Avantajele automatizării în e-commerce-ul B2B: Scăderea cu 30% a costurilor de procesare a comenzilor

Companiile business to business (B2B) care vând online, cu fluxuri de comenzi, procesare și parteneri de business multipli, au cea mai mare nevoie de o platformă integrată de e-commerce, spun experții Teamshare, una dintre cele mai importante platforme integrate de e-commerce din România.

Teamshare

 

Odată implementat și folosit corect, software-ul integrat elimină în totalitate erorile umane, sincronizează automat procesele și preia cea mai mare parte din operațiunile de suport. Astfel, costurile de procesare comenzi scad cu circa 30%, iar vânzările cresc chiar și cu 25%, într-un interval de câteva luni.

Potrivit informațiilor Teamshare, platforma de e-commerce 100% românească dezvoltată de Entelion Software, primul beneficiu resimțit imediat de o companie B2B care utilizează corect un software de e-commerce integrat, profesionist, este eliminarea completă a erorilor umane, deci, implicit, a costurilor directe cu angajații, dar și indirecte, prin nemulțumirile clienților care constată erorile.

Un alt beneficiu important al platformei integrate este scalabilitatea, tradusă prin posibilitatea de creștere a numărului de clienți, distribuitori sau produse, fără creșterea proporțională a numărului de angajați. Se reduce considerabil și numărul apelurilor în call center, partea de suport pe vânzări fiind preluată de platformă, în timp ce agenții de vânzări se pot concentra strict pe atragerea clienților noi și fidelizarea celor tradiționali.

Platforma integrată se transformă și într-un motor important în dinamica business-ului B2B. Fluxul de procesare a unei comenzi printr-un software integrat scade de la o medie de 8-10 minute, anterior, la 1 minut, cu impact direct în costul operațional, care scade cu circa 30%.

În ceea ce privește vânzările business-ului B2B care folosește o platformă integrată de e-commerce, acestea pot crește cu circa 15%-25% într-un interval de câteva luni.

”Beneficiile automatizării sunt resimțite, bineînțeles, și de clienții, partenerii sau distribuitorii companiei. Aceștia au acces rapid, oricând, la toate informațiile despre stoc, prețuri, promoții sau documentație tehnică. Asta înseamnă timp de achiziție redus, dar și posibilitatea de a prelua automat informațiile despre produse și de a le afișa pe propriile magazine online. Astfel se reduce în mod dramatic efortul lor de listare și de documentare a produselor”, explică Marius Panait, Managing Partner-ul Entelion Software, compania care dezvoltă platforma Teamshare.

Potrivit acestuia, convingerea distribuitorilor companiilor B2B să folosească o platformă integrată în loc de mailul sau telefonul tradițional este, în continuare, o provocare, care trebuie tratată, însă, ca oricare alt proces de vânzare.

”Distribuitorii gândesc “What’s in it for me?”. Este o schimbare și un efort pentru ei să folosească o altă metodă de trimitere a comenzilor, iar pentru aceasta trebuie să primească ceva în schimb, nu numai un discount sau promoții speciale pentru comenzile online”, adaugă Marius Panait.

Intervalul de timp necesar obișnuirii distribuitorilor de a comanda prin platforma integrată depinde de complexitatea business-ului, a gamei de produse, dar, mai ales, de perseverența companiilor B2B de a-i convinge pe distribuitori.

”Cel mai relevant caz este al unui client din portofoliul Teamshare, care în doi ani a reușit să transforme 75% din comenzile primite de la distribuitori în comenzi online. Interesant este că au ca target să crească acest procent până la 90%”, conchide Managing Partner-ul Entelion Software.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

 

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,923 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Avantajele automatizării în e-commerce-ul B2B: Scăderea cu 30% a costurilor de procesare a comenzilor

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: