Grupul Rohlik a obținut un nou capital de 170 de milioane de dolari pentru a accelera expansiunea în Europa înainte de IPO

Grupul Rohlik („Rohlik”), lider european în tehnologia de food retail și pe piața de e-groceries, din care face parte supermarketul online Sezamo, anunță că a reușit să strângă 170 de milioane de dolari (160 de milioane de euro) capital nou pentru creștere. Investiția a fost condusă de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), alături de investitorii existenți Sofina, Index Ventures, Quadrille și TCF Capital și completată de finanțare pentru creștere din partea Băncii Europene de Investiții (BEI) prin inițiativa sa Scale-Up.

rohlikInvestiția va fi utilizată pentru a susține planurile ambițioase de expansiune ale grupului Rohlik în regiunea DACH și Europa Centrală și de Est (CEE), unde compania își propune să-și stabilească prezența în peste 15 orașe noi până în 2030.

Rohlik: am combinat creșterea rapidă și profitabilitatea

Fondat pentru a răspunde cererii în creștere de servicii de e-groceries care oferă calitate superioară și o experiență mai bună pentru clienți, Rohlik a înregistrat o creștere rapidă și sustenabilă în regiunile DACH și CEE. Compania livrează acum peste un milion de comenzi pe lună și a deservit peste 800.000 de clienți în 2023. A atins profitabilitatea în München, după ce a realizat acest lucru în Cehia și Ungaria, validând astfel modelul său economic în Germania și demonstrându-și capacitatea de a se extinde eficient și sustenabil. În octombrie 2023, Rohlik a achiziționat Bringmeister, consolidându-și astfel prezența în Germania.

În ciuda mediului macroeconomic provocator și a unei perioade de turbulențe în industrie, Rohlik a înregistrat o creștere de 40% post-COVID. Capacitatea Rohlik de a susține creșterea și de a atinge profitabilitatea pe piețele cheie este o dovadă a performanței sale robuste și a unei value proposition convingătoare. Succesul companiei se datorează și unei game locale de produse de cea mai bună calitate, care variază de la alimente proaspete de la fermieri și artizani locali, la produse de supermarket, articole farmaceutice și mărci proprii, alături de prețuri competitive, un nivel ridicat al serviciilor pentru clienți și livrare rapidă și fiabilă, susținută de o infrastructură tehnologică proprie inovatoare.

Eficiența companiei este sporită prin automatizare

Rohlik operează centre de fulfillment complet automate, folosind o serie de tehnologii AI, ML și robotică pentru a stimula eficiența și productivitatea ridicate, fără a compromite calitatea. Aceste tehnologii sunt implementate în întregul business pentru a oferi clienților servicii de înaltă calitate în fiecare etapă a parcursului. Rohlik oferă intervale de livrare extrem de fiabile de 15 minute și livrări în aceeași zi, disponibile în 1 oră după efectuarea comenzii. 97% din livrările Rohlik sunt făcute la timp.

Potențial de creștere

Potențialul de creștere al Rohlik și piața totală adresabilă (TAM) sunt semnificative: McKinsey estimează că până în 2030, până la 30% din vânzările de produse alimentare ar putea fi realizate online în țările europene de top. Extinderea planificată în peste 15 orașe suplimentare din regiunile DACH și CEE va stimula semnificativ baza de clienți a Rohlik, în concordanță cu viziunea pe termen lung a companiei de a deveni lider în serviciile de e-groceries, nu doar în ECE, ci în întreaga Europă. Cu o combinație între orașe mature și profitabile și orașe în creștere rapidă, aflate în stadii mai incipiente de profitabilitate, Rohlik are o direcție clară către o ofertă publică inițială (IPO) în anii următori.

Prin combinarea tehnologiei avansate cu o abordare centrată pe client, Rohlik a creat un model de afaceri eficient și replicabil. Acest lucru a ajutat compania să se apropie de punctul de echilibru în toate piețele sale existente – ceea ce înseamnă că noile fonduri pot fi utilizate exclusiv pentru creștere și penetrare a pieței, în loc de nevoi operaționale. Rohlik vizează în prezent venituri de peste 1 miliard de euro și flux de numerar pozitiv pentru anul financiar 2024.

„Există o cerere enormă în întreaga Europă pentru produse alimentare online livrate rapid și fiabil, fără compromisuri în ceea ce privește calitatea. Nu vedem acest lucru ca pe un fenomen pe termen scurt, ci ca pe o oportunitate pe termen lung în jurul căreia să construim o propunere de lider de piață. „La Rohlik, am construit tehnologia pentru a respecta această promisiune într-un mod sustenabil și profitabil, folosind tehnologia AI, ML și robotică împreună cu devotamentul nostru față de serviciul pentru clienți pentru a maximiza eficiența și productivitatea. Această finanțare ne va permite să accelerăm creșterea noastră, deschizând facilități în peste 15 orașe noi și stabilind standardele în livrarea de produse alimentare online în întreaga Europă.” a declarat Tomáš Čupr, fondatorul și CEO-ul Grupului Rohlik.

„Am început să colaborăm cu Rohlik acum trei ani și suntem impresionați în mod constant de execuția și de investițiile făcute de echipa de management în tehnologie proprietară, automatizare și utilizarea tot mai extinsă a inteligenței artificiale în operațiunile sale. Suntem foarte mândri să susținem planurile de creștere și expansiune ale Rohlik în anii următori.” a declarat Tamas Nagy, Director, Co-head of Equity Investments la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

„Această finanțare marchează prima operațiune din cadrul Inițiativei Scale-up a BEI, concepută pentru a sprijini companii cu creștere mai matură, precum Rohlik. Ea subliniază angajamentul nostru de a promova inovația și digitalizarea în întreaga Europă, în special în sectoarele cruciale pentru competitivitatea economiei noastre.” a adăugat Kyriacos Kakouris, Vice-președinte la Banca Europeană de Investiții (BEI).

Grupul Rohlik

Fondat în 2014 în Cehia, Grupul Rohlik a construit un real model în industria de e-groceries și devine rapid liderul în tehnologia comerțului cu amănuntul alimentar din Europa. Cu o gamă de produse de cea mai bună calitate, livrare rapidă și fiabilă, și alimentat de tehnologie de vârf și automatizare în fiecare etapă a parcursului, Rohlik redefinește experiența clienților și oferă o calitate superioară, eficiență și sustenabilitate în comparație cu quick commerce și cu modelele tradiționale de cumpărături de alimente.

Rohlik oferă una dintre cele mai largi și diferențiate game de produse disponibile în zona de e-groceries (17.000 de SKU-uri), incluzând alimente proaspete de la fermieri și artizani locali, produse de supermarket și mărci private, și asigură ferestre de livrare extrem de fiabile de 15 minute și livrări în aceeași zi disponibile în doar 1 oră după plasarea comenzii. Nouăzeci și șapte la sută dintre livrările Rohlik sunt făcute la timp.

Rohlik este activ în Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at), Germania (Knuspr.de) și România (Sezamo.ro), și înregistrează o creștere rapidă.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *