Munch, aplicația numărul unu pentru salvarea alimentelor în Ungaria, Cehia și Slovacia, a fuzionat cu Bonapp, liderul din România, pentru a crea cea mai mare inițiativă de combatere a risipei alimentare în Europa Centrală și de Est (ECE).
Această fuziune strategică reprezintă, de asemenea, un pas important în promovarea practicilor alimentare sustenabile, ajutând retailerii să-și crească veniturile și oferindu-le consumatorilor acces facil la alimente excedentare.
Compania reunește acum o echipă de aproape 100 de membri și a generat venituri totale de 7,5 milioane EUR în 2024.
„România este una dintre cele mai mari și dinamice piețe din Europa Centrală și de Est, ceea ce o face o prioritate strategică pentru noi. Bonapp a construit un brand puternic în această țară efervescentă, colaborând cu parteneri de renume precum PENNY și Starbucks. În plus, rețeaua extinsă a echipei Bonapp în regiune deschide oportunități extraordinare pentru extinderea noastră în Europa. Suntem încântați să ne unim forțele și să dezvoltăm împreună acest business”a declarat Kirill Perepelica, Co-Fondator Munch.
„Antreprenorii cu aceeași viziune își unesc forțele! Munch și Bonapp împărtășesc culturi foarte asemănătoare. Prin combinarea expertizei locale profunde a Bonapp cu succesul dovedit al Munch în regiune, creăm fundația ideală pentru o creștere accelerată. Acest parteneriat demonstrează că în lumea companiilor în creștere, întregul poate fi cu adevărat mai mare decât suma părților sale”, a adăugat Luka Zivkovic, Co-Fondator Bonapp.
Unirea forțelor pentru un impact mai mare
Fuziunea combină leadershipul european al Munch în trei țări cu poziția solidă a Bonapp pe piața din România, rezultând într-o platformă unificată cu peste 3,5 milioane de descărcări ale aplicației și un total de 6000 de locații partenere.
Atât Munch, cât și Bonapp, au o misiune comună: să conecteze consumatorii cu HoReCa și retaileri care oferă alimente excedentare la reduceri semnificative.
“ Munch și Bonapp împărtășesc angajamentul de a urmări profituri cu un scop, creștere cu impact și prosperitate cu sustenabilitate. Împreună, oferim gospodăriilor alimente accesibile în contextul inflației crescânde, ajutăm retailerii să reducă risipa și contribuim la o planetă mai sănătoasă. Acum, mai mult ca niciodată, soluția noastră aduce un câștig triplu—un câștig pentru consumatori, un câștig pentru retaileri și un câștig pentru mediu”, a subliniat Grégoire Vigroux, Co-Fondator Bonapp.
Aplicațiile mobile Munch și Bonapp permit utilizatorilor să achiziționeze produse de înaltă calitate care se apropie de data expirării la reduceri de 50% sau mai mult, ajutând retailerii să reducă risipa și să își crească veniturile.
Abordarea unei provocări globale alarmante
Risipa alimentară este o problemă globală presantă, Uniunea Europeană generând aproape 60 de milioane de tone de risipă alimentară anual—echivalentul a 132 kg de persoană.
Doar în 2024, prin aplicațiile lor mobile, Munch și Bonapp au salvat împreună aproape 3.000 de tone de alimente care ar fi fost aruncate, contribuind la un sistem alimentar mai sustenabil în Europa Centrală și de Est și la o planetă mai sănătoasă.
Ce urmează: Ambiții îndrăznețe pentru un viitor sustenabil
În săptămânile următoare, Bonapp și Munch vor integra platformele, echipele și operațiunile lor, creând o experiență fluidă pentru utilizatori și parteneri.
Împreună, fondatorii plănuiesc să se extindă în noi piețe în 2025, inclusiv în Bulgaria, Croația, Grecia, Serbia și Slovenia, în timp ce vor consolida parteneriatele cu retailerii și vor îmbunătăți aplicația mobilă pentru a oferi o experiență mai bună utilizatorilor.
Despre noua companie
În februarie 2025, Munch și Bonapp s-au unit pentru a forma o forță de top în lupta împotriva risipei alimentare și pentru a crea o industrie alimentară mai sustenabilă în Europa Centrală și de Est.
Împreună, își împărtășesc misiunea de a valorifica tehnologia pentru a combate risipa alimentară, oferind soluții sustenabile care aduc beneficii atât afacerilor, cât și consumatorilor.
Munch
Munch a fost fondată în 2020 de antreprenorii Albert Wettstein, Bence Zwecker, Botond Zsoldos și Kirill Perepelica, cu viziunea de a aduce schimbări sustenabile în industria alimentară.
Aplicația sa inovatoare ajută restaurantele, brutăriile, magazinele alimentare și hotelurile să vândă alimente de înaltă calitate, nevândute, la prețuri reduse. În 2022, Munch și-a extins aria de acoperire prin expansiunea în Slovacia și fuzionarea cu aplicația cehă Nesnězeno, fondată de Jakub Henni.
Până în prezent, Munch a salvat peste 3 milioane de pachete de mâncare în cele patru țări în care operează. Printre premiile Munch se numără titlul de „Compania Sustenabilă a Anului”, Premiul pentru Prevenirea Risipei Alimentare la Expoziția Națională de Agricultură și Industrie Alimentară din Ungaria și Premiul pentru Inovația în Social Media „Joy”.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare
