doraly.ro vizează creșterea numărului de furnizori pe platformă și diversificarea gamelor de produse

doraly.ro, primul magazin online cu prețuri elastice din România, cuprinde în acest moment peste 45.000 de produse din categorii variate, de la articole pentru casă, iluminat și electrice, articole sanitare, birotică, bricolaj, produse pentru grădină, până la articole pentru sport, scule și unelte, mobilier, dar și produse alimentare și băuturi. Până la sfârșitul anului, platforma va avea peste 100.000 de produse, iar targetul final este să se ajungă la cca. 2.000.000 de produse disponibile. Interviu în exclusivitate pentru retail-FMCG.ro cu Alexandru Rusu, CEO Doraly.

Platforma de e-commerce doraly.ro, un marketplace cu vânzare en-gros și en-detail, a fost lansată în luna aprilie 2018, după o investiție de peste un milion de euro. Dacă într-o primă fază magazinul online a listat doar comercianții prezenți în parcul comercial din Afumați, în urmă cu o lună a început să înregistreze în marketplace și comercianți, producători și distribuitori care nu sunt chiriași ai parcului comercial Doraly Expo Market.

doraly.ro, o platformă tip marketplace ce practică un comerț de tip e-wholesale

doraly.ro

„Elasticitatea prețurilor este un concept economic, potrivit căruia prețul variază în funcție de cantitățile achiziționate. La cantități mai mari, prețul scade, ceea ce înseamnă că doraly.ro practică un comerț e-wholesale, adică vânzarea de bunuri în cantități mari. 

Noi nu intervenim în prețurile pe care platforma noastră le practică. Există 4 categorii de prețuri, în funcție de cantitatea selectată: bucată, set, bax și en-gros, ceea ce contribuie la rentabilizarea achizițiilor atât pentru consumatorii individuali, cât și pentru cei en-gros. Ca orice marketplace, la toate tranzacțiile efectuate pe platformă, doraly.ro are un anumit comision. Practic, acesta este modelul nostru de business”, a declarat Alexandru Rusu, CEO Doraly.

Funcționalități noi pe platforma Doraly.ro

„Din punct de vedere al discount–urilor, avem două direcții în care platforma acționează: clientul cumpără din același produs o cantitate mai mare și primește un anumit discount, iar a doua direcție, aflată în dezvoltare și pe care o vom implementa în curând, este aceea prin care clientul cumpără diferite produse în cantități mari și primește, de asemenea, o reducere”, a completat Alexandru Rusu.

Procesul de integrare a furnizorilor pe platformă

Platforma doraly.ro are o echipă de buyer-i pe mai multe categorii de produse, ce va ajunge în curând la un număr de 13 persoane specializate, care sprijină furnizorii de la integrarea acestora și a produselor acestora pe platformă până la furnizarea rapoartelor  de vânzări.

În plus, o echipă de 20 de angajați asigură managementul comenzilor, prin colectarea produselor de la furnizori, împachetarea acestora și livrarea către clienți, într-o singură expediere, în decurs de 48 de ore de la confirmarea comenzii. Pentru comenzile en-gros, doraly.ro pune la dispoziție servicii de transport cargo, astfel încât coletele vor ajunge la destinație în siguranță, în cel mai scurt timp posibil.

Clienții beneficiază deocamdată și de un cost unic de transport, indiferent de numărul comercianților din Expo Market de la care comandă și localitatea de livrare.

De asemenea, doraly.ro are și un serviciu integrat de Customer Care permanent, pus la dispoziția clienților și comercianților.

O singură cumpărătură, o singură expediție

„După cum se știe, una dintre atracțiile unui marketplace, mai ales al celui practicat de noi, este ceea ce se cheamă „One Stop Shop” sau o singură cumpărătură, adică să achiziționezi toate produsele pe care ți le dorești dintr-un singur loc și să faci și o singură expediere/ livrare, adică exact ceea ce facem noi.

Pentru acest lucru, noi ne-am propus să creștem gama disponibilă, de la peste 45.000 de produse, cât avem în acest moment, la peste 100.000 de produse până la sfârșitul anului, iar targetul nostru final este să ajungem la cca. 2.000.000 de produse. Evident, vom încerca să nu menținem produse care nu au rulaj și continuitate”, a prezizat Alexandru Rusu.

Top 5 categorii de produse vândute pe platforma doraly.ro

<1> electrice și iluminat
<2> electrocasnice mici (kitchen appliances)
<3> small electrical, brico & power tools
<4> home & deco
<5> consumabile pentru casă

„Ne-am propus să creștem foarte mult categoria de jucării, una cu mare potențial, apoi vom intra și noi în zona de IT&C – nu avem cum să ne împotrivim trend-ului, cu atât mai mult cu cât avem din ce în ce mai multe cereri, iar o altă categorie pe care ne dorim să o dezvoltăm mai mult este auto & moto,” a precizat Alexandru Rusu.

Parteneriat fair-trade cu furnizorii

Un alt atu foarte important pentru doraly.ro este acela că furnizorii beneficiază acum de un partener fair-trade, care le asigură o piață liberă în online, datorită faptului că doraly.ro nu vinde produse proprii ci doar creează un cadru commercial.

Astfel, cei înscriși pe platforma doraly.ro concurează doar între ei, își pot proteja produsele și își pot controla propria politică de prețuri. „Tocmai de aceea ne dorim să ne mărim rapid gama de produse pentru a crea această competiție pe fiecare tip de produs și pentru a ajunge cu prețurile la un nivel care să asigure o creștere importantă a vânzărilor”, a declarat Alexandru Rusu.

Deschiderea și către alți furnizori, inclusiv către furnizori din alte țări

În luna octombrie, doraly.ro a început să înregistreze în marketplace și comercianți, producători și distribuitori care nu sunt chiriași ai parcului comercial Doraly Expo Market, în urma unor investiții suplimentare în facilități și în procesul logistic.

În plus, platforma dezvoltă și serviciul de e-fulfillmentprin care comercianții își pot depozita marfa în spațiile Doraly, pentru a minimiza costurile de transport. Astfel, clientul final plătește un singur preț de livrare, chiar dacă aceștia comandă de la mai mulți comercianți.

Producătorii, importatorii, comercianții pot aduce marfa la noi, pot vinde în magazine în parcul comercial sau pot vinde online, fără să-i preocupe problemele legate de alte spații, hale de depozitare, lanț logistic, customer care sau promovare. Trebuie doar să adere la conceptul scăderii prețurilor în funcție de cantitatea livrată, să poată vinde și en-gros și la bucată și să aibă capacitatea să-și actualizeze stocurile în consecință”.

De asemenea, este și o oportunitate foarte bună pentru companiile/ brand-urile străine care doresc să intre pe piața din România, pentru care doraly.ro poate face un fronting ce presupune toate serviciile pe care noi le putem furniza, fără ca acestea să-și deschidă o entitate juridică, un birou de reprezentanță, depozite etc.”, a precizat Alexandru Rusu.

Promovarea furnizorilor și a produselor prin propria infrastructură de marketing

Platforma aduce un plus de vizibilitate la nivel local și național furnizorilor prezenți pe platforma doraly.ro, produsele comercianților fiind promovate prin propria infrastructură de marketing fără costuri suplimentare.

„Pentru furnizorii prezenți pe platforma noastră care doresc să se promoveze suplimentar se pot oferi servicii precum: campanii cobrandate, poziționări speciale, push pe o anumită gamă sau un anumit brand etc., dar cu costuri separate. De asemenea, avem propria echipă care creează content (fotografi, copywriter-i)”, a precizat Alexandru Rusu.

Planuri de viitor

“Se lucrează la implementarea a două depozite specializate în colectarea și transportul produselor comandate online de la comercianți. Localizarea ne avantajează din punct de vedere logistic, fiind aproape de centură. Mai mult, avem în plan atât dezvoltarea a două noi pavilioane, P9 și P10, cu acces direct din DN2, cât și modernizarea unui pavilion existent.

Planul nostru este să aducem marketplace-ul doraly.ro la nivel de reach cuvenit, după care să replicăm acest model și în alta zonă a Bucureștiului, iar vestul capitalei este una dintre posibilele amplasamente; luam în calcul si extinderea la nivel național, astfel că studiem și alte zone, precum Cluj-Napoca și Iași”, a declarat Alexandru Rusu

Expo Market Doraly

Înființat în 1993, Expo Market Doraly a fost primul parc comercial specializat în produse alimentare și non-alimentare din România. Dezvoltat pe o suprafață de 280.000 de metri pătrați, pe ambele părți ale șoselei București – Urziceni, în Afumați, Ilfov, Expo Market Doraly dispune de 850 de spații comerciale în 31 de pavilioane, cu o suprafață totală închiriabilă de peste 84.000 de metri pătrați și aproximativ 3.000 de locuri de parcare, inclusiv subterane.

Parcul comercial găzduiește peste 550 de producători, importatori și distribuitori și o gamă variată de peste 550.000 de produse. Peste 3.000.000 de clienți trec anual pragul complexului comercial.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,830 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » doraly.ro vizează creșterea numărului de furnizori pe platformă și diversificarea gamelor de produse

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: