Cinci predicții pentru 2018 în piața globală de retail

IGD prezintă primele cinci predicții care se aşteaptă să se formeze pe piața globală de retail în următoarele 12 luni.

Aşadar, iată predicțiile, insight-urile pentru cumpărători și catalogul de inovații din retail pentru 2018, identificate prin intermediul unui studiu internațional al IGD:

Mărcile private devin premium

retailRetailerii folosesc din ce în ce mai mult mărcile private pentru a ajunge la mai multe categorii de vârstă și pentru a schimba obiceiurile oamenilor în a face cumpărturi.

Credit foto: Shutterstock

Investiția din ce în ce mai mare în aceste produse pentru a crea o ofertă de o calitate mai bună crește cererea pentru gamele care satisfac nevoile cumpărătorilor dornici să primească produse de calitate foarte bună, la preţuri excelente.

Mărcile private reprezintă domenii-cheie în care retailerii se pot diferenția și se pot remarca într-o piață de retail din ce în ce mai complexă și mai competitivă. Pentru producătorii de mărci private, acest lucru ar putea oferi un volum suplimentar, însă şi o mai mare presiune asupra costurilor. Pentru branduri, acestea vor trebui să se asigure că produsele lor sunt superioare pentru a justifica prețul.”, a declarat Toby Pickard, analistul pentru inovații și tendințe al IGD.

Gaseşte darurile potrivite pentru cei dragi!

Tendința de a deveni hiperlocal

În ciuda faptului că clienții se gândesc la nivel global, dorința de a avea legături cu piaţa locală și de a cumpăra produse de provenienţă locală va crește în anul următor.

Credit foto: Shutterstock

Această abordare va determina jucătorii din retail să vândă produse care vor fi disponibile doar pentru o perioadă scurtă de timp, datorită sezonalității și disponibilității în regiunile apropiate, creând unicitatea și dorința crescândă a cumpărătorilor de a obține aceste produse atunci când sunt disponibile.

Pentru a obține o ofertă hiperlocală, retailerii vor trebui să sustină producătorii mici și mijlocii. Acest lucru va fi perceput pozitiv de cumpărători, deoarece îi ajută să-și susțină comunitatea și le permite să se simtă speciali, să facă parte din ceva unic.

Industria va trebui să se asigure că produsele vândute reflectă cu adevărat gusturile și dorințele comunităților locale, ceea ce va necesita cunoștințe locale aprofundate. Retailerii ar putea lega evenimentele și tradițiile locale de credințele și valorile cumpărătorilor pentru a contribui la construirea loialității”, a declarat Toby Pickard.

Livrarea produselor în moduri rapide și ușoare

Așteptările consumatorilor sunt în continuă creștere atunci când vine vorba de obținerea produselor pe care le doresc într-un mod rapid și ușor.

Credit foto: Shutterstock

Prin urmare, în 2018, se așteaptă existenţa unei competiții mai acerbe între retaileri pentru a le oferi cumpărătorilor modalități mai inovatoare și creative de livrare.

Retailerii se vor strădui să utilizeze datele clienţilor și comportamentul de cumpărare ale acestora pentru a înțelege și anticipa ce vor aceștia și unde doresc să fie livrate produsele lor, înainte ca cumpărătorii să se cunoască chiar pe ei înşişi.

Dacă cumpărătorii continuă să aprecieze inovațiile din retail care oferă soluții de confort și economie de timp, vor avea o relație mai puțin directă cu retailerii și mărcile. Va exista o nevoie tot mai mare pentru retaileri și branduri să iasă în evidență în faţa cumpărătorilor.

Colectarea mai multor date despre clienți și utilizarea acestora pentru a atinge loialitatea pe termen lung a cumpărătorilor va fi critică pentru jucătorii din retail și branduri. Acest lucru va avea probabil forma inteligenței artificiale, utilizându-se informațiile despre clienți pentru a anticipa și a îndeplini cererea cumpărătorului utilizând livrarea automată.

Retailerii ar putea avea nevoie să creeze valoare dincolo de conveniență pentru a se diferenția de concurenții lor, păstrând, în același timp, reducerea costurilor de livrare”, a declarat Toby Pickard.

Consumatorii vor prefera un stil de viață mai sănătos

Sănătatea va continua să fie focusul anului 2018. Prin urmare, retailerii se așteaptă să extindă zonele desemnate în magazin și să dezvolte formate orientate spre un stil sănătos de viață.

Credit foto: Shutterstock

Retailerii vor oferi alegeri mai personalizate, cu valoare adăugată, prin canalul online, unde pot ajuta cumpărătorii să găsească rapid și ușor produse care îi ajută să ducă o viață mai sănătoasă.

65% dintre consumatori consideră că informațiile nutriționale de pe ambalaj trebuie să fie clare şi sunt foarte importante pentru ei în deciziile de cumpărare. De asemenea, acestea vor juca un rol mai important pentru industrie de a sprijini cumpărătorii în adoptarea unui stil de viață sănătos.

Produsele naturale, vegetariene, bio vor continua să aibă un trend de creştere și vor fi un domeniu de investiții prioritar pentru retaileri. Întrucât retailerii continuă să creeze o ofertă atrăgătoare în domeniul produselor sănătoase, retailerii specializați în acest domeniu vor deveni tot mai provocați.

Retailerii și brandurile vor trebui să rămână foarte aproape de evoluția tendințelor alimentare, pentru a se asigura că acestea răspund nevoilor unor cumpărători din ce în ce mai diversi și mai exigenți. Câștigătorii în acest domeniu vor fi cei care sunt capabili să prezică, să creeze sau să răspundă foarte repede la următorul trend de lifestyle alimentar”, declară Toby Pickard.

Magazinele fizice vs. e-commerce

Magazinele fizice vor trebui să lucreze mai mult pentru a-i aduce pe consumatori la ușile lor, cu presiune asupra retailerilor pentru a răspunde creșterii consumatorilor de tip omnichannel, oferind o experiență a cumpărăturilor care îmbină datele online și offline pentru a reinventa retailul.

Credit foto: Shutterstock

Pe măsură ce comerțul electronic transformă experiența cumpărăturilor de produse alimentare, va exista un număr din ce în ce mai mare de inovații care vor aduce produse noi, vor livra comenzile online în mai puțin timp și vor oferi mai mult angajament în magazine.

Retailerii vor căuta să îmbunătățească magazinele fizice prin prezentarea unor produse interesante, oferind în același timp soluții practice pentru a satisface nevoile cumpărătorilor care doresc să utilizeze mai multe canale diferite. Brandurile ar trebui să caute să ajute retailerii să sporească experiența cumpărătorilor în magazin, fiind totodată capabili să îndeplinească cerințele din online.”, declară Toby Pickard.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,570 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Premium » Cinci predicții pentru 2018 în piața globală de retail

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: