România a avut cea mai mare creștere a volumului de retail din UE, de 11,0%, în ianuarie 2018

În România, volumul cifrei de afaceri din retail a scăzut în ianuarie 2018, față de decembrie 2017, cu 0,9%, dar a crescut cu cu 11,1% faţă de acceași lună a anului trecut, conform datelor furnizate de către Institutul Naţional de Statistică (INS). La nivel european, România a avut cea mai mare creștere a volumului de retail, de 11,0%, în ianuarie 2018 față de luna ianuarie 2017, conform datelor furnizate de Eurostat.

retailul alimentar retailÎn luna ianuarie 2018, față de luna decembrie 2017, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut atât ca serie brută cu 25,3%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,9%.

Credit Foto: shutterstock.com

Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2018, comparativ cu luna decembrie 2017 a scăzut cu 13,4% ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-29,5%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-24,7%) şi vânzărilor carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-17,7%).

În luna ianuarie 2018 față de luna ianuarie 2017, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 11,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 11,4%.

Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2017, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 11,1%, ca urmare a creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+16,7%) și vânzărilor de carburanți pentru autovehicule în magazine specializate (+8,0%) și produselor alimentare, băuturi şi tutun (+7,5%).

România a înregistrat în luna ianuarie 2018 cea mai mare creştere a volumului de retail din zona UE, adica un +11,0%, faţă de ianuarie 2017, conform datelor furnizate de Eurostat.

În ianuarie 2018, comparativ cu ianuarie 2017 volumul de retail în zona euro din UE a crescut cu 2,3%. Creșterea se datorează creșterilor cu 3,8% pentru produsele non-alimentare, 0,8% pentru alimente, băuturi şi ţigări, și 0,2% pentru  combustibil.

Cele mai mari creşteri au fost consemnate în România (+11,0%),  Ungaria (+7,5%), Letonia (+7,2%) și Franța (+6,3%), în timp ce scăderi semnificative au fost observate în Estonia (-0,9%) și Belgia (-0,2%).

În ianuarie 2018, comparativ cu decembrie 2017, volumul de retail în zona euro din UE și în zona euro a scăzut cu 0,1%. Scăderea este cauzată de scăderea cu o,3% la produsele nealimentare, cu 0,2% la vânzările pentru alimente, băuturi şi ţigări, în timp ce vânzarea combustibilului a crescut cu 0,1%.

Cele mai semnificative scăderi ale volumului au fost consemnate în Estonia (-2,4%)Belgia (-1,6%) și Malta (-1,4%), iar cele mai mari creșteri au fost observate în Letonia (+2,7%), Finlanda(+1,3%), Ungaria(1,1%) și în Austria(+0,7%).

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,844 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » România a avut cea mai mare creștere a volumului de retail din UE, de 11,0%, în ianuarie 2018

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: