Top Social Brands 2019 sau top 50 cele mai active branduri în social media din România

A 11-a ediție a clasamentului celor mai active branduri în social media din România aduce în prim-plan 50 de branduri care fac performanță în digital. În top 50 sunt prezenți și retaileriii Lidl, Kaufland, Flanco, Mega Image, Auchan, Carrefour, Profi și Penny Market.

Top Social Brands 2019, un proiect marca Biz Agency, este rezultatul unei analize complexe a activităților desfășurate de brandurile active în social media, în intervalul 1 aprilie 2018 – 1 aprilie 2019.

Top Social Brands 2019 este o radiografie unică a peisajului social media din România, evidențiind noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de brandurile cele mai active pe rețelele sociale, canalele cu cel mai mare impact și campaniile cele mai eficiente.

Top social media

În top 50 sunt prezenți și retaileriii Lidl (locul 5), Kaufland (locul 10), Flanco (locul 24), Mega Image (locul 28), Auchan (locul 30), Carrefour (locul 37), Profi (locul 45) și Penny Market (locul 49). De asemenea, din industria FMCG sunt prezente în top branduri precum: Coca-Cola (locul 2), Pepsi (locul 16), Fanta (locul 21), Caroli (locul 27), Heineken (locul 29), Ursus (locul 32), Lay’s (locul 36), Sprite (locul 40), Danone (locul 41) și Absolut (locul 42).

În analizarea performanței brandurilor au fost luate în calcul:

Principalele modalități de prezență a brandurilor în social media: blog de companie / blog de brand; pagini de Facebook; cont de Twitter; cont de companie pe LinkedIn; cont YouTube; cont Instagram

Activitățile de promovare în social media: campanii pe bloguri; campanii cu videobloggeri; campanii cu instagammeri; campanii cu vedete pe blog / vlog, Instagram, Facebook; proiecte speciale online driven; campanii de endorsement

Inovația: prezență și / sau activități de marketing / proiecte specuale pe canale de social media care nu sunt mainstream (Snapchat, Tiktok, Reditt, Shazam, Spotify, Waze, Wetransfer, Foursquare, Flipboard, Social Media Chatbot).

Alte activități și inițiative relevante: inițiator / sponsor la evenimente dedicate industriei de digital; customer care dedicat în social media; proiecte speciale de tipul real time marketing; premii obținute pentru campanii cu componentă principală de digital în competiții naționale sau internaționale.

Înscrierile pentru includerea în Top Social Brands au fost deschise timp de două luni pentru companiile și agențiile care au dorit să participe la acest studiu. Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat în analiza din 2019. Nu au fost incluse în analiză branduri de media sau activități de autopromovare desfășurate de agențiile de comunicare.

Algoritm și metodologie

Top Social Brands 2019 a rezultat în urma ponderării rezultatelor înregistrate de branduri în trei clasamente preliminare: topul ZeList (apariții și viewership*) –20%, topul Unlock Market Research rezultat în urma unei cercetări specifice derulate pe baza a 800 chestionare online (reprezentativ urban all, 18-55 ani, utilizatori de social media) – 30% și topul Biz realizat pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra social media – 50%.

* Viewership-ul măsoară numărul de vizitatori potențiali care parcurg un anumit mesaj și se estimează pe baza unui algoritm de calcul ce combină un set de variabile caracteristice sursei primare cu un set de variabile specifice surselor secundare.

Variabilele specifice sursei primare sunt: numărul mediu de vizitatori ai unui blog, tipologia blogului, poziția sa în topul ZeList, traficul mediu estimat pe respectivul palier ZeList, coroborat cu traficul mediu raportat de Trafic.ro. Termenul de surse secundare se referă la preluarea și propagarea mesajelor publicate de sursele primare pe bloguri, pe Twitter și pe Facebook.

Variabilele surselor secundare care fac parte din algoritmul de calcul sunt: numărul de vizitatori potențiali generat de fiecare preluare și importanța sursei secundare (indiferent că este vorba despre poziția din ZeList, numărul de followeri de pe Twitter, numărul de fani/membri de pe Facebook). În privința preluărilor și propagării mesajelor pe Facebook, se ține cont de gradul de interacțiune al mesajului pe pagina pe care a fost postat, calculându-se relaționat la numărul total de fani/membri.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *