Un nou studiu GfK arată că valoarea cheltuită pentru alimente a scăzut cu 2%

În prima jumătate a anului 2012, consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut cu 2% în monedă naţională, comparativ cu perioada similară a anului precedent, potrivit unui studiu GfK.

După un an 2011 în care inflaţia a avut un impact puternic asupra evoluţiei cheltuielilor gospodăriilor din România şi a adus scăderi volumice cu precădere pentru segmentul de produse alimentare, observăm în continuare o tendinţă negativă pentru aceste produse.

În primele şase luni, valoarea cheltuită pentru alimente a scăzut cu 2%, în timp ce cheltuielile pentru băuturi non-alcoolice şi bere au crescut cu 5%. După o perioadă cu scăderi puternice înregistrate şi în segmentul produselor de îngrijire personală şi a locuinţei, valoarea cheltuită a început să aibă evoluţii pozitive.

Printre produsele alimentare pentru care gospodăriile şi-au redus cheltuielile se regăseşte anul acesta şi uleiul de gătit. În 2011, pentru această categorie, gospodăriile au cheltuit cu până la 40% mai mult comparativ cu 2010, în timp ce în primele şase luni ale acestui an categoria înregistrează o scădere valorică de până la 9%, în timp ce volumul a scăzut cu 6%.

Alte categorii care înregistrează valori negative sunt tabletele de ciocolată şi iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinată şi prăjită continuă să scadă, în timp ce valoric evoluţia rămâne pozitivă, cu un număr constant de consumatori.

 

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,831 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Un nou studiu GfK arată că valoarea cheltuită pentru alimente a scăzut cu 2%
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: