Ajit Sivadasan, Global Head, Online Sales Lenovo: “Inovațiile nu se opresc niciodată, iar brandurile trebuie să se gândească în mod constant la schimbări”

Tehnologia a făcut posibilă accesibilitatea la o scară și mai largă a produselor și serviciilor. Digitalul a devenit modul preferat de a interacționa cu afacerile. Inovația trebuie să fie un proces continuu, pentru ca brandurile să rămână relevante. În viitor, comerțul online va fi mult mai rapid din punct de vedere plasare comenzi – livrări. Europa reprezintă cea mai mare zonă de oportunitate atât pentru adoptare, cât și pentru inovare. Viitorul va fi mult mai digital. Acestea sunt principalele concluzii ale lui Ajit Sivadasan, Global Head, Online Sales Lenovo, într-un interviu pentru publicația de business retail-FMCG.ro, realizat în cadrul Bucharest Tech Week, eveniment care a început azi, 18 mai 2021, și va dura toată săptămâna. Ajit va fi unul dintre speakerii Future Retail Summit, din cadrul Bucharest Tech Week, summit programat data de 19 mai 2021.

Ajit Sivadasan, Global Head, Online Sales at LenovoCe modificări a adus tehnologia în comportamentul consumatorilor atât în comerțul online, cât și în magazinele fizice?

Tehnologia a făcut posibilă accesibilitatea la scară largă. Un telefon mobil din ziua de astăzi este mult mai puternic decât un calculator mai vechi. Abilitatea oricui de a se conecta la orice este ușor de făcut în ziua de astăzi. Astfel, consumatorii au abilitatea de a căuta, de a ajunge, de a se conecta sau cumpăra instantaneu de la oricine, oricând.

Experiențele din retail au devenit mult mai interesante odată cu apariția AR/VR, localizarea serviciilor, experiențele omnichannel, care sunt captivante, și odată cu colaborările încrucișate dintre diferite companii (produse alimentare, cosmetice). În general, clienții găsesc mai multe opțiuni și o modalitate mai bună de a le experimenta.

Te rugăm să ne spui câteva lucruri despre afacerea online a Lenovo. Ce și-a propus Lenovo să facă în mediul online?

Comerțul online al companiei Lenovo a crescut constant din 2006 atât în China, cât și în întreaga lume. Noi asigurăm servicii direct cu consumatorii în peste 35 de țări din diferite segmente, precum companiile mari, sectorul public, companiile mici și medii, studenții și gamerii.

Obiectivul nostru este să oferim accesibilitate consumatorilor noștri pentru a face cumpărături exact cum își doresc, atât prin intermediul retail-ului, cât și prin canalele partenerilor sau direct de la noi.

Obiectivul nostru este să oferim consumatorilor toate produsele din cadrul afacerilor cheie pe care le deținem și le operăm: de la produse din centrele de date, telefoane, calculatoare la servicii și soluții care cuprind un număr de aplicații verticale și orizontale.

În ultimul timp ne-am concentrat pe aspectele comunității și pe loialitate, ca factori cheie în demersul nostru de aoferi asistență dincolo de achiziționarea de produse.

Contextul actual al pandemiei a accelerat procesul de implementare și îmbunătățire a unor servicii online? Aveți o lecție pe care ați învățat-o după această perioadă?

Pandemia a fost ca un accelerator pentru adaptare la nivel larg. Multe companii au trebuit să devină mai digitale, multe modele noi de afaceri s-au lansat datorită inovațiilor care au apărut din cauza restricțiilor și provocărilor actuale. În general, din ce în ce mai mulți preferă să adopte digitalul ca fiind un mod de a interacționa cu afacerile.

Lecția cheie este că inovațiile nu se opresc niciodată, iar brandurile trebuie să se gândească în mod constant la schimbări și la adaptarea și la adoptarea rapidă pentru a rămâne relevante.

Ce credeți despre retailul din România și despre piața de eCommerce?

Nu sunt expert în comerțul online din România, totuși, toată Europa a adoptat puternic comerțul online. Noi vedem Europa ca fiind cea mai mare zonă de oportunitate atât pentru adoptare, cât și pentru inovare. Unul dintre cele mai ambițioase proiecte ale noastre este de a face comerțul nostru online mai accesibil prin inovarea modelelor de business, lucrând aproape de ceilalți parteneri și celelalte canale ale noastre.

Ce urmează? Cum va arăta comerțul online în viitorul apropiat?

Comerțul online va deveni mult mai rapid, vom face tranzacții fără să ne gândim prea mult la provocările din trecut. Ne vom concectra mai puțin pe folosirea cardului de credit sau pe grija securității și mai mult pe experiențe.

Telefonul tău și calculatorul tău se vor cunoaște, vei folosi mai mult soluțiile de tip AR/VR, retailul și online-ul vor oferi experiențe captivante cu 5G, soluțiile de plată vor și mult mai ușor de folosit, iar livrările de produse se vor face mult mai rapid. Dronele vor livra produse oriunde.

Dar vom avea provocări de altă natură: problemele de confidențialitate a datelor, cu legile guvernamentale și cu alte forme de legislație care vor încetini unele dintre schimbările planificate. Până la urmă, viitorul va fi mult mai digital și, sperăm, va avea un impact pozitiv pentru societate.

Lenovo

Lenovo este producătorul de PC-uri cu cea mai rapidă creștere a vânzărilor din lume. Produsele Lenovo includ renumitele laptopuri ThinkPad®. Lenovo produce, de asemenea, computere YOGA®, ThinkCentre®, ThinkStation®, IdeaPad® și IdeaCentre®, precum și tablete IdeaTab®, YOGA® și ThinkPad®.

Bucharest Tech Week

Pe 18 Mai 2021, a început cea de-a V-a ediție a celui mai îndrăgit festival dedicat tehnologiei și inovației din România, Bucharest Tech Week. Festivalul care transformă de cinci ani Bucureștiul în capitala tehnologiei se desfășoară anul acesta în perioada 18 – 23 Mai 2021, ONLINE, Live, pe platforma MyConnector. “BUCUREȘTI. INIMA TEHNOLOGIEI” este conceptul care reunește, prin interacțiuni profesionale și personale, dar și prin networking facilitat și încurajat de platformă, toți pasionații de inovație și tehnologie.

Între 18 și 23 mai vor avea loc șase BUSINESS SUMMITS, care au o componentă educativă și interactivă, reprezentată de conferințele online dedicate profesioniștilor din domenii diverse pre-urilecum IT, Banking și Servicii Financiare, Telecomunicații, Auto, Healthcare & Pharma, Medical, Retail, Comerț, FMCG, Producție, Energie, Administrație, Servicii, etc. și din toate verticalele de business.

Participarea la Business Summits se face pe baza unui bilet de acces ce poate fi achiziționat direct de pe https://www.techweek.ro/bussinesssummits.

Iar în perioada 21 – 23 mai va avea loc TECH EXPO, parte din conceptul Bucharest Tech Week, care este expoziția online de tehnologie accesibilă publicului larg ce va încheia săptămâna.

Participarea la TECH EXPO, precum și la prezentările organizate pe cele patru scene este gratuită și se face baza înscrierii pe https://www.techexpo.ro/.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *