Ce părere au românii în online despre berea produsă în România?

Suntem în plină vară și doar festivalurile și sportul pot acompania mai bine zilele calde de vară decât o bere rece. Dar ce tip de bere ar trebui să alegem? Care dintre ele are gustul cel mai bun și care este marca cea mai puternică? Internetul știe totul și de aceea compania Neticle a analizat ce cred oamenii despre berile românești, în mediul online.

bereSistemul de monitorizare de la Neticle colectează tot conținutul digital relevant pe o anumită temă sau un anumit brand (postări social media, comentarii, discuții pe forumuri, postări pe bloguri și articole din presa online). Acesta se cheamă „social listening”.

Credit foto: Shutterstock

Prin aceste procese, algoritmii arată câte menționări apar pe internet pe canale diferite, care sunt cei mai activi utilizatori în presa online sau în social media, ce topicuri, asocieri sau emoții apar conectate cu tema sau brandul aflat în discuție.

De asemenea, analizând aceste texte online, putem înțelege mai bine experiența consumatorului, dacă oamenii transmit opinia onestă legată de experiențele bune sau mai puțin bune cu produsele, serviciile sau brandurile. Analizând tonul pe care îl folosesc în online, ei transmit mai bine experiența pe care au avut-o cu brandul, nevoile și reclamațiile.

Care este opinia legată de principalele branduri de bere din România?

Ursus este liderul, dar și alți producători sunt populari

Este bine de știut că 4 companii de bere dețin 99% din piața de bere din România. Producătorul Ursus Breweries este considerat a fi lider pe piață, iar Heineken vine pe locul al doilea. Aceștia dețin 3/4 din piață, având atât sortimente de bere locală, cât și internațională. Bergenbier este al treilea cel mai mare jucător de pe piață, urmat de Tuborg. Aceste 4 companii de bere dețin 99% din piața din România.

Neticle a comparat reputația online a celor 4 companii, bazându-se pe ce au zis utilizatorii de internet despre ele în perioada 1 Ianuarie – 24 mai 2019.

Clasamentul de mai sus, după cota de piață, se reflectă și în datele online. Ursus Breweries are cele mai multe mențiuni, oamenii discutând despre acesta de 1.138 ori. Heineken a fost menționat de 600 de ori, urmat de Bergenbier (292) și Tuborg (292).

Toate au un indice de creștere de opinie pe internet în perioada analziată, ceea ce înseamnă că mențiunile online despre aceste branduri, în marea lor majoritate, au un ton pozitiv. De asemenea, un punct comun între aceste branduri FMCG îl reprezintă emoțiile: berile sunt asociate cu dorința și plăcerea.

Cum?

Așa cum Ursus are cea mai bună reputație online dar și prezență online, Neticle a analizat motivele care stau în spatele acestei reputații. Experiența puternică a brandului este dată de parteneriate și inițiative si nu în cele din urmă de campaniile pe care Ursus le-a lansat recent.

Cea mai populară campanie este aplicația Zero la Mie, creată în cooperare cu Poliția Română. Aplicația îți arată când nivelul de alcool din sânge revine la 0% după ce ai băut, astfel încât să poți conduce în siguranță. Campania Show You Can care crește conștientizarea asupra reciclării, colectării selective și soluțiilor ecologice de ambalare, a apărut de multe ori în presa online, deasemenea având la bază un ton pozitiv.

Atributele cheie care sunt asociate cu brandul sunt ambalarea, prospețimea, gustul și accesul. Amabalarea este dată de compania Show You Can, prospețimea și accesul sunt în legătură cu nou lansata Ursus Tank, bere la draft nepasteurizată pentru HORECA care ajunce în locațiile partenere  (restaurante, localuri, baruri etc. ) direct din fabrică, în 24 de ore, conservând gustul proaspăt de bere.

Pe ce canale?

Canalele pe care Ursus este menționat cel mai des sunt presa online și Facebook. Proiectele „verzi”, noutățile despre produse (Ursus Tank, B-LIFE Botanicals ca băutură răcoritoare cu 0% alcool) și parteneriatele cresc aparițiile de PR ale Ursus, cele mai multe articole scriind despre aceste inițiative. Postările social media pe paginile de Facebook personale sau ale partenerilor (cinematografe, localuri, restaurante, servicii de livrare, retail) care anunță oferte speciale cu bere Ursus.

Cel mai menționat brand din portofoliu este Pilsner, conform datelor Neticle, acesta fiind menționat de 25 de ori.

Heineken este pe locul doi, Bergenbier și Tuborg sunt la egalitate

Heineken vine al doilea pe piață, al doilea în mențiuni (600), a doua cea mai bună reputație online, crescând pe toată perioada analizată, în special din Aprilie și în special în legătură cu sponsorizarea UEFA Champion League. Cele mai multe mențiuni apar pe social media (400+), în general pe Facebook (16%) și bloguri (14%), și mai puține în presa online (22%).

Printre cele mai comune topicuri din online, brandul este în general asociat cu fotbalul și sportul, acesta fiind sponsor al UEFA Champion League. Acesta apare în ofertele speciale din postările de pe social media.

Două dintre inițiativele Heineken au fost cele mai interesante topicuri, conform online media: Heineken spijină casele consumatorilor și pasionații de fotbal prin Home Bar, Heineken a reușit să reducă cantitatea de apă folosită în procesele de producție a berii.

Bergenbier a sprijinit o campanie „verde” de care media era interesată: prin campania de reîmpădurire „Te răcorești și reîmpădurești” participanții au plantat 100.000 copaci pe 27 de hectare. De aceea cele mai mai multe canale pe care Bergenbier apare sunt presa online (53%) și are mai puține mențiuni pe social media. Pe Facebook (25%), pe pagina proprie și pe a partenerilor (ex. Auchan) sunt cei mai activi.

Pentru Tuborg este aproape același lucru ca în cazul Bergenbier: cea mai mare noutate despre care s-a scris în media a fost că producătorul a achiziționat importatorul de lactate Muller. Facebook este cea mai activă platformă de social media pentru brand.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Un comentariu la „Ce părere au românii în online despre berea produsă în România?”

  1. TOATA berea produsa in romania este ORIBILA !!!! Majoritatea are gust de malai, mere fermentate, afumatura, galus de oua !!! TOATE sunt facute din pastile !!! Berea naturala trebuie sa stea 40 de zile MINIM la dospit, ori NICIUN asa-zis producator nu-si permite asta !!! NICI O BERE din romania NU MAI ARE GUST DE HAMEI, DE MALT, ca pe vremuri !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *