Piaţa de retail & FMCG din România se aşteaptă să crească cu peste 6% în 2015, după anunţarea rezultatelor financiare, în principal datorită reducerii cotei TVA pentru produsele alimentare, de la 24% la 9%, care a intrat în vigoare în luna iunie 2015, conform estimărilor companiei de cercetare PMR.
Reducerea TVA-ului la produse alimentare a influențat pozitiv consumul casnic și piața traversează în prezent o perioadă de revigorare, după câțiva ani de creștere relativ scăzută. Mai mult decât atât, în 2016, TVA-ul general va fi redus cu un procent de 4%, la 20%, ceea ce va da pieței de retail & FMCG un impuls suplimentar.
Credit foto: Shutterstock
Mediul macroeconomic propice, combinat cu extinderea în curs a retailerilor alimentari și popularitatea în creștere a unora dintre cele mai noi formate de magazin, cum ar fi magazinele tip convenience și magazinele online, vor duce la creșterea pieței de retail & FMCG până la sfârșitul acestui deceniu.
Săptămâna reducerilor nebune la Flanco: 22 – 30 ianuarie
Evoluţie 2011 – 2015. Pondere comerţ modern
Pentru a citi în continuare articolul, trebuie să fiți abonat la Secțiunea Premium.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Pingback: Sinteza săptămânii 18 - 22 ianuarie 2016