Sisteme de fidelizare pe piața de retail din România (1)

Fidelizarea clienţilor reprezintă şi pentru retailerii alimentari din România una dintre cele mai importante componente strategice de dezvoltare. Fie că vorbim de puncte, carduri de fidelizare, gift carduri, carduri de credit, vouchere sau produse cadou, vom vedea care sunt – efectiv – aceste sisteme sau programe de fidelizare implementate de către retailerii alimentari din România.

„Orice afacere este dependentă de satisfacţia resimţită de către clienţii săi, deoarece aceştia sunt coloana vertebrală a activităţii sale, fără de care nu ar putea să îşi menţină profitabilitatea pe piaţă. Oferirea unui serviciu excepţional ce duce necontenit la câştigarea clientului pe termen lung, continuă adesea dincolo de onorarea nevoilor directe şi se bazează tot mai mult pe amabilitate, consiliere, încredere şi empatie. Fără acest parteneriat profitabil pe termen lung, considerăm că vom asista în continuare la încercări eşuate de loializare din partea multor jucători din piaţă.” afirmă Cosmina Voichiţa Meseşan, General Manager, VBS – Business Solutions.

billa-logoBilla

Principalul program utilizat de BILLA România este sistemul de puncte de loialitate pe baza cărora clienţii primesc reduceri la diferite game de produse, precum: produse de menaj (tigăi, vase termorezistente, pahare, etc), de grădinărit şi de călătorie (bagaje, accesorii de călătorie).

Aceste campanii de loializare au loc de 4 ori pe an şi oferă clienţilor oportunitarea de a achiziţiona o gamă variantă de produse la preţuri cât mai mici.

„Sistemul de puncte de loialitate este un mod cât mai direct de a mulţumi consumatorului pentru produsele achiziţionate din magazinele BILLA. De asemenea, îi oferă posibilitatea de a cumpăra şi alte produse, din categorii pe care de cele mai multe ori le evită din cauza preţului sau al importanţei în cadrul coşului alimentelor de bază. Considerăm foarte important să le oferim clienţilor noştri o soluţie în plus pentru a achiziţiona din magazinul nostru tot ce îşi doresc, nu doar ce este strict necesar,” afirmă Sabin Fane, marketing director BILLA Romania.

Luati in calcul, pe viitor, si alte sisteme de fidelizare? Dar un magazin online?

„Considerăm că este foarte important să investim într-un sistem de fidelizare compatibil cu nevoile clienţilor noştri. De aceea suntem tot timpul la curent cu noutăţile din piaţă şi cercetăm permanent cele mai bune soluţii precum: cardul de fidelitate ce oferă consumatorilor multe motive să-şi facă cumpărăturile în supermarketul nostru dar şi posibilitatea de a deschide un magazin online.”

Carrefour.aiCarrefour, unul dintre primii retaileri care au deschis magazine în România, a experimentat în cei 12 ani de prezenţă pe piaţa din România mai multe siteme de fidelizare. „În magazinele noastre avem următoarele mecanisme de loializare: cele mai mici preţuri, mărcile proprii, promoţiile, tombolele cu premii, cuponiadele, sesiunile de degustări si târgurile cu specific, acţiunile dedicate copiilor sau pensionarilor, premiile instant pe linia caselor cu ocazia diverselor sărbători, cadourile de ziua numelui sau cardurile de credit,” a precizat Andreea Mihai, Director Marketing Carrefour România.

Cardul de credit Carrefour de la MasterCard aduce promoţii speciale, destinate exclusiv posesorilor şi utilizatorilor de carduri Carrefour MasterCard. Cardul preplătit Carrefour oferă clienţilor o nouă modalitate mai convenabilă şi mai sigură de a cheltui şi de a administra banii pentru cumpărăturile pe internet sau în magazine. Prin intermediul cardului preplătit Carrefour se pot transfera imediat bani în ţară, direct de pe telefonul mobil, prin intermediul serviciului de SMS Yap, către alţi posesori de carduri preplătite.

„De asemenea, ne propunem să fidelizăm clienţii printr-o gamă largă de produse sub acelaşi acoperiş, prin serviciile de calitate oferite, facilităţile de plată şi prin atitudinea angajaţilor dar şi prin formate de magazine adaptate nevoilor lor: hypermarket, supermarket, proximitate sau online”, a completat Andreea Mihai.

Care sunt avantajele oferite clienţilor prin intermediul acestora?

„Pe lângă maximizarea puterii de cumpărare, le oferim clienţilor o experienţă plăcută de cumpărare. Aceştia percep campaniile noastre ca fiind orientate în mod individual asupra fiecăruia dintre ei, participă la acţiunile din magazin şi iau decizii informate de cumpărare, găsind în magazin produse la cel mai bun raport calitate-preţ într-o atmosferă deschisă şi primitoare.”

Clienţii care cumpără online de la Carrefour au avantaje cumulate? Cum ajută sistemul de fidelizare noul serviciu de vânzări online carrefour-online.ro?

„Avantajul în cazul cumpărăturii online este timpul pe care clienţii îl pot folosi pentru altceva. Acest proiect este lansat de curând şi va cuprinde elemente de fidelizare începând cu o calitate ireproşabilă a serviciului.”

Luaţi în calcul, pe viitor, şi alt sistem de fidelizare?

„Căutăm permanent modalităţi de a fi aproape de client şi de a-i deservi cât mai bine nevoile. Cu siguranţă vom implementa şi alte asemenea sisteme, dacă se vor devedi eficiente,” a declarat Andreea Mihai.

Selgros logo MeritaSelgros

„Clienţii mari ai magazinelor Selgros din domeniile Gastro şi Retail sunt incluşi în programele noastre de fidelizare numite <<Club Gastro>>, respectiv <<Club Retail>>. Fiecare dintre membrii cluburilor primeşte un card special care îi asigură diverse avantaje de la discount-uri adaptate nevoii afacerii sale, până la bonusuri în funcţie de cumpărăturile pe care le face. Membrii cluburilor mai beneficiază de oferte valabile exclusiv pentru ei şi de un serviciu special care constă în pregătirea anticipată a comenzilor primite prin fax, astfel încât marfa să fie gata de ridicare, scutind, astfel, timp preţios pentru partenerii noştri, a declarat Pia Krauss, Marketing Manager Selgros Cash&Carry Romania.

„Programele de fidelizare Selgros includ şi componenta de comunicare prin care ne asigurăm că toate informaţiile importante pentru clienţii noştri şi pentru business-ul pe care îl dezvoltă ajung la ei cât mai rapid. Astfel, îi informăm telefonic despre acţiunile speciale pregătite în cadrul magazinelor Selgros, evenimente, oferte, promoţii, sortimente sau preţuri. Reclama Selgros ajunge la ei cu o săptămână în avans faţă de ceilalţi clienţi, astfel încât îşi pot face din timp listele de aprovizionare. De asemenea, membrii celor două cluburi au legatură directă cu personalul de conducere din magazine, începând cu şefii de departamente sau şeful departamentului Relaţii cu Clienţii şi până la directorul de magazin.”

Ştim că, înainte de toate, cardul Selgros este o legitimaţie de acces. Care sunt avantajele oferite clienţilor care fac cumpărături mai mari, în mod constant, la Dvs?

„Clientul, împreună cu afacerea pe care o dezvoltă, reprezintă una dintre valorile în care noi, cei de la Selgros, credem şi în jurul cărora ne desfăşurăm activitatea de zi cu zi. Tocmai de aceea, încercăm să oferim soluţii prin care business-ul clienţilor noştri să se poată dezvolta aducând beneficii de ambele părţi. Astfel, pentru clienţii care se aprovizionează în mod constant din magazinele Selgros personalizăm avantajele oferite, în funcţie de mărfurile de interes şi specificul afacerii clientului,” a răspuns Pia Krauss.

Clienţii de Top ai reţelei de magazine Selgros se identifică prin cardul de cumpărături auriu care se acordă celor mai fideli clienţi, în funcţie de câteva criterii privind cifra de afaceri, frecvenţa şi structura cumpărăturilor şi beneficiază de o serie de avantaje în magazinele Selgros.

Luaţi în calcul, pe viitor, şi alt sistem de fidelizare? Dar un magazin online?

„Deocamdată studiem ideea şi oportunităţile. În acest moment lucrăm cu mai mulţi parteneri care au magazine online”, a precizat Pia Krauss, Marketing Manager Selgros Cash&Carry Romania. Selgros a făcut totuşi un mic pas către comerţul online şi a implementat un sistem de comenzi online disponibil numai pentru anumiți clienți, în condiții contractuale stricte, stabilite de comun acord.

Va urma

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,908 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Premium » Sisteme de fidelizare pe piața de retail din România (1)

Spune-ți părerea

  1. Completarea strategiei de marketing si comunicare cu un program de fidelizare bazat pe carduri, care sa raspunda nevoilor specifice business-ului dumneavoastra va face diferenta intre “o afacere” si “o afacere de succes”.
    http://perfect-card.ro/carduri.php

    Răspunde
  2. Cel mai nou si extins sistem de fidelizare a clientilor este Lyoness cu al sau card de fidelitate unic pentru toate firmele din cele 47 de tari si care ofera bani cash inapoi la fiecare cumparatura, puncte de cumparaturi (shopping points) si un bonus de pana la 0,5% cash la fiecare cumparatura efectuata de cei carora le recomanzi cardul de fidelitate (pe doua niveluri de recomandare: directi si indirect). Pentru detalii lyoness.com/ro sau la telefon 0745 529656. Cu stima

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: