Analiza: Unde greșesc comercianții offline care vor să vândă și online

Teamshare, una dintre cele mai importante platforme de e-commerce integrate din România, a prezentat concluziile unei analize care arată unde greșesc comercianții offline care vor să vândă și online.

online cartPasul din offline în online este unul firesc, ba chiar necesar pentru retailerii offline, care își propun o creștere în linie cu trend-ul general al consumului, din ce în ce mai influențat de clientul digital. Însă reticența la un mediu și un consumator nou, lacunele la nivel de analiză și informații aplicate se resimt în performanța și timpii de operare ai magazinului online, atrag atenția specialiștii Teamshare.

Credit foto: Shutterstock

Astfel, în loc să fie gata de start în două săptămâni, cu toate procesele și fluxul operațional automatizate, încep să vândă, cu sinapse, în minim două luni.

Deși comercianții din România sunt, în continuare, reticenți la a păși în e-commerce, pentru că nu cunosc sau nu analizează în profunzime piața și consumatorul online, marea greșeală pe care o fac cei care iau decizia de a vinde și digital este de a privi vânzările online ca pe o soluție pe termen scurt, decât ca pe o strategie pe termen lung, spun experții Teamshare. De aici se nasc primele ”greutăți” operaționale, începând cu timpul prea mare de procesare a comenzilor, erorile în procesare și gestiune stoc cauzate de factorul uman.

„Prima greșeală a retailerului offline care ia în considerare pasul spre e-commerce este să considere că un client online are același profil sau comportament ca acela din offline. Consumatorul digital este, de regulă, mai informat și ia decizia de cumpărare după ce este sigur 100% că a obținut toate detaliile despre produs sau serviciu. Are la dispoziție unelte pentru a verifica și compara prețuri, calitate și urmărește avid review-urile altor  cumpărători”, spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, dezvoltatorul platformei Teamshare.

Iar a doua greșeală a celor care vor să facă pasul din offline în online este, potrivit lui Marius Panait, faptul că au tendința de a considera site-ul o soluție la probleme din trecut și nu un instrument strategic necesar dezvoltării afacerii.

”Un site de e-commerce este doar începutul, care trebuie împachetat  cu alte sisteme informatice și strategii de marketing specifice online-ului. Niciun magazin online nu poate să crească organic din punct de vedere vânzări, stoc, comenzi sau satisfacerea și fidelizarea clientului, fără automatizare. Aceasta începe cu sistemul de gestiune și contabilitate, dar și alte instrumente absolut necesare într-un comerț online sănătos – plata online, sisteme de logistică sau updatare în timp real a informațiilor despre produse”, adaugă Marius Panait.

În cazul magazinelor care aleg să facă pasul în online cu o platformă automatizată de e-commerce din momentul zero, acestea devin 100% operaționale în 2-4 săptămâni, având marea majoritate a proceselor gata automatizate, arată datele Teamshare.

În ceea ce privește cele mai vizibile avantaje resimțite de shop-urile care încep vânzările online cu o platformă integrată, acestea sunt viteza de procesare mult mai ridicată – 1 minut/ comandă, față de 5-10 minute/comandă prin procesare manuală, costuri mai reduse cu resursele umane alocate, dar și colectarea de date despre clienți și comportament de consum, necesare realizării profilului de client.

De asemenea, odată intrate pe piață cu toate procesele automatizate printr-un software integrat, magazinele online își pot concentra resursele și atenția către o marketare corectă, cu eforturi de creștere a vizitelor și conversiilor, și de fidelizare a clienților. Mai mult, pot beneficia de un control mult mai eficient al cheltuielilor, printr-un sistem operațional cu cost unitar, determinat de creșterea numărului de comenzi, cu costuri fixe cât mai mici.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,914 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Analiza: Unde greșesc comercianții offline care vor să vândă și online

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: