Metro Group, încotro? Cum decurge procesul de restructurare al unuia dintre cei mai mari retaileri mondiali

Metro Group, cel mai mare al cincelea retailer din lume, trece printr-un amplu proces de restructurare la nivel global, cu ieşirea din unele pieţe şi mutarea focusului pe altele. Ca să înţelegem mai bine acest proces, în cele ce urmează o să parcurgem un istoric al companiei Metro Group, din ultima perioadă de vârf a afacerilor retailerului german, anul 2009, până la deciziile managementului din prezent. Iar spre final, vom vedea şi care sunt planurile strategice ale METRO Cash & Carry România în 2014, pornind de la acest context.

Metro Group opera la finalul lui 2009 mai mult de 2.100 de magazine, în 34 de ţări din întreaga lume, an pe care l-a încheiat cu o cifră de afaceri de aproximativ 66 miliarde €. La acel moment diviziile Metro Group aveau parte de o revenire în vânzări, în cea mai mare parte provenite din Europa de Est. “Evaluarea noastră a confirmat faptul că Europa de Est este în revenire şi va constitui motorul nostru de creştere. Poziţia noastră puternică în această regiune dă roade din nou”, spunea Dr Eckhard Cordes, CEO al METRO GROUP la acea vreme.

Performanţa Metro Group se baza şi la acea vreme pe puterea diviziilor sale ce operau independent pe segmentul lor de piaţă, respectiv: Metro / Makro Cash & Carry – lider internaţional în comerţul cu ridicata, hipermarketurile real, Media Markt şi Saturn (lider pe piaţa europeană în retailul cu produse electronice) şi magazinele universale Galeria Kaufhof.

Mai departe, vânzările METRO Group din anul financiar 2010 au crescut cu 2,6%, ajungând la suma de 67,3 miliarde euro.“Privind în urmă, anul 2010 a fost unul de succes pentru companie. Am împins, în mod consecvent, programul nostru de sporire a eficienței și a valorii, Shape. Astfel, am reușit să punem bazele  expansiunii internaționale.” a declarat Directorul General al METRO Group, Dr. Eckhard Corde.

În anul 2010, Metro Group deschidea 100 de magazine, în 25 de țări.


Pentru a citi în continuare articolul, trebuie să fiți abonat la Secțiunea Premium.

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,864 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Premium » Metro Group, încotro? Cum decurge procesul de restructurare al unuia dintre cei mai mari retaileri mondiali
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: