Iulian Stanciu, CEO eMAG: “Pe termen mai lung, mi-aș dori să ne listăm la Bursa din București. Este un vis de-al meu”

În zona de tehnologie, pandemia a accelarat unele trenduri, iar comerțul online este unul dintre ele. De aceea, mai ales în contextul actual, pentru un antreprenor la început de drum, sectorul eCommerce poate reprezenta zona de investiții cea mai potrivită. Piața de eCommerce din România va ajunge în 2020 la 5,5 miliarde €, adică peste 25 – 30% creștere față de anul trecut, dar se poate apropia de 6 miliarde €, în conditiile în care urmează Black Friday, conform declarațiilor lui Iulian Stanciu, CEO eMAG, în cadrul evenimentului online GPeC Summit 2020, care are loc în perioada 2 – 3 noiembrie 2020.

eMAG

Context – amenințări pe timp de pandemie

Traficul din magazinele fizice a scazut, mai ales la comercianții din mall-uri și din centrele comerciale, unde vânzarea a scăzut cu cca. 50%, având în vedere că aici s-au închis cinematografele și restaurante, poll-uri de atracție și generatoare de trafic.

Pe de altă parte, întârzierile în transportul internațional precum și închiderea unor fabrici, ce au dus la lipsa stocurilor pentru o parte dintre produse, au generat, parțial, o disrupție în lanțul de aprovizionare.

Context – beneficii în pandemie pentru eCommerce

În această perioadă, mai mulți oameni au descoperit comerțul online și că pot cumpăra orice online. Pe de altă parte, a avut loc o accelerare a creșterii unor categorii precum: home (home & deco, home & garden), sport, fashion și FMCG (consumabile, produse alimentare etc), datorită unor servicii noi de livrare, mai rapide din punct de vedere livrare și diversificării ofertei de delivery.

Oportunități de creștere, recomandări ale lui Iulian Stanciu, CEO eMAG

“În primul rând, magazinele online trebuie să determine cine este clientul lor (profilul acestuia) și ce problemă/ nevoie rezolvă pentru acesta, o nevoie, poate, insuficient acoperită în piață.

Apoi, este recomadat un research de genul: ce produse nu sunt disponibile în România și unde, pe ce piețe și în ce condiții se pot importa. Astfel, diversificarea gamei de produse disponibile este, de asemenea, o direcție recomandată. eMAG, de exemplu, are disponibile 8 milioane de produse în oferta sa curentă, dar există un potențial uriaș de extindere. La fel pentru toate magazinele online din România.

De exemplu, în magazinele online din Germania sunt disponibile peste 100 de milioane de produse, în SUA sunt disponibile peste 300 de milioane de produse, iar în China sunt disponibile între 500 de milioane și 1 miliard de produse.

Astfel, toate aceste produse pe care nu le avem în România trebuie identificate și aduse pe piața noastră, pentru că, în mod sigur, au o valoare pentru un anumit tip de consumator. Produsele care nu sunt disponibile în piață au șanse mari să aducă și un profit mai mare operatorilor de magazine online, între 30 și 50%, deci, reprezintă o oportunitate foarte mare.

Nu în cele din urmă, serviciile unui magazin online trebuie să fie bune și foarte bune: experiența de shopping, livrare, retur etc,” a declarat Iulian Stanciu.

Ce categorii de produse sunt marile câștigătoare în acest moment?

eMAG“Fashion-ul, o categorie competitivă, are cel mai mare potențial de creștere, pe fondul închiderii centrelor comerciale de la începutul pandemiei, arii de vânzare unde magazinele offline de fashion își desfășoară cu preponderență activitatea.

Iar singura opțiune a devenit online-ul. Astfel, fashion-ul, mai ales cel de business, s-a mutat către fashion-ul casual și chiar sport. A fost, practic, o explozie a vânzărilor în această categorie, cu creșteri mult peste media creșterii sectorului de eCommerce, în general, de 20 – 30%, categorie care are perspective, în continuare, foarte bune de creștere.

Apoi, categoria de produse home (home & garden și home & deco) a explodat, de asemenea, în vânzări, categorie pe care eu o văd ca având cele mai mari perspective de creștere.

Nu în ultimul rând, în această perioadă, oamenii au descoperit avantajele comenzilor online cu livrare acasă de produse tip consumabile, mare parte dintre ele din industria FMCG: detergenți, cosmetice, scutece, cafea, mâncare pentru animale, pe care oamenii le comandă repetitiv, în funcție de consum.

Categoria de IT a crescut, de asemenea, foarte mult, cu o cerere mare și foarte mare pe laptopuri. Din păcate, în zona de IT, disponibilitatea produselor nu este una foarte bună, deoarece anumite componente pentru unele device-uri sunt indisponibile, motiv pentru care se generează găuri în stocuri,” a răspuns Iulian Stanciu.

Piața de eCommerce din România

“Piața de eCommerce din România va ajunge în 2020 la 5,5 miliarde €, adică peste 25 – 30% creștere față de anul trecut, conform declarațiilor lui Iulian Stanciu, CEO eMAG, dar să nu uităm că cele mai mari vânzări se fac în perioada noiembrie – decembrie, perioadă ce include și Black Friday, atunci cănd eCommerce-ul bate retailul offline, iar această cifră este foarte posibil să se apropie de o valoare de 6 miliarde €,” a precizat Iulian Stanciu.

eMAG Black Friday, a 10-a ediție

“Anul acesta va fi un Black Friday special, mai ales pentru că împlinim 10 ani de când am lansat în România acest eveniment dedicat shopping-ului online, momentul când online-ul bate offline-ul. Fiind o ediție de sărbătoare, din punct de vedere comunicare va fi altceva, va fi un show.

De Black Friday estimăm o creștere a vânzărilor de cca. 15 – 20% față de perioada obișnuită a anului, o creștere estimată ușor mai mică față de în alți ani, iar în plus, așa cum v-am obișnuit, vor exista foarte multe surprize pentru acest an. Nu vă pot spune în acest moment care vor fi surprizele, dar vă pot spune că ele se vor adresa și celor care caută investiții, de exemplu, celor care caută chilipiruri, poate, și alte surprize,” a declarat Iulian Stanciu.

eMAG Genius

“În acest moment, avem peste 50.000 de abonați la eMAG Genius, serviciul Premium cu livrare rapidă, 7 zile din 7, în București și 6 zile din 7, în cele 5 orașe din România unde serviciul este lansat, dar îl vom extinde.

De la lansarea din luna iunie și până acum, am constatat două lucruri foarte interesante, care ne arată direcția înspre care se îndreaptă comerțul online din România: plata cu cardul este preferată de abonații Genius – nu mai puțin de peste 80% dintre plăți sunt efectuate cu cardul, iar seviciul de livrare se face, într-o proporție de peste 50%, în punctele fixe easybox (mai ales în București),” a declarat Iulian Stanciu

Tazz by eMAG

Tazz by eMAG este serviciul de livrare și numele sub care, începând din luna aprilie 2020, eMAG a ales să comunice platforma EuCeMananc, care astfel și-a extins serviciile, de la food ordering la orice produse necesare pentru casă, cu livrare rapidă, în 60 de minute. Noul brand este rezultatul parteneriatului încheiat în toamna lui 2019 cu eMAG, care a intrat în acționariatul companiei EuCeMananc cu obiectivul de a accelera dezvoltarea business-ului.

Se vinde eMag?

“Nu, în acest moment ne înțelegem cel mai bine cu partenerii noștri, grupul Naspers, avem împreună planuri de investiții importante, chiar pe o perioadă de 10 ani, avem oportunițăți mari de creștere în România și în piețele unde suntem prezenți, deci nu avem planuri de vânzare a companiei.

În plus, pe termen mai lung, mi-aș dori să ne listăm la Bursa din București. Este un vis de-al meu. În acel moment, oricine va dori, va putea cumpăra acțiuni la eMAG și va putea participa, astfel, alături de noi la return-ul acestei valori pe care o producem.” a declarat Iulian Stanciu.

eMAG

Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România și a devenit un lider cu prezență în Bulgaria, Ungaria și Polonia. De 19 ani, compania investește constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienții să economisească timp și bani.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

2Performant

2 comentarii la „Iulian Stanciu, CEO eMAG: “Pe termen mai lung, mi-aș dori să ne listăm la Bursa din București. Este un vis de-al meu””

  1. OK, am aflat si eu in sfarsit care e treaba cu masinile pe care scrie Tazz, ca tot le vad la tot pasul prim cartierul Militari, din Bucuresti. Totusi, sunt o alternative la cei care livreaza mancare? Sau livreaza doar produsele eMAG? Cumpar foarte des de la eMAG.ro si toate comenzile mi-au fost livrate cu servicii de curierat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *