Gabriela Stănică, Chief Information & Data Officer și Director E-commerce, Carrefour România: Duo-ul Carrefour – Bringo nu reprezintă doar un serviciu, ci un partener de încredere, un personal shopper

Carrefour și Bringo au atins recent pragul de 5 milioane de comenzi în aplicație, după 5 ani de la prezența Bringo pe piață. În această perioadă, s-au făcut peste 10 milioane de accesări și 750.000 de mesaje au fost lăsate în aplicație de utilizatori pentru echipele de livratori Bringo și pickeri Carrefour, care îndeplinesc rolul unor „personal shopperi”. Despre toate acestea dar și despre comportamentul consumatorului în zona de e-commerce și despre planurile BRINGO, am stat de vorbă cu Gabriela Stănică, Chief Information & Data Officer și Director E-commerce, Carrefour România, într-un interviu în exclusivitate pentru publicația retail-FMCG.ro.

BringoCum au evoluat comenzile Bringo în toată această perioadă și când a fost înregistrată cea mai mare creștere a numărului de comenzi?

Cumpărăturile online au început să capete tracțiune în ultimii ani, tendință bazată pe avansul tehnologic și pe digitalizarea treptată a consumatorilor la nivel internațional și local.

Având din ce în ce mai multe alternative digitale pentru sesiunile de shopping e firesc pentru români să-și îndrepte atenția spre zona de e-commerce indiferent că vorbim de zona de e-grocery, food sau electrocasnice și fashion.

La nivel de segment e-grocery, o dezvoltare semnificativă a acestui segment s-a produs mai ales pe timpul perioadei pandemice, când din motive de siguranță și confort, preferința pentru cumpărăturile online a crescut remarcabil.

Vârfurile induse de pandemie au fost resimțite mai ales în perioadele de sărbători, unde în topul clasamentului se află perioada Crăciunului. În completare, zilele cu vreme rea în care plouă sau ninge, spre exemplu, generează, de asemenea, o creștere a numărului de comenzi.

La nivel general, o creștere semnificativă s-a produs în 2021, vânzările online ale Carrefour crescând cu 30% față de anul precedent. Luând în calcul parteneriatul cu Bringo, la nivel de număr comenzi în 2021, putem vorbi de creștere de 50%,astfel cî la începutul lunii iunie am sărbătorit atingerea pragului de 5 milioane de livrări. Un punct foarte important în istoria cu Bringo.

A contribuit serviciul de livrare rapidă în 30 de minute oferit de Bringo la creșterea vânzărilor online în 2021 și 2022? / Este succesul zonei de e-commerce Carrefour influențat de introducerea serviciului de livrare rapidă în 30 de minute prin Bringo?

Prezența extinsă a Bringo la nivel național, transpunerea portofoliului de produse din magazinele fizice Carrefour în online, precum și conceptul unic de personal shopper au contribuit la creșterea vânzărilor online din ultimii ani. Mai mult, aceasta a fost alimentată și de serviciul de livrare rapidă în 30 de minute prin Bringo, lansat în august anul trecut.

De cele mai multe ori, ritmul alert al vieții ne impune să petrecem un timp limitat la cumpărături, în magazinele fizice. Parteneriatul dintre Carrefour și Bringo își propune să rezolve acest inconvenient al consumatorului modern. Oferim clienților cea mai bună experiență cu fiecare sesiune de shopping, opțiuni flexibile și mai mult timp pentru ei, lăsând cumpărăturile pe mâinile personal shopper-ilor.

Echipele de pickeri și livratori Bringo și Carrefour sunt mereu pregătiți să aleagă fiecare produs, după instrucțiunile consumatorului și să le livreze unde acesta are nevoie și când are nevoie. E un serviciu simplu pentru o nevoie reală și asta se vede în adopția românilor.

Care sunt principalele beneficii oferite de cumpărăturile online prin Bringo?

Printre principalele beneficii oferite de cumpărăturile online prin Bringo se numără opțiunile de livrare – standard, de 90 de minute, și rapidă, în 30 de minute. În completare, livratorii Bringo au înregistrat chiar timpi record de livrare, de doar 15 minute.

Însă cel mai important diferențiator al Bringo îl reprezintă modelul său unic pe piață, bazat pe apropierea de consumator, ecuație în care duo-ul Carrefour – Bringo nu reprezintă doar un serviciu, ci un partener de încredere, un personal shopper care face cumpărăturile zilnice pentru client exact așa cum le-ar face el însuși, rapid, cu alegeri personalizate și în siguranță.

Carrefour România este cel mai mare partener al Bringo, punând la dispoziția clienților o gamă variată de peste 50.000 de produse și activând în aplicație cu toate magazinele de tip hipermarket și supermarket sau express. Clientul poate păstra legătura cu personal shopper-ul său prin intermediul chat-ului din aplicație sau prin telefon și poate urmări și modifica în timp real lista de cumpărături.

Bringo pune la dispoziție beneficiile universului Carrefour, completate de avantajul de a face cumpărăturile în doar câteva minute, de oriunde, produsele fiind livrate proaspete când și unde clientul are nevoie.

S-a schimbat comportamentul de consum al clienților din mediul digital odată cu introducerea serviciului de livrare rapidă?

Serviciul de livrare rapidă este un pilon important în parteneriatul nostru cu Bringo și un rezultat al obiectivului nostru comun de a dezvolta serviciile în zona de comerț online alimentar. În ceea ce privește comportamentul consumatorului, clientul de astăzi dorește să găsească în online o reflexie a ceea ce are deja la dispoziție în magazinele noastre fizice, iar serviciul de livrare rapidă îi pune la dispoziție proximitatea, viteza și alegerile sănătoase la doar câteva click-uri distanță.

Am observat o creștere substanțială a comenzilor prin intermediul platformei Bringo în prima jumătate a anului, ceea ce ne demonstrează potențialul comerțului online alimentar și ne motivează să facem serviciul de livrare rapidă disponibil în cât mai multe orașe din țară.

Magazinele Carrefour prezente în aplicația Bringo sunt disponibile în multiformat: market, hypermarket, express și Supeco. Care dintre formate reprezintă cea mai mare frecvență și profitabilitate din punct de vedere al comenzilor online prin Bringo?

Deloc surprinzător, cel mai mare aport l-a avut formatul de hipermarket, din care au fost înregistrate comenzi mari, de aprovizionare, cu cea mai mare comandă în valoare de peste 4.500 de lei, iar la capătul opus, cea mai modestă comandă a fost de o pâine în valoare de 2 lei.

Față de comenzile clasice din hipermarket care acoperă un coș mare, de stock up, comenzile din magazinele Express sunt potrivite pentru contexte neașteptate sau pentru nevoi rapide, în limita unui coș de maxim zece produse, cu livrare în 30 de minute, în schimbul unui cost de 9,99 lei per comandă.

La momentul actual, Carrefour România este prezent în platforma Bringo cu peste 150 de magazine tip multiformat, replicând portofoliul de produse al rețelei din mediul fizic: 43 de hipermarketuri, 71 de magazine Market (supermarketuri), 25 de magazine Express, cât și 17 magazine Supeco din țară.

Care sunt tendințele în ceea ce privește comportamentul consumatorilor din zona de e-commerce?

După doi ani în care preferința pentru comenzile online a crescut remarcabil, din motive de siguranță și confort, observăm că mutarea în mediul digital a fost temporară pentru unii consumatori, în timp ce alții au descoperit și au păstrat pe mai departe e-commerce-ul ca o alternativă rapidă a cumpărăturilor fizice. În România, cumpărăturile alimentare online au o pondere de aproximativ 1% din totalul comerţului de profil. Totuși, acestea vor continua să crească rapid, în beneficiul confortului și al timpului câștigat de client.

Clienții noștri continuă să prefere un mix între cumpărăturile online și cele în magazinele fizice, iar în această ecuație abordarea de tip omnichannel oferă o experiență completă și potrivită în orice moment.

E-commerce-ul, prin potențialul său, continuă să își crească rata de penetrare. Pe canalele noastre online, predomină fie cumpărăturile săptămânale, în cazul Bringo, pentru cumpărăturile food și conexe, fie cumpărăturile ocazionale din carrefour.ro legate de universul mai amplu al casei sau vestimentație.

50% din coșul clienților Bringo este format din produse proaspete

În acest moment aproximativ 50% din coșul clienților Bringo este format din produse proaspete precum măcelarie, pește, fructe și legume, brutărie sau lapte și ouă. Suntem mândri de faptul că utilizatorii Bringo au încredere personal shoper-ii Bringo și în serviciile pe care împreună le punem la dispoziție. Mai mult, pe carrefour.ro, zona noastră digitală de produse non-food, predominante sunt electrocasnicele: mixere, cuptoare cu microunde, aspiratoare, frigidere, televizoare, espressoare, aragazuri, fiare de călcat, etc.

Conform unui studiu Nielsen, electrocasnicele (76%) și articolele vestimentare (77%) sunt cele mai importante categorii de produse în mediul online. Mulți clienți cumpără și produse de bucătărie, unde oferim un întreg univers. Totodată, sunt căutate și jucăriile, produsele vestimentare TEX sau cărțile – o categorie care s-a remarcat la ultima campanie Black Friday, ancorată puternic în mediul digital.

Ne dorim să oferim cele mai bune opțiuni pentru toate nevoile și preferințele clienților noștri și facem toate demersurile să transferăm experiența cumpărăturilor în magazinele noastre fizice în versiune de shopping online – de la cumpărături de e-grocery prin Bringo din hipermarket, la cumpărături mai mici și mai rapide, de 30 minute, din marketuri și magazinele de proximitate.

Cât de importantă este pentru Carrefour colaborarea cu Bringo în ceea ce privește zona de e-commerce?

Cumpărăturile online prin Bringo și alți parteneri sunt un segment cheie care contribuie la dezvoltarea amprentei noastre din zona de e-commerce, parte din strategia noastră pe termen lung în ceea ce privește omnicanalitatea. Ne dorim să venim în întâmpinarea clienților noștri cu cele mai potrivite și complete soluții, transpunând în mediul online toate beneficiile mediului fizic, iar atât individual, cât și alături de Bringo, vom continua expansiunea acestui format.

Alături de Bringo, mergem în direcția de personalizare a experienței de cumpărături, într-un mod cât mai flexibil și eficient, adaptat stilului de viață dinamic, păstrând totodată garanția calității, cu ajutorul pickerilor noștri care fac cumpărăturile așa cum le-ar face chiar clientul însuși.

Vom continua planurile de consolidare a parteneriatului cu Bringo și de extindere a prezenței Carrefour în platformă, cu accent pe serviciul de livrare rapidă, în doar 30 de minute, prin care contribuim la amplificarea amprentei noastre din zone e-commerce la nivel național.

Aveți în vedere expansiunea serviciilor de livrare rapidă din cadrul magazinelor Carrefour prin Bringo și în 2022?

Din 2021 și până prezent, ne-am menținut ritmul de creștere și în online, unde avem în plan extinderea serviciului de livrare rapidă la nivel național, în prezent disponibil în 19 orașe, în toate marile orașe din România, iar până la sfârșitul anului, vom adăuga noi magazine multi-format în Bringo (având acum o prezență de peste 150) și vom introduce noi funcționalități în aplicațiile Bringo și carrefour.ro.

Care sunt prospecțiile cu privire la evoluția acestui canal de vânzare în următorii ani?

E-commerce-ul va rămâne o alternativă rapidă a cumpărăturilor fizice pentru cei mai mulți dintre consumatori. Categoric, acesta nu mai este doar o opțiune, ci un must-have care trebuie să existe în completarea shopping-ului în magazinele fizice.

Ce planuri are Carrefour în dezvoltarea segmentului de e-commerce în următoarea perioadă și care sunt investițiile alocate în dezvoltarea acestui canal?

Ca parte din profilul nostru omnichannel, segmentul e-commerce rămâne un pilon important în strategia noastră pe termen lung. Ne menținem angajamentul de a oferi cea mai bună experiență la cumpărături în toate mediile, cu un accent deosebit pe cel online. Act for Good are un rol central aici, așa că intenția noastră este de a-i dezvolta funcțiile și să ne surprindem clienții cu noi reduceri, experiențe și oportunități de a sprijini cauze sociale.

Carrefour România a jucat întotdeauna un rol activ în piață, anticipând tendințele consumatorilor și răspunzând cu servicii și funcții inovatoare de shopping pentru a îmbunătăți experiența clienților, atât în magazin, cât și online.

Tocmai în acest sens, ne reafirmăm poziția strategică pe piața de e-commerce în categoria grocery prin noul parteneriat cu Glovo, care va reflecta portofoliul larg de produse cu care ne-am obișnuit clienții din formatul nostru extins de magazin la aceleași prețuri de hipermarket.

În acest moment, suntem într-o primă etapă de implementare a proiectului cu obiective clare de extindere la nivel național în perioada următoare. Serviciul este disponibil la nivel național în 14 orașe, utilizatorii Glovo având astfel posibilitatea de a comanda de la cele 15 hypermarketuri ale retailerului francez din România, incluse în parteneriatul pilot.

Aplicatia Bringo este disponibilă în 37 de orașe din România și în alte 4 țări. Ce alte orașe mai vizați și în ce orizont de timp, dar și de prezența internațională: care sunt cele 4 țări și ce planuri aveți la nivel internațional?

Plănuim alături de Bringo extinderea serviciului în toate orașele mari din România, după un început de an marcat de introducerea opțiunii de livrare rapidă, susținută de formatele de magazine medii și mici, în 15 noi orașe: Bacău, Craiova, Arad, Ploiești, Galați, Brăila, Botoșani, Piatra Neamț, Oradea, Pitești, Sibiu, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău și Râmnicu Vâlcea.

În ultimele trei orașe, livrarea rapidă a fost lansată chiar la începutul lunii iunie. Avem un plan ambițios și la nivel internațional, în primul val de extindere fiind cuprinse patru piețe strategice, și anume Franța, Belgia, Argentina și Maroc.

Bringo România

Bringo este o aplicație de cumpărături online, unde poți găsi tot ce ai nevoie – de la legume și fructe proaspete din Carrefour, până la echipament sportiv și cărți din cele peste 200 de magazine partenere – în total, peste 90 000 de produse cu livrare între 30 și 90 minute.

Beneficiul major pe care îl are aplicația Bringo față de alte platforme este serviciul de personal shopper. Ai o persoană dedicată pentru comanda ta care face cumpărăturile pentru tine așa cum le-ai face tu, îți permite să modifici în timp real lista de cumpărături și îți oferă alternative pentru produsele indisponibile.

Carrefour

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *