România a înregistrat cea mai mare creștere a comerțului online din Europa, cu o rată de creștere de 37%

Pătrunderea internetului în Europa este în creștere într-un ritm constant, 83% din populație fiind conectată la internet, iar Nordul Europei are chiar un procent de 95% din populație conectată. România a înregistrat o creștere de 37% a comerțului online în 2017, conform raportului realizat de EuroCommerce.

onlineNivelurile de comerț online diferă în funcție de regiune și reprezintă un potențial mare de audiență care poate crește baza consumatorilor în viitor. Țări precum Olanda (82%), Suedia (81%) sau Marea Britanie (78%) reprezintă piețe care au un comerț online matur, iar consumatorii sunt obișnuiți să cumpere produse sau servicii online.

Credit Foto: shutterstock.com

Cu toate acestea, țări precum Macedonia, România sau Muntenegru sunt mult mai scăzute, chiar dacă relativ au creșteri mari ale nivelurilor pătrunderii internetului.

Cele mai multe persoane cheltuie, în medie, între 100 și 499 de euro online. În privința bunurilor, cei mai mulți consumatori cumpără frecvent haine și articole sportive, urmate de peoduse media și computer software și de vacanțe.

Cifra de afaceri din comerțul online B2C a fost în 2017 de 534 de miliarde de euro în țările analizate în raport (creștere de 11% față de 2016) și se prevede o creștere de până la 602 miliarde de euro în 2018 (creștere de cca 13%). Acest lucru demonstrează o rată de creștere impresionantă față de anul 2013 când cifra de afaceri era de 307 miliarde de euro.

Din această cifră de afaceri, Vestul Europei preia cea mai mare parte, de 67%. Acest procentaj include infrastructura avansată, pătrunderea la un nivel mai ridicat al internetului și nivelul ridicat al încrederii consumatorilor și familiaritatea cu comerțul online. Vestul Europei este urmat de Sudul Europei care deține 12% din cifra totală de afaceri, Nodul Europei cu 8%, Estul Europei cu 6% și Europa Centrală cu 5%.

Cea mai mare piață de e-commerce se regăsește în Marea Britanie (178 de miliarde de euro), urmată de Franța (93,2 miliarde de euro) și Germania (93 de miliarde de euro).

În 2017, România a înregistrat cea mai mare creștere a comerțului online din Europa, cu o rată de creștere semnificativă de 37%

Vânzările e-commerce în Sudul Europei au crescut cu 4% în 2017 față de 2016 (de la 14% la 18%). În funcție de țară, România a avut cea mai mare creștere a comerțului online în 2017, cu o rată de creștere de 37%.

Observând comerțul online, 38% dintre consumatori au decis să facă comerț tranfrontalier (să cumpere din altă țară) în 2017. Dintre aceștia, jumătate au ales să cumpere de la un retailer online din țara proprie. Doar 19% dintre aceștia au cumpărat dintr-o țară din Uniunea Europeană, iar 13% au cumpărat dintr-o țară din afara Uniunii Europene.

Comerțul online, prin natura lui, facilitează circulația mărfurilor și a serviciilor, însă nu toate țările sunt caracterizate de e-commerce-ul transfrontalier la același nivel. Dintre toate țările din acest raport, consumatorii din Macedonia și Portugalia sunt cei mai predispuși să cumpere de la un retailer online străin (85%). Acest nivel este în contrast cu Turcia (2%), România (3%) și Polonia (6%).

Marketplace-urile sunt o cracteristică prezentă în comerțul online mondial. Cei trei jucători de top la nivel mondial sunt AliExpress, Amazon și eBay. În Europa, Amazon și eBay sunt mai predispuși la o rată ridicată a vizitelor de la utilizatorii online. Un exemplu poate fi văzut în Marea Britanie, unde 33,5% din comerțul online a fost prin Amazon.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,823 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » România a înregistrat cea mai mare creștere a comerțului online din Europa, cu o rată de creștere de 37%

Spune-ți părerea

  1. De fapt este vorba despre 2017 nu 2018… https://www.eurocommerce.eu/resource-centre.aspx#All/11141
    „Online retail is strongest in Western Europe, with approximately 68% of total European online retail turnover. This can be attributed mainly to Western Europe’s advanced infrastructure, high internet penetration and high level of consumer trust and familiarity with online shopping. Southern Europe, Northern Europe and Eastern Europe show lower share of European ecommerce: 12%, 8% and 6% respectively. However, these are the regions with the fastest growth, reflected by the annual ecommerce growth rate in Romania of 37% last year.”

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: