Expo_Shop

Cât de atrași sunt românii de magazinele online străine

Peste jumătate (59%) dintre tinerii sub 35 de ani din mediul urban au făcut cumpărături, în ultimul an, pe cel puțin un magazin online din străinătate, cum ar fi Amazon, AliExpress, eBay sau Alibaba, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. 

cumpărăturiCel mai popular este Amazon – 88% dintre românii din mediul urban au auzit de acest retailer și 84% îl vor prezent și pe piața locală.

Credit foto: Shutterstock

Topul popularității este urmat de eBay, de care au auzit 84% dintre românii din mediul urban, dar și de Alibaba (53%), AliExpress (51%), ASOS și Target (14%). În schimb, clasamentul vânzărilor este complet diferit. În ultimele 12 luni, cei mai mulți români din mediul urban au făcut cumpărături online prin intermediul AliExpress (21%), în timp ce doar 15% prin intermediul eBay, 14% – pe Amazon, iar 5% – pe Alibaba.

 „Deși piața de eCommerce din România este în continuă creştere, iar retailerii online locali și-au diversificat tot mai mult ofertele, există o tentație importantă a platformelor internaționale de cumpărături online în special în rândul tinerilor. Astfel, românii, cu un apetit ridicat pentru shopping, sunt atrași de prețurile avantajoase și de ofertele extrem de variate ale retailerilor online din străinătate, dar și de notorietatea unor branduri precum Amazon sau eBay, toți acești factori făcând din România o piață interesantă și cu mult potențial pentru acești giganți”,  spune Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

Nu există diferențe pe categoriile de vârste pentru Amazon și eBay, în schimb semnificativ mai mulți tineri sub 35 de ani au auzit de AliExpress (81% vs. 37% dintre persoanele peste 35 de ani), AliBaba (62% vs. 49%), BestBuy (39% vs. 18%), ASOS (25% vs. 9%) și Etsy (21% vs. 4%). De asemenea, 32% dintre tinerii sub 35 de ani au făcut cumpărături pe Aliexpress (vs. 16% dintre cei peste 35 de ani), iar 20% – pe eBay (vs. 12%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 546 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare =/-4.38% la un nivel de încredere de 95%.

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,845 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » Cât de atrași sunt românii de magazinele online străine
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: