ZaharulOradea

Un plus de 3,8% în volum, în primele șase luni ale anului, pentru piața berii din România

Creșterea economică înregistrată de România în primul semestru din 2015 își face simțite efectele pozitive şi pe piața berii care revine pe un trend ascendent, cu un plus de 3,8% în volum în primele șase luni ale anului în curs.

beerAsociația Berarii României a anunțat evoluția pieței locale a berii pe primele șase luni ale lui 2015. Astfel, volumul pieţei berii a atins aproximativ 7,6 milioane hl în primului semestru al anului în curs, în creștere cu 3,8 % (Copyright © 2015, The Nielsen Company), față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut

Credit foto: Shutterstock

“După doi ani consecutivi de scădere a consumului, iată că piața berii ne oferă primele semne de revenire. Contextul favorabil creat la nivelul întregii țări, printr-o evoluție pozitivă a indicatorilor economici ai României, și-a pus amprenta în mod clar asupra vieții de zi cu zi a românilor, implicit asupra deciziilor lor de consum. Este un moment de bucurie pentru noi să constatăm că în prima jumătate a acestui an mai mulți români au ales să bea o bere rece în momentele plăcute petrecute alături de cei dragi.

Deși încă timidă, sperăm ca această creștere a pieței berii să fie reconfirmată și de rezultatele finalului de an. Astfel, s-ar putea constitui o bază validă pentru dezvoltarea durabilă viitoare a sectorului berii, ce poate debuta în 2016, odată cu intrarea în vigoare a noului cod fiscal.”, a declarat Lucian Ghinea, Președinte Asociația Berarii României.

Cu un nivel zero al evaziunii fiscale pe lanțul de producție, sectorul berii contribuie în prezent cu peste 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piața băuturilor alcoolice, aproape jumătate din prețul unei beri fiind reprezentat de taxe. Cu investiții ce au atins până acum peste 1,3 miliarde Euro, sectorul berii asigură direct și indirect un număr de 69.700 locuri de muncă.

“Berea este băutura preferată a românilor, iar aceste prime șase luni ale lui 2015 nu fac decât să întărească acest lucru. Fabricată din trei ingrediente naturale: cereale, hamei și apă, berea are darul de a răspunde perfect preferințelor românilor. Fie că e savurată în momentele de relaxare și sărbătoare sau pur și simplu în timpul meselor, ca partener ideal al preparatelor culinare, berea este o prezență constantă și dorită.

Chiar nu demult, aproape 80% din adulții români care obișnuiesc să consume băuturi alcoolice la masă, declarau că aleg berea (GFK România). Cu un caracter mereu modern, berea este perfect adaptată stilului de viață actual al românilor”, a completat Constantin Bratu, Director general Asociația Berarii României.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,058 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Un plus de 3,8% în volum, în primele șase luni ale anului, pentru piața berii din România
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: