HEINEKEN România publică rezultatele strategiei de sustenabilitate pentru anul 2023

HEINEKEN România a publicat cel mai recent raport de sustenabilitate, care reflectă progresele companiei în anul 2023 cu privire la obiectivele stabilite prin strategia globală de sustenabilitate, Brew a Better World 2030, pe cele trei direcții principale de acțiune: Mediu, Social și Consum responsabil.

heineken

Având în prezent trei fabrici în România, la Miercurea Ciuc, Ungheni și Craiova, HEINEKEN România a avut, în anul 2023, 1.077 de angajați, a produs local peste 4.3 milioane hectolitri de bere și cidru  și a colaborat cu peste 600 de furnizori locali de bunuri și servicii, achiziționând peste 70% din materiile prime principale de la furnizori din țară. Totodată, compania este un contributor constant la economia românească, având în 2023 contribuții fiscale de 452.326.131 lei.

Sustenabilitatea se află la baza activității HEINEKEN România, fiind integrată în strategia noastră de afaceri EverGreen.  Investim constant în proiecte care ne ajută să ne îmbunătățim performanța în domeniul sustenabilității și nu ne vom opri aici. Ne angajăm să continuăm această călătorie către atingerea obiectivelor strategiei noastre de sustenabilitate Brew a Better World pentru cei trei piloni – Mediu, Social și Consum responsabil.”, spune Thibaut Boidin, Managing Director, HEINEKEN România.

Printre cele mai importante rezultate obținute de către HEINEKEN România pe plan local, în anul 2023, se numără:

1.MEDIU

La nivel global, ambiția Grupului HEINEKEN este de a ajunge la Net Zero emisii de carbon până în 2040 în întregul lanț valoric. De asemenea, compania își concentrează eforturile atât spre reducerea consumului de apă în operațiunile sale, cât și pe reducerea impactului ambalajelor puse pe piață și trimiterea către reciclare a deșeurilor generate.

Net Zero emisii de CO2

  • Reducerea cu 5,47 % a consumului de energie electrică, cu 14 % a consumului de energie termică și cu 13,54% a consumului de gaze naturale
  • Creșterea gradului de încărcare a camioanelor și înlocuirea treptată a stivuitoarelor cu GPL cu modele electrice
  • Renunțarea la mașinile Diesel (doar 15% mai aveau această motorizare la finalul anului 2023)
  • Înlocuirea treptată a frigiderelor vechi cu unele din clasă energetică C conform Energy Efficiency Index

Gestionarea ambalajelor și a deșeurilor generate

  • Trimiterea către reciclare a peste 96% din deșeurile generate în producție
  • Reducerea greutății capselor metalice utilizate la toate produsele ambalate în sticlă
  • Reducerea cu 18% a greutății unui ambalaj din sticlă din portofoliul nostru
  • Înlocuirea ambalajelor din carton pentru multi-pack-uri cu o variantă care utilizează mai puțin material și eliminarea etichetei de pe spatele sticlelor pentru brandurile locale
  • Susținerea înființării Sistemului Garanție Returnare (SGR), cel mai mare proiect de economie circulară din România, prin oferirea de sprijin financiar, fiind unul dintre fondatorii RetuRO, compania care adiministrează sistemul

Managementul apei

  • Reducerea cu 11,58 % a consumului de apă în producție, de la 3.54 la 3.13 hl/hl
  • Reutilizarea apei în alte procese din producție

2.SOCIAL

HEINEKEN România susține crearea unui mediu de lucru sigur, bazat pe corectitudine și incluziune, oferind șanse egale de promovare și un salariu echitabil angajaților săi. Mai mult, compania se implică în susținerea inițiativelor din comunități , prin dezvoltarea de parteneriate cu organizații non-guvernamentale și sprijinirea echipelor sportive de tradiție din zonele în care se află fabricile HEINEKEN.

  • 33 % dintre pozițiile de senior management au fost ocupate de femei
  • 100% din manageri au fost instruiți în tema managementului incluziv
  • Oferirea de oportunități egale astfel încât să nu existe discrepanțe între salariile bărbaților și femeilor
  • Oferirea unui pachet salarial corect și echitabil
  • Peste 2 milioane de lei investiți pentru inițiative ale organizațiilor non-guvernamentale

3.CONSUM RESPONSABIL

HEINEKEN România susține și promovează consumul responsabil de alcool. Compania acționează în acest sens prin programe dedicate prevenției și programe care adresează consumul dăunător de alcool, prin acțiuni la nivelul portofoliului de produse, oferind alternative fără alcool și printr-o etichetare transparentă a produselor.

  • 7 variante cu 0.0 alcool (Heineken® 0.0, Birra Moretti 0.0, patru variante Ciuc Radler 0.0 și Golden Brau 0.0)
  • Peste 600.000 lei investiți în programe care adresează consumul nociv în 2023 prin susținerea ONG-ului Aliat pentru Sănătatea Mintală (ALIAT) și a programului Alcohelp
  • Promovarea campaniilor care încurajează consumului responsabil

HEINEKEN

HEINEKEN este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. Este principalul dezvoltator și marketer de mărci de bere și cidru premium și fără alcool. Recunoscut pentru brandul Heineken®, Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale, locale și de specialitate. Cu ajutorul a peste 90.000 de colegi, creează bucuria autentică de a fi împreună, pentru a inspira o lume mai bună. Prin agenda „Brew a Better World”, sustenabilitatea face parte din business-ul nostru. HEINEKEN are o amprentă geografică bine echilibrată, ocupând o poziție de lider atât pe piețele dezvoltate, cât și pe cele în curs de dezvoltare. Operează fabrici de bere, malțării, fabrici de cidru și alte unități de producție în peste 70 de țări.

În România, HEINEKEN este prezentă din 2003. Oferă un portofoliu divers de mărci locale și internaționale de bere și cidru, majoritatea produse în cele trei fabrici locale, din Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc. Angajamentul lor față de piața locală se reflectă nu doar prin diversitatea de branduri, ci și prin acțiunile lor: au 1.100 de angajați în România, se aprovizionează de la furnizori locali cu aproximativ 70% din ingrediente și sunt dedicați agendei lor de sustenabilitate, ’Brew a Better World – Raise The Bar 2030’.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *