Studiu Exact Business Solutions: Românii devin mai atenți la cheltuieli, dar rămân în căutarea echilibrului și a valorii în consum

Exact Business Solutions lansează rezultatele primei ediții a studiului Consumer Trust Barometer, care analizează percepțiile românilor cu privire la economie, încredere și comportamente de consum într-un context marcat de transformări politice, economice și sociale.

exact business solutions

Percepția economică rămâne prudentă

Potrivit datelor colectate cu doar cateva zile inainte de alegeri, românii evaluează prezentul economic cu rezerve: peste 70% consideră că economia națională traversează o perioadă dificilă, comparativ cu acum 12 luni. Cu toate acestea, există segmente ale populației – în special tinerii – care privesc cu optimism si consider intr-o masura mai mare că situația financiară a gospodăriei lor se va îmbunătăți în următorul an.

Consumatorii reacționează prin echilibru și responsabilitate

Creșterea costului vieții este resimțită de majoritatea respondenților, iar acest context are un impact vizibil asupra comportamentelor de consum: începe să scadă intenția de achiziții importante sau de creditare. Deoarece sunt mai atenți la cum și pe ce își cheltuiesc banii, cei mai mulți nu plănuiesc să facă schimbări în ceea ce privește consumul, prioritizând achizițiile esențiale, ofertele avantajoase și raportul corect între calitate și preț. Cu toate acestea, sunt categorii de produse sau servicii in care intentia de consum sau utilizare nu par sa fie afectate.

Încrederea, un capital important – aflat în construcție

Nivelul de încredere în instituții este mai degrabă scăzut. Măsurile economice luate de vechiul guvern sunt în viziunea românilor ineficiente, și se declară rezervați în privința îmbunătățirii acestora. Totodată, nici piața muncii din România nu prezintă o situație favorabilă. Respondenții declară că este dificil să îți găsești un loc de muncă stabil, iar cele existente nu acoperă intr-o buna masura costul vieții.

Perspective de adaptare și orientare spre soluții

„Vedem o tendință clară de ajustare și adaptare din partea consumatorilor români. Într-un mediu economic aflat sub presiune, încrederea devine o monedă valoroasă, iar echilibrul poate fi cheia”, explică Julien Zidaru, Exact Business Solutions.

Studiul Consumer Trust Barometer este derulat trimestrial de Exact Business Solutions pe un eșantion de 400 – 500 respondenți, reprezentativ în rândul populației adulte din mediul urban. Datele au fost colectate la finalul lunii aprilie, pe baza unui chestionar online, și reflectă atitudinile legate de economie, costul vieții, încredere și priorități de consum.

Exact Business Solutions – Research & Consulting

Exact Business Solutions – Research & Consulting este un una dintre agențiile locale de top, cu experiență de peste 15 ani în cercetare de piață și servicii de consultanță.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *