Evoluția e-commerce-ului în piaţa mondială de Retail & FMCG

În timp ce e-commerce-ul reprezintă aproximtiv o zecime din totalul de 28 de trilioane de dolari al pieței globale de retail, acesta crește atât de repede încât influențează creșterea pieței de retail, conform unui studiu Nielsen.

retailPiața globală de retail & FMCG (strict retailul alimentar) – atât retailul online cât și cel offline – reprezintă o piaţă de 4 trilioane de dolari și are o creștere de 4%, cu semne de performanță lentă, dar continuă pe piețele dezvoltate.

Credit Foto: shutterstock.com

În același timp, comerțul electronic mondial, per ansamblu, este de așteptat să crească cu 20% și să devină o piață de 4 trilioane de dolari în 2020.

Comparativ cu comerţul electronic de îmbrăcăminte și electronice, aflat într-o creştere semnificativă, comerțul electronic cu majoritatea categoriilor FMCG este încă la început de drum, dar are potenţial mare de creştere. Ca rezultat, chiar și unele dintre cele mai dezvoltate piețe, precum SUA, arată o creștere semnificativă a canalelor online. Astfel, 23% dintre americani cumpără online produse alimentare, de aceea este de așteptat ca acest segment să se tripleze în mai puțin de 10 ani.

Pregătește-ți lista cu produsele preferate, urmează Black Friday, vineri, 17 noiembrie!

Perspectiva ca la nivel mondial industria de retail online să egaleze ca dimensiune industria FMCG reprezintă o schimbare masivă a obiceiurilor de consum din perspectiva producătorilor și comercianților din retail. Vom fi martorii celei mai mari schimbări din viaţa noastră.

Orice strategie a jucătorilor din industria FMCG care nu are legătură cu comerţul electronic, îi va îndepărta pe aceştia de perspectiva de a creşte.

Device-urile mobile, unul dintre factorii de creştere a comerţului electronic la nivel mondial

Retailul online pare să meargă mână în mână cu pătrunderea tot mai accentuată a smartphone-urilor pe piaţă si a device-urilor mobile, în general, dar există şi excepţii care nu pot fi explicate cu ușurință.

Deși creează o relație puternică între utilizatorul de smartphone si e-commerce, doar smatphone-ul nu va fi suficient pentru dezvoltarea puternică a comerțului electronic.

O privire mai atentă asupra relației dintre industria FMCG și comerțul electronic relevă o conexiune mai subțire decât se crede. Când vine vorba de categoria de produse alimentare, diferenţele devin și mai evidente. Astfel, după cum se vede în graficul de mai sus, în țări precum Coreea de Sud, China, Singapore, Marea Britanie și Franța vedem câteva valori extreme.

Acest lucru evidenţiază faptul că comportamentele online și mobile ale consumatorilor nu sunt singurul set de factori care schimbă tendințele cumpărăturile offline versus cele online.

Privind piața totală de comerț electronic, 70% din variația vânzărilor totale de comerț electronic poate fi explicată de conectivitate și de mobilitate. Pe de altă parte, conectivitatea și mobilitatea reprezintă doar 40% din variația comerțului electronic cu produse alimentare, ceea ce înseamnă că 60% se explică prin alți factori.

Când vine vorba de produsele alimentare, aprovizionarea este mai importantă decât cererea din e-commerce. În comparație cu comerțul electronic, per ansamblu, comerțul electronic cu produse alimentare este mai puțin afectat de conectivitate și de mobil. O serie de alți factori vin în joc atunci când vine vorba de comerțul electronic cu produse alimentare, iar acești factori variază de la o regiune la alta.

De exemplu, consumatorii din Marea Britanie sunt obișnuiți să cumpere produse alimentare online, datorită faptului că au intrat în zona de e-acommerce doi dintre retailerii clasici importanţi din aceată piaţă – Tesco și Ocado. Comparativ, India se află la capătul opus al spectrului, în ciuda ratei foarte mari de penetrare a smartphone-urilor. De fapt, jucătorii de comerț electronic din această ţară livrează în prezent în doar 200 de orașe.

Consumatorii caută încredere într-un canal, care poate fi construit numai în timp, oferind o experiență de cumpărături consistentă. În cazul comerțului electronic, încrederea se dezvoltă în continuare.

Prin examinarea experiențelor pe piețele dezvoltate de comerț electronic, cum ar fi China, Coreea și Marea Britanie, este clar că infrastructura fizică și financiară – mecanisme de livrare robuste și fiabile, sisteme de plată digitală și chiar opțiuni de plată prin numerar – ajută la dezvoltarea pieței. Factorii de mediu și cultural joacă, de asemenea, un rol important, avansând evoluția comerțului electronic mai rapid pe unele piețe chiar și atunci când au profiluri de conectivitate similare cu piețele în care evoluția este mai lentă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,459 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » Evoluția e-commerce-ului în piaţa mondială de Retail & FMCG

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: