifice de nutriție
  • 85% au format parteneriate cu comunitățile
  • Companiile membre Consumer Goods Forum au colaborat în 2017 cu peste 527.000 de școli pentru a-i ajuta pe copii să dobândească obiceiuri sănătoase, cu 37% mai multe școli față de anul trecut
  • Peste 1,6 milioane de angajați au participat la programe de sănătate și wellness, cu o creștere de 23% față de anul trecut
  • 58% dintre respondenți au participat la programe sociale precum băncile de alimente, distribuind 180 de milioane de mese și donând peste 77.000 de tone de alimente

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,914 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Ce este bun pentru consumatori este bun și pentru afaceri, un raport Deloitte

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: